Jump to content

Treeplanken monteren maar makkelijk gezegt dan gedaan?

Recommended Posts

Posted

Beste Forum leden,

Ik heb sinds eergisteren een set treeplanken in de schuur staan voor de sportage 3.

Het zijn de treeplanken wat 1 geheel lijkt wanneer je het gemonteerd hebt.

Alleen llijkt het geen makkelijk klusje om deze treeplanken er op te monteren. :no::boat:

Heeft iemand er ervaring mee??

grtzz

Posted

de enigste ervaring dat ik met de treeplanken dat ik heb is dat ik er nog steeds met bewondering naar kijk , maar opzetten...........nee geen idee,maar moeilijk moet dat toch niet zijn die paar boutjes!!!! als het goed is heb je toch een plattegrond hoe alles zit??

Posted

Ik heb vanavond de geintegreerde treeplanken gemonteerd.

Het is absoluut niet moeilijk, je hoeft ook niet met z'n tweeën te zijn.

(null)

Posted

Misschien makkelijk als iedereen laat zien over welke treeplanken die het heeft.

Verder zijn foto's van de montage of het geheel altijd welkom.

Posted

Ik heb deze. Montagefoto's heb ik niet. Er zit een duidelijke montagehandleiding bij en ik ben er 2,5 uur mee bezig geweest. Ik heb het heel rustig aan gedaan en heb geen beschikking over n brug.

Ik heb overigens geen technische achtergrond en heb twee linkerhanden.

Ik ben links ;)

post-5064-10362_thumb.jpg

Posted

Moest je bij deze ook het bestaande zwarte kunstof verwijderen en vervangen? Of gewoon het nieuwe deel er tegen aan plaatsen?

Posted

Moest je bij deze ook het bestaande zwarte kunstof verwijderen en vervangen? Of gewoon het nieuwe deel er tegen aan plaatsen?

Nee, het nieuwe komt er tegenaan. Je verwijderd zowel voor als achter 2 schroeven en als de sidesteps geplaatst zijn gebruik je deze schroeven weer om het kunstof over het oude heen vast te zetten.

Sluit perfect aan. Ik zal proberen even foto's te maken van mijn eigen auto dit weekend.

Posted

Die zijn makkelijk ja maar je hebt ze ook waar je het zwarte kunstof eerst moet verwijderen.

Kan je op deze staan? Fotos zijn altijd goed!

Guest remcob
Posted

Is dit niet een kwestie van RTFM? ik heb op dit forum soms het gevoel dat mensen nogal snel dingen vragen in plaats van dat ze eerst eens een blik in de handleiding werpen. Er zal vast wel een korte installatiehandleiding bijzitten.

Tuurlijk helpen we elkaar daar is dit forum ook voor maar een beetje zelfredzaamheid kan geen kwaad.

Posted

Ervaring vragen kan geen kwaad ook al heb een handleiding.

Bovendien is het handig voor mensen die twijfelen zoiets te kopen zoals ik!

Posted

Die zijn makkelijk ja maar je hebt ze ook waar je het zwarte kunstof eerst moet verwijderen.

Kan je op deze staan? Fotos zijn altijd goed!

Ja, je kunt er op staan. De sidesteps rusten op een dikke stalen steun dit met M8 en M10 bouten aan het chassis wordt vastgemaakt.

Nog geen tijd gehad voor foto's... Misschien morgen.

Posted

Ja, je kunt er op staan. De sidesteps rusten op een dikke stalen steun dit met M8 en M10 bouten aan het chassis wordt vastgemaakt.

Nog geen tijd gehad voor foto's... Misschien morgen.

Dat klopt, ben vandaag bezig geweest maar helaas :|:hammer: ook zonder brug maar niet voor elkaar gekregen heb wel de

benodigde gaten uitgesneden uit het plastick onderkant omdat daar de verborgen dopjes zaten voor de M10 bouten.

Maar toen ik de steunen wou plaatsen ging alles mis :roll: het lukt bijna niet en ik was er een klein 5 uur mee bezig :?

Had het een beetje opgegeven dus heb ze er weer afgehaald en wil deze week er weer veder aan werken en mischien tips? :roll:

grtz omer( ik ga foto's plaatsen wanneer ik het erop ga monteren poging 2)( ik heb ook de geintregeerde)

• Like 1
Posted

Ik heb hier de foto's:

img3847800x600.jpg

img3846800x600.jpg

img3845800x600.jpg

Waar ging het precies mis met het plaatsen van de steunen?

Wat lukte er niet dan?

• Like 1
Posted

Ik heb hier de foto's:

img3847800x600.jpg

img3846800x600.jpg

img3845800x600.jpg

Wat lukte er niet dan?

Prachtig!! :shock: Ik heb ze er ook onder maar dan wel met hulp foto's volgen. :oops:
Posted

Ik heb hier de foto's:

img3847800x600.jpg

img3846800x600.jpg

img3845800x600.jpg

Wat lukte er niet dan?

Echt heel mooi , waar heb jij ze gekocht?????

Ik wil dit nog kopen en een trekhaak endan stop ik er even mee , want net een nav/radio/achteruitcamera en mijn alarm uitgebreid (alles zelf geplaats/gemonteerd, kost wat tijd maar meer plezier van) alarm uitgerust met hellingshoek censor /glasbreuk melder/ radar controle in de auto

Posted

Echt heel mooi , waar heb jij ze gekocht?????

Ik wil dit nog kopen en een trekhaak endan stop ik er even mee , want net een nav/radio/achteruitcamera en mijn alarm uitgebreid (alles zelf geplaats/gemonteerd, kost wat tijd maar meer plezier van) alarm uitgerust met hellingshoek censor /glasbreuk melder/ radar controle in de auto

Sorry voor de late reactie.

Ik heb ze hier gekocht: http://kiapartsdirect.co.uk/products/Sportage-2011%252d-Integrated-Side-Step.html

Posted

Hallo ik heb een vraagje omtrent de getoonde sidesteps, wanneer deze gemonteerd zijn helpt dit ook tegen mensen die hun auto deur lomp open gooien?

Of zijn deze alleen bedoeld voor extra veiligheid en comfort bij het in- en uitstappen.

Vindt persoonlijk een stootlijsten set op een witte auto niet uit zien daarom mijn vraag.

Gr.

Posted

@Soomers:

Het kan helpen, maar ik denk dat de meeste portieren de lak toch wel bereiken.

Ze zijn met name goed voor 'cosmetische' effect. Functioneel zijn ze niet echt...

Mijn dochter van 4 vindt 't overigens wel handig met instappen :)

Posted

Ik heb mijn sidesteps laten monteren bij mijn dealer. Hij heeft er een uurtje over gedaan en klaar. Geen geknoei wegens onduidelijke handleiding, geen kramp van onder de auto te moeten kruipen zonder brug, edm. Gewoon een koffietje drinken en wachten. Gelet op de prijs van de sidesteps zelf (589 euro) maakt het werkuur niet zoveel uit.

Alex

Posted (edited)

Ik heb mijn sidesteps laten monteren bij mijn dealer. Hij heeft er een uurtje over gedaan en klaar. Geen geknoei wegens onduidelijke handleiding, geen kramp van onder de auto te moeten kruipen zonder brug, edm. Gewoon een koffietje drinken en wachten. Gelet op de prijs van de sidesteps zelf (589 euro) maakt het werkuur niet zoveel uit.

Alex

Da's waar, op 589 euro maakt het niet zoveel uit.

Ik was ongeveer 390 euro kwijt, en vind het wel leuk om het zelf te doen. Voor mij was dat een snel gemaakte keuze, ik verdien geen 200 euro in 2,5 uur....

Edited by ErwinB
  • 2 weeks later...
Posted

Heb deze sidesteps gemonteerd. www.fun4cars.nl.

Leuke toko. Bakkie er bij en meegekeken bij de montage. Werd kosteloos gedaan i.v.m. nieuw product. Was voor hen ook een oefening zeg maar.

post-3696-0-31274300-1334405232_thumb.jpg

• 4 months later...
Posted

Ik heb zelf nu ook treeplanken gemonteerd, geen brug tot mijn beschikking, maar het is me wel gelukt. (uiteraard nu spierpijn)

Niet zoals sommige beweren in 2,5 uur maar, zes uur voor beide kanten bezig geweest (ik ben een weegschaal, dus alles twee keer nakijken) de koste zijn € 380.

Als je je uren verreken met de gemaakte kosten is het misschien net zo duur als in een garage , maar het is ook erg leuk om zelf iets te doen.

Tot nu toe een nw radio geplaatst / trekhaak geplaatst / treeplanken / en omdat ik de smaak te pakken heb, heb ik een een achter spoiler besteld en dan stop ik er mee, uiteraard vanwege de kosten die toch alles bij elkaar ongemerkt oplopen en de auto is geen kerstboom.

Posted

Plaats is een foto ben benieuwd.

Sluit alles mooi naadloos aan?

Kom je bij het uitstappen met je broek tegen de sidebar/step?