Sportage3 Posted March 25, 2012 Posted March 25, 2012 Is de dashboardverlichting zodanig in te stellen dat deze 's avonds automatisch minder fel is als overdag (wanneer de dagrijverlichting aan gaat)? Het is mij nog niet gelukt 2 niveau's in te stellen, d.w.z als ik hem 's avonds met dimlichten aan instel op een acceptabel nivo. dan staat hij overdag weer te zwak (als de verlichting overschakelt naar dagrijverlichting). Quote
MikeyMan Posted March 25, 2012 Posted March 25, 2012 Volgens mij zijn ze bij mij wel degelijk in twee verschillende niveaus in te stellen. De range van beide verschilt ook. Quote
Sportage3 Posted March 28, 2012 Author Posted March 28, 2012 Klopt dat had ik al doorgelezen. Met de knop is i.d.d. de verlichting te regelen (dat is zo'n beetje wat er staat) echter ik heb het nog niet voormekaar gekregen dat ik 2 afzonderlijke standen kan opslaan m.b.t. de instrumentenverlichting. Ik wil hem eigenlijk overdags zo fel mogelijk en wanneer de dimverlichting aan gaat, zo donker mogelijk, echter dat lukt niet. Quote
Ysie Posted March 29, 2012 Posted March 29, 2012 Bij mijn Sp3 als de verlichting overdag fel staat gaat hij automatisch minder fel bij avond. Ik heb er nog niet opgelet of het bij het automatisch aangaan van de lichten gaat of niet. Het gaat wel tegelijkertijd met de gps kaart, gaat van dagmodus naar nachtmodus. Quote
Seek123 Posted March 30, 2012 Posted March 30, 2012 Standaard (na opnieuw starten van de auto) staat de dashboardverlichting op automatisch en past zich vanzelf aan (minder fel) wanneer de dimlichten aangaan en omgekeerd. Daarnaast is de dashboardverlichting handmatig te bedienen met de knop op het dashboard (links onder van het stuur). Quote
Homeplate Posted March 30, 2012 Posted March 30, 2012 Yep, mijn dashboardverlichting dimt ook automatisch zodra de dimlichten aangaan (oftewel dim-dim ) Quote
Martinp Posted March 30, 2012 Posted March 30, 2012 Automatisch dimmen is prima en mooi, maar de vraag die gesteld wordt, en waar ik zelf ook een beetje mee zit, is: inhoeverre kan je zelf (liefst éénmalig) regelen wat het nivo is van de dashboardverlichting wanneer het dimlicht uitstaat EN het nivo wanneer het dimlicht aan gaat. Elke keer met de hand het gewenste nivo instellen is niet echt prettig en zeker niet bevoordelijk voor de verkeersveiligheid. Quote
Sportage3 Posted March 30, 2012 Author Posted March 30, 2012 Antwoord van mijn dealer: Dit is niet vast in te stellen. De sensor op het dashboard regelt onafhankelijk van de licht/donker regeling van de dimlichten de intensiteit van de dashboardverlichting. Dus op het moment dat de dashboardverlichting te fel of zwak is volgens de gebruiker, dan kan op dat moment de intensiteit met de knop geregeld worden, echter er wordt niets opgeslagen! de auto regelt het dus zelf. Ik heb dit inmiddels zelf ook ondervonden dat bijv. de dim verlichting automatisch aan gaat en dat de dashboardverlichting pas later automatisch donker word, dus niet aan elkaar gekoppeld blijkbaar Quote
Recommended Posts