wisl Posted March 29, 2012 Posted March 29, 2012 Vanwege klapband zoek ik 1 nieuwe of 1 met voldoende profiel zomerband, merk HANKOOK, type Optimo K406, maat 235/60 R16 100H. Wie heeft er toevallig een liggen? Quote
bigwade Posted March 29, 2012 Posted March 29, 2012 Stel je even netjes voor in het daarvoor bedoelde deel van dit forum. 1 Band vervangen is altijd een slecht idee, btw. Quote
Leon Posted March 31, 2012 Posted March 31, 2012 Waarom een slecht idee? Als de andere band op dezelfde as (bij voorkeur van hetzelfde merk/type) ook nog bijna nieuw is of nog veel profiel heeft is er geen enkele reden waarom je niet 1 band zou vervangen. Quote
bigwade Posted March 31, 2012 Posted March 31, 2012 Nah, kans op een klapband bij goede nieuwe banden is niet zo groot, dus die andere zal vast ook niet zo best zijn. Verder hebben ze mij, bij een uitstekende bandenboer (met werkelijke liefde voor het vak ), uitgelegd dat vervangen per 2 het beste is. Net als remblokken, schijven etc. Daar hoef je geen hogeschool voor te hebben denk ik. In het uitzonderlijke geval dat de ene band na 500km ploft zeg ik ja, dan zou het kunnen. In alle andere gevallen, niet doen. w.b. merk type; volgens mij is dat verboden als dat niet klopt per as, maar ik kan me vergissen. Quote
betominice Posted March 31, 2012 Posted March 31, 2012 Zoals Bigwade zegt per as 2 de zelfde banden merk hier in Nederland klapband gaat echter niet meer gebeuren of je moet er een binnenbandje in gaan leggen Bigwade als de band echt geploft is en heeft niet veel kilometers is het nog te doen anders gewoon twee nieuwe banden zoals Bigwade zegt Quote
Recommended Posts