Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Kleuren,kleuren, phoenix Silver

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pff beetje aan het kijken in welke kleur ik mijn Sportage wil hebben. Valt nog niet mee, er zijn veel kleuren die leuk zijn. Ik had nu het volgende rijtje

- Cassa White, leuk en staat hem goed maar volgens mij ben ik daar snel op uitgekeken.

- Techno Orange, nee niet voor mij, valt wel lekker op.

- Byte Blue, idem Techno Orange

- Clyde Blue, nee niet voor mij

- Black Pearl, te zwart voor de auto, jammer voor het lijnenspel

- Dark Gun Metal, goede optie

- Phoenix Silver, favoriet nu, heeft iemand deze kleur?? zou ik graag foto's van willen zien

- Sand Track, ook best mooi

- Sirius Silver, best chique maar ik weet het niet denk ook een kleur waar ik snel op uitgekeken ben

- Machine Silver, best mooi maar wel een beetje standaard

Kortom Phoenix Silver en Dark Gun Metal zijn wel favoriet nu, Dark Gun Metal zie ik wel voorbij komen maar Phoenix Silver nog niet.

Nooit geweten dat een kleur uitzoeken zo lastig was :)

Hulp altijd welkom.

De dealer in Zoetermeer had een witte, sand track en machine silver staan dus dat heb ik al gezien.

Misschien ook eens andere dealers langsgaan.

grt. Remco

• Like 1
Gast Breda1912
Geplaatst

Beste Remco,

Als een van weinigen heb ik een sportage in de kleur Byte Blue. Smaken verschillen natuurlijk en laat je door niemand beinvloeden. 'Mijn' kleur moet je ook alleen bestellen als je hem in het echt gezien hebt. De kleur uit de brochure lijkt er in elk geval niet op. Ik ben er heeeeeeeeeeeeel blij mee.

Succes met je beslissing. Ik heb 7 maanden moeten wachten maar het was het wachten meer dan waard.

Groeten Jef

Geplaatst

Phoenix silver is een mooie kleur en niet een die snel vies wordt

wij hebben een 2.0 benzine eclusive met AWD

hiernaast staat hij

groetjes

Wim

Hoi Wim,

Heb jij ergens goede en duidelijke foto's van je auto?

grt. Remco

Geplaatst

Kleur kiezen is zoals een vrouw kiezen: gewoon je hart volgen ;) (enige verschil: eens je vrouw gekozen, ben je er nog niet zo gemakkelijk van af terwijl je je auto gewoon verkoopt :) )

Is een kwestie van smaak en wat voor de ene mooi is, is voor de ander afschuwelijk.

• Like 1
Geplaatst

Beste Remcob,

Ik heb de Casa White. Vond het indertijd best een waagstuk om daarvoor te kiezen. Maar ik kan je geruststellen. ook nu ik er al 11 maanden (en 27000 km) in rijd vind hem nog steeds de mooiste.

Ook nu je geleideijk aan steeds meer SP3's ziet rijden in allerlei kleuren, ben ik iedere keer weer blij met mijn witte auto. :-)

Mijn vorige was een Ceed machine Silver. Ook een mooie kleur en minder besmettelijk dan wit, maar wel wat "saaier".

Maar, het is al meerdere keren opgemerkt: kleur is een kwestie van smaak, en daarover valt niet te twisten.

Succes met het maken van je keuze !

Geplaatst

Hoi,

vandaag en gister even bij een tweetal dealers geweest.

Wit vind ik toch echt te wit zeg maar, was het parelmoer dan was het super mooi maar het Kia wit vind ik te hard.

Sand Track blijft best mooi evenals Dark Gun Metal.

Sirius Silver ook gezien nu, toch ook wel een mooie en subtiele kleur.

Nu nog ergens Phoenix Silver bekijken en dan keuze maken.

Geplaatst

Phoenix silver is een mooie kleur en niet een die snel vies wordt

wij hebben een 2.0 benzine eclusive met AWD

hiernaast staat hij

groetjes

Wim

geef je email dan stuur ik ze ik jeb ze in een formaat die te groot ijn

gr Wim

Geplaatst

Heb een paar plaatjes van mijn phoenix silver op het forum staan, kijk maar in de garage.

Vond het de mooiste kleur en als goede 2e de Sand Track, maar niets zo persoonlijk als een kleur.

Reed vanmiddag even kort achter een walmende en zwaar rokende auto..... wat denk je alles onder de gore spetters :mad:

Dat ze dat maar snel van de weg mogen halen :2guns::gun_bandana::hammer:

Nu dus even een gespikkelde phoenix silver :?

Geplaatst

Ik heb sinds 6 dagen een Casa White met (zwart) panoramadak.

Als je wilt dat mensen je nakijken op straat als je erin zit en aanspreken als je uitstapt, dan is dit de kleur die je moet hebben. Niet normaal hoeveel positieve reacties wij in nog geen week hebben gehad.

Hiervoor een Casa White Pro Cee'd en daar was het precies hetzelfde qua opmerking: wat een mooi aparte witte kleur....

Ik vind hem tot nu toe fan tas ties.. Fotos volgen komende dagen in mijn garage.

Geplaatst

Ha leuk! Weer een kleurentopic! Remcob, ik heb ook al eens een heel verhaal over beschikbare kleuren geschreven, staat hier ergens: http://www.kiaclub.nl/topic/6228-de-zoektocht-naar-een-nieuwe-sportage/

Toch nog even in het kort mijn overwegingen van toen:

- Cassa White: is weer in, staat erg goed met de donkere ramen en koplampen en zeker met een panoramadak. Wordt wel snel vies in de winter en het is de vraag of de kleur over een paar jaar ook nog zo gewild is (wit is met vlagen populair/niet populair). Geen meerprijs, ook niet onbelangrijk.

- Techno Orange: zeer aparte kleur, heel opvallend. Waarschijnlijk lastige kleur met inruilen later, erg smaakgebonden. Achterlichten vallen wat weg met deze kleur.

- Byte Blue: zelfde als techno orange. Behalve dan de achterlichten opmerking. Zwarte wielkastaccenten en chroom komen bij deze kleur wel heel mooi uit. Je gaat niet anoniem door het verkeer.

- Clyde Blue: niet doen. Hele saaie dode kleur, staat ook erg slecht op een SP3 (ik heb er nu 2 in het echt gezien)

- Black Pearl: op zich courante kleur, wel veel poetswerk, je ziet er alles op. Auto komt een beetje somber over, grote vlakken zwart staal.

- Dark Gun Metal: goede kleur, erg populair, hou wel rekening met een blauwachtige gloed bij bepaalde zonval. Net als zwart wel veel poetsen, op donkere kleuren zie je alles.

- Phoenix Silver: is een iets minder courante kleur, soort muisgrijs, hou rekening met een groenachtige gloed bij bepaalde zonval

- Sand Track: ook erg populair, kan bij donker weer wel vrij bruin overkomen (had van mij iets grijsachtiger gemogen)

- Sirius Silver: ook vrij courante kleur, bij sommige weersomstandigheden zit er een groenachtige tint in

- Machine Silver: altijd goed, wel beetje saai. Het is echt 'ijszilver' en geen lichtgrijs. De chroomaccenten vallen met deze kleur wat weg.

k heb er diverse in Phoenix silver gezien en ik vond het persoonlijk een saaie kleur. Je moet hem in het echt zien voordat je de definitieve keuze maakt.

Heren: dit is mijn persoonlijke mening van toen en niet de bedoeling om de hedendaagse keuze van een ander af te kraken. Niets is zo persoonlijk als kleurkeuze!

Van mij mogen ze trouwens zo langzamerhand wel eens wat kleuren toevoegen/veranderen. De Hyundai ix35 is sinds korte tijd in andere, veel mooiere tinten te krijgen.

Geplaatst

Zoals door velen gezegd is de kleurkeuze iets persoonlijk.Ik vind het dus ook wat raar als je hier raad komt vragen om de kleur van je wagen te kiezen(of je moet een probleem hebben bij keuzes maken :P ).Ik heb de Black Pearl en beklaag me dit niet.Als hij mooi proper is, is hij echt prachtig.Alleen moet je natuurlijk wat meer de poetsmiddelen bovenhalen :D maar dat weet je bij een zwarte auto.

Hopelijk kan iemand hier op het forum een bijdrage leveren bij het kiezen van je kleur.Het zou jammer zijn dat je nog zes maand zou moeten wachten omdat je gewoon niet weet welke kleur te nemen.Lotje trekken helpt hierbij ook :tt2: .

Geplaatst

Ik rij rond met het kleur Phoenix silver, ik vond bij aankoop onmiddellijk het mooiste kleur. Na anderhalf jaar later blijf ik tevreden over mijn keuze. Een van de voordelen van dit kleur is dat je vuil zoals modder, zand en stof minder zichtbaar is dan op bvb wit, zo blijft langer de indruk dat de wagen proper staat vanop een bepaalde afstand. Ten tweede zie je tegenwoordig steeds meer sportages, maar weinig in mijn kleur, en zo blijf je toch een beetje exclusief. Dus remcob ik zou bij uw eerste gedacht blijven en kies voor Phoenix silver en je valt wat meer op tussen al die witte sportages die er rond rijden.

Geplaatst

Nou we zijn er uit, het wordt Phoenix Silver!

Toch leuk dat als je eigenlijk alleen om foto's vraagt van een Sportage in Phoenix Silver je advies krijgt over kleuren en men zijn of haar kleur probeert aan te prijzen :) Da's de charme van een forum zullen we maar zeggen :)

Iedereen dank voor de bijdrages!

grt. Remco

• Like 1
Geplaatst

Ik zie nergens dat je in je eerste post al vroeg om foto's, dat kwam pas later. Je vroeg dus zeker niet 'alleen' om foto's. :wink:

Geplaatst

Goed lezen Elmer :) maar who cares we hebben een keus gemaakt, da's belangrijker.

Geplaatst

Ik lees goed. Dit is je eerste post:

Pff beetje aan het kijken in welke kleur ik mijn Sportage wil hebben. Valt nog niet mee, er zijn veel kleuren die leuk zijn. Ik had nu het volgende rijtje

- Cassa White, leuk en staat hem goed maar volgens mij ben ik daar snel op uitgekeken.

- Phoenix Silver, favoriet nu, heeft iemand deze kleur?? zou ik graag foto's van willen zien

- Sirius Silver, best chique maar ik weet het niet denk ook een kleur waar ik snel op uitgekeken ben

Kortom Phoenix Silver en Dark Gun Metal zijn wel favoriet nu, Dark Gun Metal zie ik wel voorbij komen maar Phoenix Silver nog niet.

Hulp altijd welkom.

De dealer in Zoetermeer had een witte, sand track en machine silver staan dus dat heb ik al gezien.

Misschien ook eens andere dealers langsgaan.

grt. Remco

Ik zie nergens dat je vraagt om foto's. Wel hulp/input. Dus de hulp van het forum is conform je vraag :D

Geplaatst

Ik lees goed. Dit is je eerste post:

Ik zie nergens dat je vraagt om foto's. Wel hulp/input. Dus de hulp van het forum is conform je vraag :D

Je hebt altijd mensen die het iets moeilijker hebben om beslissingen te nemen.Gelukkig zitten er hier op het forum veel met een gouden(en dan heb ik het niet over één of andere Sportagekleur) hart :D :D .

Geplaatst

Je hebt altijd mensen die het iets moeilijker hebben om beslissingen te nemen.Gelukkig zitten er hier op het forum veel met een gouden(en dan heb ik het niet over één of andere Sportagekleur) hart :D :D .

Een gouden hart zal ik niet direct hebben, maar lezen kan ik wel en ik heb dan ook een beetje hulp aangeboden door te verwijzen naar het onderdeeltje "Garage" op het forum waarin ik een viertal plaatjes heb geplaatst van mijn Phoenix Silveren trots, want er stond toch echt het volgende in de post van de vragensteller remcob:

Hulp altijd welkom.

Kan wel begrijpen dat veel mensen het lastig vinden om hun weg op het forum te vinden, heb er ook wel eens moeite mee, maar waar is waar, er zijn hier veel aardige mensen die je op weg helpen als je een vraag hebt :yes:

Geplaatst

hehe, geeft niks joh, we zijn toch weer aan het twijfelen geslagen over de kleur :)

Hebben nu phoenix silver echt live gezien op een Sportage en viel toch een beetje tegen.

Neigen nu toch meer naar Dark Gun Metal of Machine Silver.

Geplaatst

hehe, geeft niks joh, we zijn toch weer aan het twijfelen geslagen over de kleur :)

Hebben nu phoenix silver echt live gezien op een Sportage en viel toch een beetje tegen.

Neigen nu toch meer naar Dark Gun Metal of Machine Silver.

Niets zo veranderlijk als een mens :wink:

Wel weer 2 uitersten om uit te kiezen, had het zelf gelukkig heel makkelijk, wilde een niet besmettelijke, degelijkheid uitstralende en toch in mijn ogen mooie kleur en dat waren er voor mij 2 om uit te kiezen, ie wiet waait en PS bleef over, lekker praktisch en krijg nog steeds veel complimenten :chinese:

Uiteindelijk beslis je zelf, soms doe je dat niet met je verstand en beslist het gevoel en als het gevoel goed is........ gewoon doen :yes: ( dan maar eens een keer vaker door de wasstraat :wink: )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...