steamduck Posted March 4, 2012 Posted March 4, 2012 Beste medeleden, Sorry voor de misschien wel erg domme vraag, maar ik kom er browsend niet achter: Kan iemand mij (ons) uitleggen op welke wijze je de toepasbare banden maten bij een gegeven velgmaat kunt achterhalen? Eeen voorbeeld: Kia sportage (de mijne) heeft een velgmaat van 6,5J X 16 (ET41) en heeft een bandenmaat van 235 x60 R16 Nu kom je bij verschillende leveranciers vaak bij dezelfde velgcodering de bandenmaat 215 x 65 R16 tegen. In mijn zoektocht naar een set wintervelgen kom ik nu een mooi (betaalbaar) setje tegen. Je raad het al, met dezelfde maatvoering (6,5J R16, 5 x 114,3 en de juiste naaf diameter) maar daar liggen andere banden op. Hoe kom ik er nu achter of mijn bandjes daar op passen? Alvast bedankt Ruud Quote
steamduck Posted September 30, 2012 Author Posted September 30, 2012 Inmiddels heb ik een deel van het antwoord. De bandjes passen Stel prachtige RIAL velgen gekocht en daar mijn winterrubber op geplaatst. Komende winter alleen nog een momentsleutel aanschaffen en deze jongen wisselt zelf zijn zomer / winter velgen. De vraag blijft me echter wel boeien. Iemand heeft toch ergens een tabel gemaakt met wat wel en wat niet past. In iedergeval weten de "bandenboeren" het antwoord. Ben toch wel benieuwd of iemand de logica er achter weet. Quote
Specialmade Posted September 30, 2012 Posted September 30, 2012 @Steamduck, Wellicht kun je met deze tabellen vooruit. Grtz. Specialmade Quote
Recommended Posts