Jump to content

Recommended Posts

Posted

Net een nieuwe Sp3 en nu met dat kl.te vries en sneeuw weer de autoruiten lopen krabben en tot mijn schrik zie ik diverse krassen op de voorruit en niet zo zuinig ook, wie kan mij vertellen hoe ik deze het beste kan laten verdwijnen en of welk middel/ bedrijf kan ik het beste gebruiken ?????

(en ja ik weet dat je een nieuwe ruit erin kan zetten maar dat is te drastisch denk ik )

Ik hoor het graag van de jullie de experts.

Bubbels

Posted

Net een nieuwe Sp3 en nu met dat kl.te vries en sneeuw weer de autoruiten lopen krabben en tot mijn schrik zie ik diverse krassen op de voorruit en niet zo zuinig ook, wie kan mij vertellen hoe ik deze het beste kan laten verdwijnen en of welk middel/ bedrijf kan ik het beste gebruiken ?????

(en ja ik weet dat je een nieuwe ruit erin kan zetten maar dat is te drastisch denk ik )

Ik hoor het graag van de jullie de experts.

Bubbels

Heb je met de sneeuwschuiver staan krabben?

Hoe krijg je dat voor elkaar ....

Posted

Of je gaat even bij carglass, oid langs, wellicht hebben ze daar een oplossing voor die diepe krassen............

Guest Warmentuuter
Posted

Wat ik wel heb gebruikt is Turtle Wax ClearVue Glass Polish.

Maar dit werkt allen met lichte krassen.

Als het te diepe krassen zou even langs Carglass rijden

Posted

Beste Bubbels,

Ik ben nog steeds benieuwd hoe je die krassen erin gekregen hebt.

Met een gewone kunststof ijskrabber krijg je dat toch niet voor elkaar? Of toch wel?

Posted

Jawel. Zandkorreltjes zetten zich na verloop van tijd vast in de krabber en werken vervolgens als schuurspons. Nou zijn dat geen mm diepe krassen, maar je ziet ze wel degelijk, zeker met zonlicht onder een bepaalde hoek.

Ik krab om deze reden zo min mogelijk, en het liefst met een nieuwe krabber.

Je kan ook zo'n spuitbus gebruiken die het ijs oplost, maar dan krijg je weer een waas over je ramen.

Het beste kan je voor je voorraam zo'n alu matje gebruiken om te voorkomen dat je moet krabben. Hou je alleen je zijruiten over...

Posted

Beste Bubbels,

Ik ben nog steeds benieuwd hoe je die krassen erin gekregen hebt.

Met een gewone kunststof ijskrabber krijg je dat toch niet voor elkaar? Of toch wel?

klopt de ijskrabber heb ik bekeken en er zat inderdaad stof/ zand op "in" met het resultaat dat ik 2 flinke en 2 kleine krassen erop heb zitten

Posted

Allemachtig, nooit gedacht dat dat zo'n gevolg kon hebben.

Goeie tip derhalve! mocht ik dit voorjaar nog moeten krabben dan zal ik nu wel heel voorzichtig te werk gaan!

Jammer dat dit inzicht voor jou te laat komt, maar wellicht krijg je met bovenstaande tips toch de krassen nog weg.

In ieder geval succes ermee!

Posted

Emmer koud water, of 2, nooit krabben, al 30 jaar, nooit problemen.

Oplossing krassen:

Emmer koud water nadat je auto in april een vol uur in de zon heeft gestaan.

Dan naar Autototaalglas voor een andere ruit.

U heeft het niet van mij, maar het werkt.