Jump to content

Storing in kenteken led verlichting

Recommended Posts

Posted

Heb al een jaar led verlichting voor de kentekenplaat.(zonder canbus via xenon.nl besteld)

Bemerkte afgelopen zondag dat het linker lampje "flikkerde" na het eruit genomen te hebben en weer terug geplaatst gaf deze helemaal geen licht meer.

Lampje stuk dacht ik. Twee andere geplaatst, pilot 4467, maar aan de linkerzijde nog geen licht rechts brand gewoon. Lampjes gecontroleerd, zijn 100 % goed. Vandaag brand het linker led lampje en het rechter weer niet.

De gewone gloeidraad buis lampjes branden beide probleemloos, ook 12 V gemeten op beide contacten.

Vreemd raadsel voor mij.Iemand een goede tip of mogelijke oorzaak?

Heb ook de achterlicht modificatie doorgevoerd (laten doen) daarna geen probleem met kenteken verlichting. Dit terzijde.

Posted

Pilot xenon zowel als led's is allemaal chinees fabrikaat (zoals zo veel zaken tegenwoordig) en de betrouwbaarheid ervan moet men dan maar voor lief nemen...

Ik heb op mijn vorige wagen de standlichtjes voor (12 V 5 WATT) eens beide vervangen door Pilot SMD led's met een weerstandje erop voor de can-bus te bedriegen, prachtige witte schijn in de reflectoren had iets speciaal TOT ik (gelukkig nog tijdig) vaststelde dat de spiegelreflector rondom het ledje kleine hittebeschadiging begon te vertonen, het weerstandje bleek namelijk zo heet te komen dat de warmte de spiegels begonnen aan te tasten!!! Sinds deze ervaring komt bij mij het merk PILOT NOOIT maar dan ook NOOIT meer binnen, ook van de Xenon verlichting leest men zowel op dit als op andere fora niets anders dan miserie, mensen moeten soms meermaals hun lichten her onsteken vooraleer beide oplichten enzovoort, dan houd ik het liever bij gloeilampen die ten minste betrouwbaar zijn dan bij mooie looks die te pas en te onpas dienst weigeren...

Posted

vraag aan Xling,

Waar heb jij je achterlichten laten aanpassen en wat waren de kosten?

Volgens mijn dealer mag dit niet en kost het mij de garantie.

Posted

vraag aan Xling,

Waar heb jij je achterlichten laten aanpassen en wat waren de kosten?

Volgens mijn dealer mag dit niet en kost het mij de garantie.

VDNS Helmond Iets van € 140,-- incl

En er mij niets verteld over garantie verval bij aanpassing van deze achterlichten

Posted

Heb al een jaar led verlichting voor de kentekenplaat.(zonder canbus via xenon.nl besteld)

Bemerkte afgelopen zondag dat het linker lampje "flikkerde" na het eruit genomen te hebben en weer terug geplaatst gaf deze helemaal geen licht meer.......

Probleem op gelost;

Wat blijkt nu dat het wel degelijk uitmaakt hoe je het lampje plaatst. links/rechts, +/- maakt het verschil tussen branden of niet.

Met de LED "steek" lampjes wist ik dit maar voor de kenteken "buis" model lampjes niet. Ik dacht dat + en - niet uitmaakte voor gelijkspanning.

Heb nu voor kenteken de Pilot 4476 en produceren een mooi wit licht

Posted

Ook ik heb de kentekenverlichting aangepast en heb absoluut en wil ook geen pilot erin want ik heb een andere "chinees"die wel perfecte ledjes levert met canbus en een jaar garantie geeft, de lampjes koste wel 12 euro maar dat heb ik er wel voor over want op mijn Mini werken deze al meer dan een jaar.

Nu nog ff de toeterdag en de Sp3 is weer een stuk mooier.

ps daar kan je de lampjes zien trouwens en ik neem er een paar meer voor de kofferbak verkoop voor de liefhebber.

post-748-0-81673200-1330812046_thumb.jpg

Posted

Bemerkte afgelopen zondag dat het linker lampje "flikkerde" na het eruit genomen te hebben en weer terug geplaatst gaf deze helemaal geen licht meer.

Lampje stuk dacht ik. Twee andere geplaatst, pilot 4467, maar aan de linkerzijde nog geen licht rechts brand gewoon. Lampjes gecontroleerd, zijn 100 % goed. Vandaag brand het linker led lampje en het rechter weer niet.

De gewone gloeidraad buis lampjes branden beide probleemloos, ook 12 V gemeten op beide contacten.

Vreemd raadsel voor mij.Iemand een goede tip of mogelijke oorzaak?

Heb ook de achterlicht modificatie doorgevoerd (laten doen) daarna geen probleem met kenteken verlichting. Dit terzijde.

Is er een foto van de achterlichten???

• 6 months later...
Posted

Even een vraagje vóór ik lampjes koop:

Leds zonder CANBUS in kentekenverlichting werken dus wel?

Neo.

Posted

weet het niet zeker, maar wat is het probleem om ledjes met canbus te kopen ??

werken dus altijd !!

Posted

weet het niet zeker, maar wat is het probleem om ledjes met canbus te kopen ??

werken dus altijd !!

Zijn ook duurder ;)

Neo.

Posted

Hoi. Mag ik een stomme vraag stellen wat is het verschil tussen led verlichting met canbus en zonder.

Groeten Eric en Cindy

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

Leds mét CANBUS geven geen storing met de "CPU" van de auto, en werken dus altijd zoals MrBubbels hierboven vermeld, maar zijn ook wel duurder in aankoop.

Wanneer je zeker weet dat de leds geen storingen veroorzaken, kan je dus leds kopen zonder CANBUS, en dus ook goedkoper.

Neo.

Posted

Even een vraagje vóór ik lampjes koop:

Leds zonder CANBUS in kentekenverlichting werken dus wel?

Neo.

JA. Zeker dat deze kentekenverlichting ZONDER canbus probleemloos branden.