Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Onderzoek naar bullbars

(15 oktober 2004)

Minister Peijs doet op dit moment onderzoek naar terreinauto?s. Omdat deze auto?s zwaarder zijn dan gewone personenauto?s veroorzaakt dit type auto?s veel schade bij een aanrijding.

De inzittenden van een terreinauto blijven bij ongelukken veelal gespaard van lichamelijk letstel. Met name de bullbars die voorop de auto gemonteerd zijn ter decoratie, zullen door de minister worden onderzocht. Deze bullbars verwonden fietsers en voetgangers extra en zullen hoogstwaarschijnlijk verboden worden.

Onafhankelijk van de uitkomsten van het onderzoek door minister Peijs verdwijnt de bullbar sowieso uit het straatbeeld. Vanaf 2007 treedt een Europese regel in werking dat bullbars niet meer gemonteerd mogen worden op nieuwe auto?s.

• 2 jaar later...
Geplaatst

Gemonteerde barrs mogen blijven, maar ik heb begrepen dat het plan voorlopig helemaal van de baan is.

Zo niet: Peijs moet eens met haar poten van de auto's en wegen afblijven.

Het rijden in Nederland wordt door haar (en haar ministerie) gewoon verpest. :x

Geplaatst
Onderzoek naar bullbars

(15 oktober 2004)

Minister Peijs doet op dit moment onderzoek naar terreinauto?s. Omdat deze auto?s zwaarder zijn dan gewone personenauto?s veroorzaakt dit type auto?s veel schade bij een aanrijding.

De inzittenden van een terreinauto blijven bij ongelukken veelal gespaard van lichamelijk letstel. Met name de bullbars die voorop de auto gemonteerd zijn ter decoratie, zullen door de minister worden onderzocht. Deze bullbars verwonden fietsers en voetgangers extra en zullen hoogstwaarschijnlijk verboden worden.

Onafhankelijk van de uitkomsten van het onderzoek door minister Peijs verdwijnt de bullbar sowieso uit het straatbeeld. Vanaf 2007 treedt een Europese regel in werking dat bullbars niet meer gemonteerd mogen worden op nieuwe auto?s.

De bullbars zoals we die nu kennen worden door de europese aankomende (tuning)wetgeving verboden ... behalve die bullbars die in de toekomst zullen voldoen aan een aantal nog te bepalen crashspecifikaties ( die op dit ogenblik nog niet zijn bepaald ) .

Feit is de de huidige bb's katastrofale gevolgen hebben bij aanrijding met fietsers/voetgangers .

Zoals dat goede wetgeving past zal het nog wel een tijdje duren vooraleer de uitvoeringsbesluiten voor zullen liggen ,dus ... no panic yet ... :cool:

He's lookin' at you Kid ... :wink:

Geplaatst
Gemonteerde barrs mogen blijven, maar ik heb begrepen dat het plan voorlopig helemaal van de baan is.

Zo niet: Peijs moet eens met haar poten van de auto's en wegen afblijven.

Het rijden in Nederland wordt door haar (en haar ministerie) gewoon verpest. :x

Peijs ( who the f**k is ... ) is a tea party in vergelijk wat de europese tuningwetgeving die ingaat in 2007 gaat worden ... :roll:

Ik leg het bij gelegenheid hier wel eens in het daglicht ,maar als de vooruitzichten uitkomen gaat dit ... tienduizenden banen kosten in het verhemelde europa ... :evil:

Keep it on the island ... :wink:

Geplaatst

Peijs ( who the f**k is ... ) is a tea party in vergelijk wat de europese tuningwetgeving die ingaat in 2007 gaat worden ... :roll:

Ik leg het bij gelegenheid hier wel eens in het daglicht ,maar als de vooruitzichten uitkomen gaat dit ... tienduizenden banen kosten in het verhemelde europa ... :evil:

Keep it on the island ... :wink:

Peijs is de Nederlandse "minister" van Verkeer en Waterstaat.

• 3 weken later...
Geplaatst

Ik heb gelezen dat er verschil zit in de Bullbar en de Pushbar, de Bullbar is groffer en mag waarschijnlijk niet meer straks en over de Pushbar lees ik dat deze wat fijner/kleiner is en die mogen dan wel?

Ik raak het spoor een klein beetje bijster...., ik heb nog even voor de Sorento komt maar ben erg nieuwsschierig.

Wie weet meer?

Janoeska

• 1 maand later...
Gast schoenmakertje
Geplaatst

er zijn al wel pushbars te koop met het nieuwe EU keurmerk, maar ook zonder, en die zijn dus ook goedkoper... bullbars mogen niet meer, maar die zien er toch niet uit :wink: op de side van sorentotuning.de staan gekeurde, vgvinox heeft ook pushbars, maar staat niet bij of ze de nieuwe EU type goedkeuring al hebben, ff bellen dus.

• 3 weken later...
Geplaatst

Is stil idd....... Maar het gaat toch echt gebeuren. Wij hebben inmiddels een lijstje gekregen welke bullbars goedgekeurd zijn en welke wij niet meer mogen verkopen.....

De huidige bullbar voor de Sportage bijvoorbeeld is niet goedgekeurd en mag dus straks niet meer op nieuwe voertuigen verkocht worden. En eigenlijk niet alleen op nieuwe voertuigen ook op bestaande mag deze niet meer verkocht worden. Of we moeten de factuur op een andere datum zetten uiteraard.......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...