Stevie Posted January 31, 2012 Posted January 31, 2012 Wat is het verschil tussen de Super en Plus qua afwerking? De dealers laten je allemaal proefrijden in Rio's met een superpakket en wij gaan uiteindelijk voor een pluspakket. Maar er zit volgens mij niet alleen verschil in de extra opties maar bijvoorbeeld ook de bekleding van de deuren etc. Heeft iemand foto's van het interieur van de Rio met Pluspakket? En is het interieur van de plus dan uiteindelijk vele malen minder t.o.v. super? thx! Quote
Tahier01 Posted January 31, 2012 Posted January 31, 2012 In het prijzenpakket kan je toch precies zien wat de verschillen zijn? Quote
xtra40 Posted January 31, 2012 Posted January 31, 2012 in de folder staan de verschillen maar het verschil is niet zo heel erg groot van de stoel bekleding zit een werkje en de pus pack heeft effen bekleding dan heb je op het superpack een lederen pookknop en stuur en de deur bekleding is met leer afgewerkt en de voor zijde van het dachbord voelt anders ik zag het niet echt het verschil ik heb test gereden in een rio met het comfort paket en niet met een super paket en vond de afwerking van de comfort paket al erg mooi en netjes afgewerkt maar heb geen fotos gemaakt helaas en ik moet nog 2 weken wachten voor hij hopenlijk word gelevert maar kijk nog even goed in de folders daar is het als het goed is in aangegeven de verschillen Quote
Stevie Posted January 31, 2012 Author Posted January 31, 2012 Ik had de folders bekeken maar dacht dat ik alleen het superpakket langs zag komen. Wellicht keek ik iets te vluchtig Ik zal poging 2 doen. *update* Ik heb niet verkeerd gekeken, in de brochure die op de website staat van kia wordt echt niet met foto's het interieur van de pluspakket duidelijk weergegeven. De dealer had afgelopen weekend geen gedrukte brochures meer, zou daar dan meer in moeten staan?! :S http://kianl.ibrochure-online.com/brochures/kia-rio-2011/ Quote
xtra40 Posted January 31, 2012 Posted January 31, 2012 Ik had de folders bekeken maar dacht dat ik alleen het superpakket langs zag komen. Wellicht keek ik iets te vluchtig Ik zal poging 2 doen. *update* Ik heb niet verkeerd gekeken, in de brochure die op de website staat van kia wordt echt niet met foto's het interieur van de pluspakket duidelijk weergegeven. De dealer had afgelopen weekend geen gedrukte brochures meer, zou daar dan meer in moeten staan?! :S http://kianl.ibrochure-online.com/brochures/kia-rio-2011/ Ja je hebt wel gelijk hoor in al die boekjes staan aleen het mooiste van het mooiste Maar heb fotos bekeken op het net waar je de verschillen wel op kan zien en de rest komt uit de Prijs/optie lijst maar daar staan niet veel fotos bij En anders kan je altijd je dealer met nog een bezoekje verblijden en ga je nog eens goed kijken Mijn dealer vond het wel leuk al die aandacht ik heb er ook eentje bijna stuk bekeken Quote
Bink058 Posted January 31, 2012 Posted January 31, 2012 In eerste instantie waren wij ook op zoek naar een pluspack maar wij vonden de verschillen te groot met het superpack. Voor het extra bedrag krijg je : Cruise Control inclusief Speed Limiter Climate Control Regensensor Verlichte make-up spiegels en kaartleeslampjes Supervision instrumentencluster Lederen stuurwiel en pookknop Parkeersensoren achter Smart key en start/stop knop Privacy glass en voorste ruiten van UV-werend glas Dashboard met hoogwaardige kunststoffen en deurpanelen afgewerkt met kunstleder Bagagenet inclusief opbergvak onder kofferruimte Middenarmsteun vóór De auto ziet er strakker uit van binnen. Quote
Remko .me Posted January 31, 2012 Posted January 31, 2012 Simpel... vergelijk iemand hier met een superpack en pluspack. Ik heb een superpack, veel binnen foto's. Het dashboard is van leer (niet echt denk ik) gemaakt, en voelt daar zacht aan. Er is ook iets kleurverschil, heb het idee dat er bij mij een iets meer antraciet kleur in zit. Naast leren stuur en lederen pook heb je ook te maken met dashboard wat iets anders is. Wij hebben board computer dat rond is, een cluster nog wat... en bij de super pack is net wat anders. Superpack: Pluspack: 1 Quote
J-J Posted February 1, 2012 Posted February 1, 2012 In eerste instantie waren wij ook op zoek naar een pluspack maar wij vonden de verschillen te groot met het superpack. Voor het extra bedrag krijg je : Cruise Control inclusief Speed Limiter Climate Control Regensensor Verlichte make-up spiegels en kaartleeslampjes Supervision instrumentencluster Lederen stuurwiel en pookknop Parkeersensoren achter Smart key en start/stop knop Privacy glass en voorste ruiten van UV-werend glas Dashboard met hoogwaardige kunststoffen en deurpanelen afgewerkt met kunstleder Bagagenet inclusief opbergvak onder kofferruimte Middenarmsteun vóór De auto ziet er strakker uit van binnen. En bluetooth met bediening op het stuur "Metal Look" afwerking dashboard is trouwens ook nog later toegevoegd maar hier nog niet vermeld. Quote
Stevie Posted February 1, 2012 Author Posted February 1, 2012 Pffff een heleboel extra dus voor niet teveel geld. Helaas is ons budget echt maar tot max 15.000 euri. Anders kunnen we niet meer op vakantie deze zomer Toch wel ellendig, want 'even' wachten zit er ook niet in, in juli heb je de BPM er weer bij. Zucht. Quote
Remko .me Posted February 1, 2012 Posted February 1, 2012 staat er nergens een showroommodel die je kan kopen? Quote
Stevie Posted February 1, 2012 Author Posted February 1, 2012 Geen idee, bij de dealer hier in de buurt hebben ze een aantal in de aanbieding voor 14800 maar alleen met pluspack. Via NAK wordt het dan 14400. We kunnen de superpack wel nemen als we bv overgaan naar wit en driedeurs...maar vijfdeurs vinden we toch wel zo belangrijk (hoewel we nog maar uit 2 personen bestaan ) En wit vinden we niet helemaal the bomb en: 'met een witte blijf je zitte'. Dus dat risico nemen we liever ook niet, zwart / donkergrijs is niet alleen erg mooi maar ook een veilige keuze voor inruilwaarde / verkoop later. Dus tsja, je zit dan al snel dik boven de 15k (en 15k is eigenlijk ook al teveel...). Naja, ik zie wel waar het schip strand, pluspack is natuurlijk ook al fantastisch, maar als je dan ziet wat je voor ongeveer 1000 euri meer krijgt, tsja, als het geld er was was de keuze snel gemaakt Quote
Stevie Posted February 1, 2012 Author Posted February 1, 2012 Maar wie niet waagt wie niet wint, zojuist een tegenvoorstel gedaan bij NAK: 15.000 ipv de 16.421. Kan niet bestaat niet, alsdus NAK Quote
Bink058 Posted February 1, 2012 Posted February 1, 2012 @ Stevie, een logische reactie van de dealer. Er zit wel wat ruimte in maar niet zoveel, je zou kunnen kijken naar een superpack zonder sportvelgen en zoals Remko.me al zij naar een demomodel op zoek gaan. Quote
Stevie Posted February 1, 2012 Author Posted February 1, 2012 @Bink058 ik kijk sowieso niet naar sportvelgen, die kunnen er altijd nog onder Superpack, de deuren en kleur helaas niet . Demo-model heb ik bij vele dealers om gevraagd maar tot dusver niks opgeleverd. Voorstel van NAK is 15600. Ik heb mijn inruil nog niet toegevoegd, maar ik gok dat die niet meer waard is dan 100 euro. Morgen maar even foto's maken en toevoegen... Opzich kom ik dan toch wel aardig in de buurt... Vriendinnetje moet eerst maar knopen doorhakken, zij twijfelt nogal Quote
Bink058 Posted February 1, 2012 Posted February 1, 2012 Hmmm, vrouwen vallen vaak op kleine dingetjes, er zit een verlichte make-up spiegel in de superpack Quote
Stevie Posted February 1, 2012 Author Posted February 1, 2012 Hmmm, vrouwen vallen vaak op kleine dingetjes, er zit een verlichte make-up spiegel in de superpack Haha, heel goed, dat zal hem doen Quote
Stevie Posted February 13, 2012 Author Posted February 13, 2012 Whoeehoe, de bestelling is definitief via nieuweautokopen.nl. Damn, dat scheelt echt veel geld, dealers blijven je bellen en proberen hun laatste bod te doen maar het verschil blijft te groot. De besparing is zo makkelijk verdiend Het wordt een Rio vijfdeurs in het zwart met pluspakket als extra een middanarmsteun. Helaas geen doekoes voor het superpakket, maar de problemen met het ontwasemen spreekt ook niet echt aan. Opties zoals cruise control en achterrijsensoren kan je altijd nog toevoegen als dat echt een gemis is. Jammer van dashboard, handsfreebellen etc...maar ach, ik ben nog een twintiger dus ik mag van geluk spreken dat ik al in zo'n bak kan rijden Hij wordt overigens binnen 3 - 4 weken geleverd HEUH! Quote
RioTom Posted February 13, 2012 Posted February 13, 2012 Dashboard verschil merk je nauwelijks en je zult ongetwijfeld genoeg plezier beleven aan deze auto (zonder superpack). Ik doe het namelijk ook en voel mij als twintiger ook zeer vereerd elke dag in mijn Rio te mogen stappen Quote
Hanseman Posted February 13, 2012 Posted February 13, 2012 Ik ben een vijftiger en beleef erg veel plezier aan m'n pluspack. Alles werkt naar behoren, geen enkele klacht !! Quote
xtra40 Posted February 13, 2012 Posted February 13, 2012 Whoeehoe, de bestelling is definitief via nieuweautokopen.nl. Damn, dat scheelt echt veel geld, dealers blijven je bellen en proberen hun laatste bod te doen maar het verschil blijft te groot. De besparing is zo makkelijk verdiend Het wordt een Rio vijfdeurs in het zwart met pluspakket als extra een middanarmsteun. Helaas geen doekoes voor het superpakket, maar de problemen met het ontwasemen spreekt ook niet echt aan. Opties zoals cruise control en achterrijsensoren kan je altijd nog toevoegen als dat echt een gemis is. Jammer van dashboard, handsfreebellen etc...maar ach, ik ben nog een twintiger dus ik mag van geluk spreken dat ik al in zo'n bak kan rijden Hij wordt overigens binnen 3 - 4 weken geleverd HEUH! :clap:van harte met je aankoop en nu op naar het lange wachten duurt altijd te lang :no: weet zeker dat je heel veel plesier gaat beleven aan deze wagen Quote
Stevie Posted February 14, 2012 Author Posted February 14, 2012 Dankjewel Ik kwam er gisteravond pas achter dat de auto ook 'hill assist' heeft en 'emergency' nog wat: je knipperlichten gaan aan bij een noodstop. Toch wel fraai hoor wat dat ding standaard allemaal heeft, daar ga ik mijn ouders nog jaloers mee maken Quote
dance Posted August 4, 2012 Posted August 4, 2012 Dankjewel Ik kwam er gisteravond pas achter dat de auto ook 'hill assist' heeft en 'emergency' nog wat: je knipperlichten gaan aan bij een noodstop. Toch wel fraai hoor wat dat ding standaard allemaal heeft, daar ga ik mijn ouders nog jaloers mee maken Heb je hard moeten remmen voordat de knipperlichten werden geactiveerd. Ik heb het nog niet voor elkaar kunnen krijgen maar wil ook niet te ver gaan met remmen Quote
RB- Posted August 4, 2012 Posted August 4, 2012 in de folder staan de verschillen maar het verschil is niet zo heel erg groot van de stoel bekleding zit een werkje en de pus pack heeft effen bekleding dan heb je op het superpack een lederen pookknop en stuur en de deur bekleding is met leer afgewerkt en de voor zijde van het dachbord voelt anders ik zag het niet echt het verschil ik heb test gereden in een rio met het comfort paket en niet met een super paket en vond de afwerking van de comfort paket al erg mooi en netjes afgewerkt maar heb geen fotos gemaakt helaas en ik moet nog 2 weken wachten voor hij hopenlijk word gelevert maar kijk nog even goed in de folders daar is het als het goed is in aangegeven de verschillen mijn pluspak heeft echt geen effen bekleding maar het zelfde motief als me zwager met zijn superpack... Quote
Rio 013 Posted August 6, 2012 Posted August 6, 2012 Heb je hard moeten remmen voordat de knipperlichten werden geactiveerd. Ik heb het nog niet voor elkaar kunnen krijgen maar wil ook niet te ver gaan met remmen Ik hbe het al een paar keer gehad op de snelweg omdat er ineens een idioot vol in de rem ging, toen sprongen ze idd aan. 1e keer keek ik er wel raar van op, twijfelde of ik zelf had aangezet of niet hhah Quote
Recommended Posts