Flyber Posted October 3, 2007 Posted October 3, 2007 Mijn sportage heb ik kort na aanschaf (laten) voorzien van blue vision lights. De standaard verlichting vind ik nogal mager en met BV is het zicht werkelijk verbeterd. Maar, ik ben nu na bijna twee jaar al aan de vijfde lamp toe, aan beide zijden branden ze met enige regelmaat dus door. Ik ben er nog niet aan toegekomen om de standaard lampen terug te plaatsen en te zien of het ligt aan de 'blauwe lampen'. Wie heeft er gelijke ervaringen of weet waar het aan zou kunnen liggen. Volgens de dealer is er geen afwijking tav spanning. Berry Bakker Quote
Gerrit Speelman Posted October 3, 2007 Posted October 3, 2007 Mijn sportage heb ik kort na aanschaf (laten) voorzien van blue vision lights. De standaard verlichting vind ik nogal mager en met BV is het zicht werkelijk verbeterd.Maar, ik ben nu na bijna twee jaar al aan de vijfde lamp toe, aan beide zijden branden ze met enige regelmaat dus door. Ik ben er nog niet aan toegekomen om de standaard lampen terug te plaatsen en te zien of het ligt aan de 'blauwe lampen'. Wie heeft er gelijke ervaringen of weet waar het aan zou kunnen liggen. Volgens de dealer is er geen afwijking tav spanning. Berry Bakker Je raak toevallig de lampen niet aan met de vingers?? deze lampen worden nogal heet, en het vet wat op je vingers zit brand dan in het glas. Waardoor de lamp defect raakt. Quote
Tazteam Posted October 3, 2007 Posted October 3, 2007 Mijn sportage heb ik kort na aanschaf (laten) voorzien van blue vision lights. De standaard verlichting vind ik nogal mager en met BV is het zicht werkelijk verbeterd.Maar, ik ben nu na bijna twee jaar al aan de vijfde lamp toe, aan beide zijden branden ze met enige regelmaat dus door. Ik ben er nog niet aan toegekomen om de standaard lampen terug te plaatsen en te zien of het ligt aan de 'blauwe lampen'. Wie heeft er gelijke ervaringen of weet waar het aan zou kunnen liggen. Volgens de dealer is er geen afwijking tav spanning. Berry Bakker Ik heb hetzelfde gehad met onze Pica. Wij rijden altijd met licht, dan wordt ook de levensduur aardig korter. Maar om op je vraag te antwoorden: Wij hebben dit ook gehad met de goedkope serie van Osram, zg blue light version. Deze hadden maar een levensduur van 5-6 weken, dus veeeeeeeeeeeeel te kort. Met Osram contact gehad en die hadden de volgende verklaring: omdat onze auto voorzien is van een airco, krijg je piekspanning als de airco aan of afslaat. En daar kunnen deze "witte of blauwe" lampen niet tegen Welke nieuwe auto heeft tegenwoordig GEEN airco meer, daarom was het antwoord van Osram klinklare nonsens. Ze hebben wel een duurdere set lampen opgestuurd, weliswaar een stuk minder "wit" of "blauw" van kleur, maar wel feller dan de originele gele lampen. Deze doen het wel een stuk beter en een langere levensduur, maar mijn voorkeur gaat toch uit van Philips Nightvision serie, is duurder, maar wel een bak meer licht dan een ander merk. Of een andere optie: xenon, is betaalbaar geworden door diverse fabrikanten. Tip:kijk even hier, deze sets worden tegen bodemprijzen geleverd ivm groepsaankopen. http://carfanatics.nl/news.php Succes Philip Quote
HV Posted October 20, 2007 Posted October 20, 2007 Ook ik vond de standaard lampen te weinig licht geven. Ik heb de lampen vervangen door Philips NightGuide lampen. Rijd altijd met licht aan, sinds 12 maanden in gebruik. Dus .... ze gaan minimaal 1 jaar mee (45.000km) Hans Quote
willem1 Posted October 21, 2007 Posted October 21, 2007 Idem dito, vond dat de lampen af-fabriek te weinig licht geven- Spaarpot omgedraaid en Xenon laten monteren door de dealer; dat geeft echt een verschrikkelijke bak licht! Idee voor degenen die enigermate last hebben van 'nachtblindheid'.... Quote
Recommended Posts