Ga naar inhoud

ABS lampje brandt!


Gast mjpw79

Aanbevolen Berichten

Ik heb een Kia Rio uit 2005 station model.(76.000 km op de teller)

Hele fijne auto maar er blijft nu voortaan constant een ABS klampje branden op het dashboard! Voorheen was dit ook maar ging dan na een tijdje automatisch uit,nu niet meer,

Wat zou dit kunnen zijn??En kan ik het zelf oplossen?

Hoor het graag!!

greetz

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Marcel,

Bij mijn vorige auto, een VW Polo (daar is ie weer!) waren de sensoren van de ABS vies, dat gaf toen problemen. Gelukkig was het niet de pomp, die kan ook nog kaduk zijn. Probeer eens te zien of je ABS nog werkt ondanks het lampje...

succes, Ivor

Link naar reactie
Delen op andere sites


abs lampje brand als er een fout in het ABS systeem zit, het lampje waarschuwt de bestuurder dat het systeem buiten werking is.

je zal de auto toch ook even moeten laten uitlezen om te weten wat er fout is, je zou eventueel zelf eerst de bedrading van de sensoren aan de voorkant van de auto even kunnen nalopen (en dan vooral de stukken in de wielkuipen), die willen nogwel eens doorslijten waardoor er een fout ontstaat op desbetreffende sensor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo crum,

Het lijkt erop dat het wel met vuil te maken heeft,wanneer de auto vies is begint t ge-emmer,wat kost uitlezen bij de dealer en hoe betrouwbaar is de uitslag ervan?

gr

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gewoon even uit laten lezen hoeft niet perse bij de dealer

Dan weet je meteen wat er aan de hand is of je een defecte wiel sensor hebt of dat het misschien iets anders is

Vuil is meestal niet het probleem of het moet metaal vuil zijn die in de gaatjes van het poolrad zit (tandwieltje op de draaiende als)

Of de lucht spleet tussen poolrad en. Sensor is opeens veels te groot dus misschien opeens veel wiellager speling

Maar dat komt er met uitlezen normaal gesproken wel uit

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik zou hm toch laten uitlezen bij de dealer, inmiddels al regelmatig gehad dat universele uitleesapparatuur wel de juiste foutcode geeft, maar er een andere/verkeerde benaming aan geven, dan kan je aardig de verkeerde kant op worden gestuurt met zoeken/dingen vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...