HendrikAnton Geplaatst 10 Maart, 2012 Geplaatst 10 Maart, 2012 Ik wil mijn auto-alarm uitbreiden , maar ik krijg te horen dat mijn alarm van mijn kia sportage (kl 1) niet goedgekeurd systeeem is klopt dit.?????? Gaarne uw technische mening. bvd Henk De sleutel van de auto kan het alarm technisch gezien in- en uit schakelen. Maar helaas staat SCM dit niet toe, de Kia heeft geen af-fabriek goedgekeurd klasse 1 systeem ( startblokkering ). Ik moet dus, als ik het officieel inbouw voor SCM het alarm in- en uit laten schakelen door een handzender van Defa. Ik kan u een Klasse 3 leveren en monteren voor 479,- euro, de handzenders zijn 29,- euro per stuk, deze zijn niet bij de prijs inbegrepen. U kunt er bv. 1 of 2 op het systeem laten werken maar eventueel ook meerdere. Quote
elmerblues Geplaatst 10 Maart, 2012 Geplaatst 10 Maart, 2012 Er zit een klasse 1 alarm standaard in de SP3. Sterker nog, het is een beetje klasse 1,5 zelfs. Die discussie hebben we eerder gehad: http://www.kiaclub.nl/topic/8793-venster-ingeslagen/page__p__75367__hl__alarm__fromsearch__1#entry75367 Quote
xtra40 Geplaatst 10 Maart, 2012 Geplaatst 10 Maart, 2012 Ik wil mijn auto-alarm uitbreiden , maar ik krijg te horen dat mijn alarm van mijn kia sportage (kl 1) niet goedgekeurd systeeem is klopt dit.?????? Gaarne uw technische mening. bvd Henk De sleutel van de auto kan het alarm technisch gezien in- en uit schakelen. Maar helaas staat SCM dit niet toe, de Kia heeft geen af-fabriek goedgekeurd klasse 1 systeem ( startblokkering ). Ik moet dus, als ik het officieel inbouw voor SCM het alarm in- en uit laten schakelen door een handzender van Defa. Ik kan u een Klasse 3 leveren en monteren voor 479,- euro, de handzenders zijn 29,- euro per stuk, deze zijn niet bij de prijs inbegrepen. U kunt er bv. 1 of 2 op het systeem laten werken maar eventueel ook meerdere. komt mede door dat er geen hoorn op zit met een accu paket er in (zo dat als de start accu word onderbroken je alarm toch af gaat en afblijft gaan ook zonder start accu en je hebt ook geen binnen ruimte detectie om maar even wat voor beeldjes te geven wat ik wel vreemd vind is dat ze geen klasse 3 alarm kunnen leveren die gewoon door je eigen afstands bediening word aan en uit geschakeld dus die op de canbus systeem van de auto word aan gesloten deze systeemen bestaan gewoon weet ik uit ervaring heb ze zelf ook wel eens ingebouwd Quote
HendrikAnton Geplaatst 13 Maart, 2012 Topic Starter Geplaatst 13 Maart, 2012 Nog een Vraagje Helemaal onder mijn stuur heb ik een stekker contact gevonden, in de vorm van een scartkabel , vraag is nu waar dient of waar kan ik die voor gebruiken. Foto van gemaakt maar weet niet hoe ik deze moet downloaden. Quote
bigwade Geplaatst 13 Maart, 2012 Geplaatst 13 Maart, 2012 Die aansluiting is voor de dealer om de auto uit te kunnen lezen. De Koreanen die mijn stuurinstelling hebben veranderd in juni vorig jaar deden dat via die ingang. Dussss, helaas pindakaas, geen video/dvd speler aan te haken, haha ! Quote
xtra40 Geplaatst 13 Maart, 2012 Geplaatst 13 Maart, 2012 Nog een Vraagje Helemaal onder mijn stuur heb ik een stekker contact gevonden, in de vorm van een scartkabel , vraag is nu waar dient of waar kan ik die voor gebruiken. Foto van gemaakt maar weet niet hoe ik deze moet downloaden. dat is je O.B.D stekker in de volks mond je DIAGNOSE STEKKER daar doet de dealer je wagen mee uitlezen en programeeren ff kort uitgelegd Quote
HendrikAnton Geplaatst 13 Maart, 2012 Topic Starter Geplaatst 13 Maart, 2012 Ik dacht als leek, dit is een aansluiting voor een can-bus aansluiting Ik dacht, dat ik het had gevonden, zit er uberhaupt ergens een can-bus aansluiting bv voor de aan te schaffen alarm. Op het moment ben ik bezig om een nw radio/nav/achter uit camera als de foto`s gelukt zijn laat ik dit nog weten. Quote
xtra40 Geplaatst 13 Maart, 2012 Geplaatst 13 Maart, 2012 Ik dacht als leek, dit is een aansluiting voor een can-bus aansluiting Ik dacht, dat ik het had gevonden, zit er uberhaupt ergens een can-bus aansluiting bv voor de aan te schaffen alarm. Op het moment ben ik bezig om een nw radio/nav/achter uit camera als de foto`s gelukt zijn laat ik dit nog weten. canbus zit als het goed is ook in de O.B.D aansluiting anders moet je elke computer in de wagen apart uitlezen Quote
HendrikAnton Geplaatst 13 Maart, 2012 Topic Starter Geplaatst 13 Maart, 2012 Bijgaande de foto (het is gelukt) Quote
xtra40 Geplaatst 13 Maart, 2012 Geplaatst 13 Maart, 2012 Bijgaande de foto (het is gelukt) Slechte foto maar ik herken de vorm dat is dus zeker de O.B.D stekker (diagnose) stekker Quote
HendrikAnton Geplaatst 15 Maart, 2012 Topic Starter Geplaatst 15 Maart, 2012 Slechte foto maar ik herken de vorm dat is dus zeker de O.B.D stekker (diagnose) stekker Slechte foto ZET JE LEESBRIL EENS OP Quote
handyman Geplaatst 15 Maart, 2012 Geplaatst 15 Maart, 2012 Slechte foto ZET JE LEESBRIL EENS OP Ik heb m op, maar idd heel slechte foto , is OBD stekker Quote
HendrikAnton Geplaatst 19 Maart, 2012 Topic Starter Geplaatst 19 Maart, 2012 Hoe krijg de nw draden/kabel van de accu naar de binnenkant van mijn auto, ik ga er van uit dat als ik een gaatje boor, ik mijn 7 jaar garantie kwijt ben. Ik vind wel de door voer van de fabriek uit, maar dat rubber kan ik niet kapot maken misschien daardoor wel lekkage . Hoe Hoe Hoe doe ik dit weet iemand dit en/of heeft een idee waar ik nu niet op kom. bvd Quote
xtra40 Geplaatst 19 Maart, 2012 Geplaatst 19 Maart, 2012 ik weer niet presies hoe het bij een sportage zit maar bij mijn rio zit er om het door voer rubber gewon tape gedraait dus tape er af halen draad door het rubber heen en weer tape om je doorvoer rubber heen draaier en het zit keurig netjes denk dat het bij jou auto ook wel zo zit Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.