Remko .me Posted February 15, 2012 Posted February 15, 2012 Dag allemaal, Hier in Nederland zijn (bijna) alle accessoires bij Kia van RVS, maar in England zie ik accessoires in het boekje staat wat chroom is. "Triple plated chrome", of aluminium zie je vaker staan bij co.uk. Ik vraag me af...... Nederland kiest voor RVS, (niet allemaal trouwens, bij de Picanto zijn sommige dingen van chroom) en de Venga handgrepen waren ook chrome (de OEM die ik had). Maar dit roest toch...... of heb ik dat verkeerd begrepen in mijn schoolboeken vroeger? Quote
betominice Posted February 15, 2012 Posted February 15, 2012 Hoi Remko Als ik me school boeken voor me haal roest Chroom niet maar oxideert het na het oxideren stopt het proces waar het bij roest verder gaat . zo had ik het begrepen. Quote
Preston Posted February 15, 2012 Posted February 15, 2012 Chroom is een laag(je) wat op gebracht is.. iets IS verchroomd. Als het materiaal waar het chroom op ligt gaat roesten komt dat door het chroom heen. Ijzer ( Staal 27 ) roest als een gek . Staal van betere kwaliteit roest veel minder snel. RVS kan trouwens ook oxideren.. duurt wat langer.. Standaard RVS is Roest Vast Staal... Roest Vrij staal wordt gebruikt waar absoluut nooit roest op mag treden.. - zoals Medische apparatuur. .. Roest Vrij Staal is veel duurder dan Roest Vast Staal. 1 Quote
Sjölp Posted February 15, 2012 Posted February 15, 2012 Met een chroompoetsmiddel krijg je de groene puntjes goed weg. Mijn aujto was de laatste maanden omwille van gezondheidsredenen niet meer gewassen en door het strooizout stond het chroom vol 'uitslag'. Even met chroompoetsmiddel erover,opblinken en ziet weer uit als nieuw. Quote
elmerblues Posted February 16, 2012 Posted February 16, 2012 RVS kan trouwens ook oxideren.. duurt wat langer.. Standaard RVS is Roest Vast Staal... Roest Vrij staal wordt gebruikt waar absoluut nooit roest op mag treden.. - zoals Medische apparatuur. .. Roest Vrij Staal is veel duurder dan Roest Vast Staal. Nee. RVS staat ten alle tijde voor RoestVastStaal. Roest Vrij Staal wordt in de volksmond gebruikt maar niet door mettalurgen. Bij de ene RVS kan wel lichte vliegroest optreden en bij de andere niet. Dat hangt af van de samenstelling die met een cijfer wordt aangeduid en niet van Roestvrij/roestvast aanduiding. Bij RVS 304 moet je onder bepaalde omstandigheden nog wel eens vliegroest verwijderen. RVS 316 is veel hoogwaardiger en wordt bijv. gebruikt voor scheepsbeslag (invloeden van zout water) en medische apparatuur. Quote
Preston Posted February 16, 2012 Posted February 16, 2012 Het is VAST VRIJ om het VAST of VRIJ te noemen.. kben tenslotte geen Metallurg Meer op Wikipedia : http://nl.wikipedia.org/wiki/Roestvast_staal#Roestvrij_versus_roestvast Quote
Remko .me Posted February 16, 2012 Author Posted February 16, 2012 En chroom roest dus ook niet, dus Kia UK maakt daarin een goede keuze? Het verbaasde mij, en twijfelde daarom om vanuit de UK of andere landen onderdelen te bestellen. Quote
Guest Warmentuuter Posted February 16, 2012 Posted February 16, 2012 En chroom roest dus ook niet, dus Kia UK maakt daarin een goede keuze? Het verbaasde mij, en twijfelde daarom om vanuit de UK of andere landen onderdelen te bestellen. De onderdeeltjes die voor een auto zijn gemaakt zijn niet van chroom maar zijn verchroomd. En het hangt echt af van de kwaliteit van het verchromen. Je kan ook meerdere metalen laten verchromen. Bijv. veel voorkomend is messing. Als het niet goed verchroomd is of beschadigd slaat het groen uit. Men noemt dat oxyderen. Als je een staal soort gaat verchromen en dat beschadigd of het is niet goed verchroomd noemen we het dat het roest. Kort gezegd: er kan zuurstof bij komen. Nogmaals Chroom zelf zal niet roesten/oxyderen maar het materiaal er onder wel. Hier zit ook veel kwaliteitsverschil in. Land van herkomst is hierin belangrijk. Dit komt niet meer uit schoolboekjes maar is dagelijkse praktijk. Quote
Remko .me Posted February 16, 2012 Author Posted February 16, 2012 Ah ok! Thanks! Ik ga er vanuit dat ze bij Kia wel goed materiaal gebruiken... kijk, het is een feit, instaplijsten bij NL 169 euro, bij UK 20 euro..... dus kwaliteit verschil zal best wel, maar kan me niet voorstellen dat Kia daar in het buitenland slechtere producten levert. Quote
Guest Warmentuuter Posted February 16, 2012 Posted February 16, 2012 20 euro zijn de kosten ook weer niet. En als je een beetje mazzel hebt blijft het een jaar of vier/vijf goed. En anders bestel je ze nog een keer voor 20 euro. Dan zit je nog lang niet aan de 169 euro. Quote
Remko .me Posted February 16, 2012 Author Posted February 16, 2012 Haha, en zo is het! En kan me niet voorstellen dat Kia UK troep levert. Kreeg nu ook bericht van Kia UK: Ref: KIA1202150093 16 February 2012 Re: Kia New Rio - Entry Guards Dear Remko Thank you for emailing us about the accessories for the new Rio. I'm really pleased that you like these accessories - they add the finishing touch to the Rio. Parts are ordered through our dealers in the UK. I'd suggest making contact with a company directly if you'd like to place an order. Details of our dealers can be found at this web link: http://www.kia.co.uk...dealer.aspx I really hope this helps but if you need any more information, please get back in touch. Yours sincerely Abby Lewis Customer Service 0845 6017521 Quote
Preston Posted February 16, 2012 Posted February 16, 2012 In Uk zullen ze weinig last hebben van beschadigde instaplijsten.. Zoiets hebben we in NL niet Quote
riodriver Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 Nee. RVS staat ten alle tijde voor RoestVastStaal. Roest Vrij Staal wordt in de volksmond gebruikt maar niet door mettalurgen. Bij de ene RVS kan wel lichte vliegroest optreden en bij de andere niet. Dat hangt af van de samenstelling die met een cijfer wordt aangeduid en niet van Roestvrij/roestvast aanduiding. Bij RVS 304 moet je onder bepaalde omstandigheden nog wel eens vliegroest verwijderen. RVS 316 is veel hoogwaardiger en wordt bijv. gebruikt voor scheepsbeslag (invloeden van zout water) en medische apparatuur. dit is het goede antwoord. enn voledig chroom naahh beetje duur denk dat het verchroomd is en als dat slecht gedaan is [niet goed ontvet] krijg je idd roest puntjes. Quote
riodriver Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 Ah ok! Thanks! Ik ga er vanuit dat ze bij Kia wel goed materiaal gebruiken... kijk, het is een feit, instaplijsten bij NL 169 euro, bij UK 20 euro..... dus kwaliteit verschil zal best wel, maar kan me niet voorstellen dat Kia daar in het buitenland slechtere producten levert. ik heb 126 euro betaald ok ok ik heb ze zelf er in geplakt 15 min klaar. Quote
Recommended Posts