Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Hey Picanto liefhebbers,

Sinds bijna 2 weken ben ik trotse eigenaar van een nieuwe picanto en gistermiddag heb ik me hier en daar laten informeren bij wat velgen winkels hier op Curacao.

Wat ik graag wil is een 16" inch velg en wat sommige verkopers zich afvroegen was; of dat wel mogelijk is ivm behoud van je garantie. "bij een 16 inch velg onder zo'n kleine auto heb je kans dat er bepaalde onderdelen sneller zullen gaan slijten." vertelde ze mij... "15 inch is beter".

Nu ben ik nog niet bij de dealer geweest om dit na te checken maar wat is jullie mening hier over? Een 16" is toch zonder problemen te monteren mits je band maar qua grootte in orde is?

Groet Mark

Posted

Dat ligt eraan hoe men in Curacao de garantievoorwaarden toepassen! Zijn deze misschien anders dan in Europa?

Het kan dat bij het installeren van grotere velgen de remmen, lagers of andere onderdelen sneller kunnen slijten,

maar dat kan alleen wanneer niet de juiste (logische) ombouwmaat wordt toegepast.

Posted

Volgens mij verdienen ze meer op de 15 inch velgen.

Curacao

Posted

@Derrek: Kan je toelichten waarom ze hier op Curacao meer verdienen op 15" inch velgen?

Mij lijkt het idd ook geen probleem zolang de omtrek het zelfde blijft van de band.

Ik ga vd week wel ff lang de dealer om na te vragen wat de garantievoorwaarden zijn mbt velgen.

Bedankt zover!