Sprtage Posted May 6, 2012 Posted May 6, 2012 Beste forum leden, Ik ben van plan om een trekhaak deze week te bestellen, maar er zijn zoveel afneembare trekhaken die er te koop zijn:( Ik heb hier al rondgekeken van wie wat heeft geplaats maar werd me niet echt duidelijk Brink, thule?? Mischien heeft sommige forumleden al een afneembare trekhaak eronder gezet wat niet zichtbaar is ''niets''...??? Ik ga wel de kabelset gewoon orgineel kopen om geen gerotzooi te krjgen met storingen enzz is €175 euro. ( Kunnen jullie mij erbij helpen alvast bedankt.! Quote
ludwig001 Posted May 6, 2012 Posted May 6, 2012 hoi, ik heb er een laten steken van THULE maar de mijne is toch zichtbaar het stuk waar de afneembare trekhaak in moet zie onder de bumper uit komen en hebben een klein stukje uit de bumper gehaald (het is zo goed als niks ) grts Quote
verbaant Posted May 6, 2012 Posted May 6, 2012 Volgens mij staat er al behoorlijk wat beschreven hier op het forum over afneembare trekhaken. Ikzelf heb er een laten monteren die geheel onzichtbaar is en ook geen stuk uit de bumper heeft ! Zoek maar een op trekhaakcentrum.nl en dan vind je waarschijnlijk ook bij jou in de buurt wel een inbouwer! Quote
Bert Jan Posted May 6, 2012 Posted May 6, 2012 Ik heb er een af fabriek, ook onzichtbaar gemonteerd. Het gat waar de trekhaak inklikt zie je niet en de stekker is weg te klappen. Werkt perfect. Het is de bovenste op deze pagina: http://www.kia.nl/Modellen/Kia-Sportage/Accessories/ (klik op 'Transport'). Wel duur zie ik nu trouwens Quote
Sprtage Posted May 6, 2012 Author Posted May 6, 2012 Volgens mij staat er al behoorlijk wat beschreven hier op het forum over afneembare trekhaken. Ikzelf heb er een laten monteren die geheel onzichtbaar is en ook geen stuk uit de bumper heeft ! Zoek maar een op trekhaakcentrum.nl en dan vind je waarschijnlijk ook bij jou in de buurt wel een inbouwer! Ja ik weet deze site en bedrijf wel maar ga geen 750 euro aan een trekhaak geven terwijl ik bij mijn huidige dealer een trekhaak erop kan krijgen voor 800 euro Mijn budget is zonder montage dus alleen een trekhaak montage kan ik zelf ook zijn maar een paar bouten vast zetten en de kabel set is ook een appeltje eitje. Alleen de trekhaak vinden datzz een probleem voor mij omdat er zoveel mogelijkheden zijn en weet niet welke nou vrijwel onzichtbaar weg te werken is en kwaliteit natuurlijk. Goedkoop kan ook duurkoop zijn. Quote
Guest remcob Posted May 6, 2012 Posted May 6, 2012 Brinks is Thule tegenwoordig. Tot nu toe heb ik ook altijd trekhaken van dat merk gehad en altijd zonder verbouwing van de bumper. Montage is met goede handleiding makkelijk te doen. Quote
Guest Timo0103 Posted May 6, 2012 Posted May 6, 2012 http://www.trekhaakplaza.nl/index.php?main_page=product_info&manufacturers_id=15&products_id=3961 Deze heb ik er onder zitten en perfect. Geen uitsnede bumper of iets dergelijks en je ziet er helemaal niets van. Mooie prijs vooral als je het zelf doet, prijzen van thule/ brink zijn eigenlijk een beetje belachelijk. Quote
Sprtage Posted May 6, 2012 Author Posted May 6, 2012 http://www.trekhaakp...roducts_id=3961 Deze heb ik er onder zitten en perfect. Geen uitsnede bumper of iets dergelijks en je ziet er helemaal niets van. Mooie prijs vooral als je het zelf doet, prijzen van thule/ brink zijn eigenlijk een beetje belachelijk. PERFECT! Ja ik heb deze trekhaak ook in mijn favorieten, ik was alleen bang dat je er iets uit moest snijden dus dat is niet zo? Dan ga ik deze ook bestellen. Zie je er wat van na afnemen van de trekhaak?? Mvg, Quote
Guest Timo0103 Posted May 7, 2012 Posted May 7, 2012 PERFECT! Ja ik heb deze trekhaak ook in mijn favorieten, ik was alleen bang dat je er iets uit moest snijden dus dat is niet zo? Dan ga ik deze ook bestellen. Zie je er wat van na afnemen van de trekhaak?? Mvg, Helemaal niets. Quote
Sprtage Posted May 14, 2012 Author Posted May 14, 2012 Helemaal niets. Trekhaak zit er ook onder ! Helemaal blij ermee. Quote
Guest Timo0103 Posted May 15, 2012 Posted May 15, 2012 Super!! Mooi ding hè, en heel erg handig. Quote
Sprtage Posted May 15, 2012 Author Posted May 15, 2012 Super!! Mooi ding hè, en heel erg handig. Indd.. Quote
vand.m Posted November 18, 2012 Posted November 18, 2012 De Urbeni afneembare trekhaak lijkt mij wel wat. Maar welke trekhaak (type) hebben jullie en welke kabelset adviseren jullie?(zie de linken) Verder vroeg ik mij af of het aansluiten een kwestie is van plug&play? Maw.de stekkers passen maar op één manier op de stekkers van de auto? http://www.trekhaakplaza.nl/index.php?main_page=index&cPath=1_55_343 http://www.trekhaakplaza.nl/index.php?main_page=index&cPath=3_722_868 groet, vand.m Quote
vand.m Posted November 21, 2012 Posted November 21, 2012 Super!! Mooi ding hè, en heel erg handig. Ik kreeg van Trekhaakplaza het onderstaande advies vwb. de kabelset. http://www.trekhaakplaza.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=3_722_868&products_id=3900 Omdat je zelf al eerder deze trekhaak er onder heb gezet en er tevreden mee bent overweeg ik dus nu ook deze set aan te schaffen. Ik vroeg me alleen af of je ook deze kabel heb gebruikt of een andere? Ik heb een KIA SPORTAGE 3 X-ecutive PLUS PACK 2.0 CVVT Automaat. Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet, vand.m Quote
Guest Timo0103 Posted November 21, 2012 Posted November 21, 2012 Ik kreeg van Trekhaakplaza het onderstaande advies vwb. de kabelset. http://www.trekhaakp...roducts_id=3900 Omdat je zelf al eerder deze trekhaak er onder heb gezet en er tevreden mee bent overweeg ik dus nu ook deze set aan te schaffen. Ik vroeg me alleen af of je ook deze kabel heb gebruikt of een andere? Ik heb een KIA SPORTAGE 3 X-ecutive PLUS PACK 2.0 CVVT Automaat. Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet, vand.m Ja deze heb ik ook gebruikt, het meeste werk is de plus leggen richting de accu. Quote
vand.m Posted November 22, 2012 Posted November 22, 2012 Ja deze heb ik ook gebruikt, het meeste werk is de plus leggen richting de accu. Dank voor je reactie. Trekhaakplaza liet mij eerst weten dat het Plug&Play was. Toen ik later aangaf dat er een pluskabel naar de accu moet worden getrokken reageren ze alleen met : "Inderdaad dat klopt. Maar dat moet met de ECS set uit onderstaande link van euro 151.25 incl btw ook." http://www.ecs-electronics.nl/main.php?taal=N&cmd=ecsproduct&SPR_ID=1&VTP_ID=50&ECS_VTP_ID=&MDL_VRT_ID=270&MDS_MODEL=17&PRC_ID=&ECSP_ID=11125&PRD_VLG_ID=# Vreemd want ik had hun alleen gevraagd welke kabelset er bij de trekhaak gebruikt moest worden. Maar goed het word met zo`n plus kabel trekken toch wat moeilijker voor mij want zo technisch ben ik nu ook weer niet. Daar komt bij dat er bij de laatste toeterinbouw dag al een draad op de accu nl. die van de toeter is aangesloten. Jammer want ik had graag zelf de trekhaak willen monteren en de kabel aangesloten. Maar iig. bedankt voor je reactie. Groet, vand.m Quote
Guest Timo0103 Posted November 22, 2012 Posted November 22, 2012 Ach, moeilijk is het echt niet hoor om een draadje aan de accu te hangen. Het meeste werk is de kunststof panelen weghalen en dan het draadje er onder leggen. Moeilijk is het zeker niet maar het neemt wat tijd in beslag, das alles. Quote
woskam Posted November 23, 2012 Posted November 23, 2012 2 Plussen wel te verstaan, 1 constante voor de binnenverlichting en 1 geschakelde voor de koelkast, als je tenminste van plan bent om een caravan te gaan trekken. Maar het werk blijft hetzelfde. Suc7 Wil O. Quote
vand.m Posted November 23, 2012 Posted November 23, 2012 @woskam als je tenminste van plan bent om een caravan te gaan trekken. Nee ik ga geen caravan trekken alleen zo af en toe heel icidenteel een aanhangertje! Maar bedankt! @Timo0103 Dank voor je reactie! Staat erbij dat kabelset waar je de pluskabel op het set zelf met elkaar moet verbinden? En waar gaat de plus draad precies lopen. Ik bedoel waar moet deze doorgevoerd worden naar de motorruimte? En hoe maak ik een tweede aansluiting op de accu? Er zit al een draad van de toeter op de accu. Gewoon met een kabeloog bij de andere toeterkabel op de pluspool? Sorry maar een hoop vragen voor iemand die niet elke dag een trekhaak monteert Groet, vand.m Quote
handyman Posted November 23, 2012 Posted November 23, 2012 als je er geen caravan mee gaat hief je de draden naar de plus niet aan te sluiten. Of je neemt een 7-polige aansluitset Quote
HendrikAnton Posted November 23, 2012 Posted November 23, 2012 @woskam als je tenminste van plan bent om een caravan te gaan trekken. Nee ik ga geen caravan trekken alleen zo af en toe heel icidenteel een aanhangertje! Maar bedankt! @Timo0103 Dank voor je reactie! Staat erbij dat kabelset waar je de pluskabel op het set zelf met elkaar moet verbinden? En waar gaat de plus draad precies lopen. Ik bedoel waar moet deze doorgevoerd worden naar de motorruimte? En hoe maak ik een tweede aansluiting op de accu? Er zit al een draad van de toeter op de accu. Gewoon met een kabeloog bij de andere toeterkabel op de pluspool? Sorry maar een hoop vragen voor iemand die niet elke dag een trekhaak monteert Groet, vand.m Ik heb zelf (voor het eerst) een trekhaak gemonteerd , met een 7 polige stekker bij mijn auto (kia sportage 2012) heb ik de linker wand van de kofferbak gedemonteerd stekkers aangesloten een stekker door gevoerd door de bodem plaat(openingen aanwezig) daar de stekker aan gesloten aan de linker knipperlicht unit. Dit is allemaal te doen maar kost toch wat tijd. Echter nu moest ik ook nog een plus aanvoer hebben, bij mijn bestelling van de trekhaak zat dit er allemaal bij , een snoer van wel 5 meter die je helemaal van achteren naar je accu moet leiden (onder je dorpels) rechtstreeks aansluiten op je accu en klaar is kees (henk) voor de duidelijkheid op je plus draad zit ook een zekeringhouder met zekering zodat alles gewaarborgd is tegen kortsluiting . Quote
Guest Timo0103 Posted November 23, 2012 Posted November 23, 2012 als je er geen caravan mee gaat hief je de draden naar de plus niet aan te sluiten. Of je neemt een 7-polige aansluitset STOP! Dit is niet waar. Als je de plus niet aansluit doen al je lampen op de aanhanger en caravan het niet. De unit waar de kabelboom aan zit krijgt geen voeding en die heeft ie wel degelijk nodig. Ik dacht namelijk precies hetzelfde. Quote
vand.m Posted November 23, 2012 Posted November 23, 2012 Dank allemaal. Zit er zoveel kabel om die plusdraad te trekken bij de set? Urbeni trekhaak en kabelset! Ik begrijp van @Timo0103 dat er dus echt wel een pluskabel moet worden getrokken. @ HendrikAnton, Dank voor je uitleg, maar waar heb je de pluskabel nadat je onder de dorpels ben doorgegaan de motorruimte in gegaan? Groet, vand.m Quote
HendrikAnton Posted November 23, 2012 Posted November 23, 2012 STOP! Dit is niet waar. Als je de plus niet aansluit doen al je lampen op de aanhanger en caravan het niet. De unit waar de kabelboom aan zit krijgt geen voeding en die heeft ie wel degelijk nodig. Ik dacht namelijk precies hetzelfde. HELEMAAL MEE EENS Ik heb dit zelf getest, alles aangesloten, maar niet de plus aan de accu gezet, verlichting doet het echt niet van de aanhanger het gewone licht wel maar niet de aanhanger. Knipper licht aan gezet van de aanhanger doet het knipperlicht niet , de plus aan de accu gezet en ja hoor ook nu werkt de aanhanger ook. Conclusie: echt wel nodig henk Quote
vand.m Posted November 23, 2012 Posted November 23, 2012 HELEMAAL MEE EENS Conclusie: echt wel nodig henk Hallo Henk, Ik weet niet welke trekhaak en kabelset je heb maar dat zal niet uitmaken vwb. de trekhaak en kabelset die ik wil kopen. Maar waar gaat die pluskabel nu de motorruimte in. Is er een speciaal punt waar die kabel makkelijk de motorruimte in kan? En is er aan de kabelset te zien waar je de pluskabel naar de accu moet vast maken( aan stekkeren). Groet, vand.m Quote
Recommended Posts