HendrikAnton Geplaatst 23 November, 2012 Geplaatst 23 November, 2012 vand.m Even een fotootje gemaakt, Je ziet er lopen zelfs twee draden met een zekeringhouder naar de accu, voordeel als je trekhaak niet aangesloten is kan je ook de zekeringen er uit halen misschien veiliger.(kunnen ze geen stroom van je accu aftappen via de trekhaak aansluiting?????) En inderdaad de draad doorvoer is lastig, daar ga ik van de zomer kijken of ik hier een betere oplossing voor kan vinden/maken of iemand moet een idee hebben. Waar je pedalen zit daar heb je ook een rubberre dop zitten en daar komt hij bij mij binnen, niet echt volgens mij de juiste manier maar ja je moet wat. Anders moet je een gat gaan boren en daar een en daar gaat je garantie ???? ik hoop je hiermee geholpen je hebben. Quote
vand.m Geplaatst 23 November, 2012 Geplaatst 23 November, 2012 vand.m Even een fotootje gemaakt, Dankjewel voor de moeite Henk. Dat is me nu iig.duidelijk. Ik snap dat je geen foto kan maken van de kabel aansluiting Li. achter in de kofferruimte dus daar waar de kabel vanaf de trekhaak loopt. Maar weet je nog wel hoe die pluskabel op de kabelset moet worden aangesloten? Gaat dat met een stekker(tje)? Of staat dat bij de set beschreven, wijst dat van zelf? Alvast bedankt. Groet, vand.m Quote
HendrikAnton Geplaatst 23 November, 2012 Geplaatst 23 November, 2012 Dankjewel voor de moeite Henk. Dat is me nu iig.duidelijk. Ik snap dat je geen foto kan maken van de kabel aansluiting Li. achter in de kofferruimte dus daar waar de kabel vanaf de trekhaak loopt. Maar weet je nog wel hoe die pluskabel op de kabelset moet worden aangesloten? Gaat dat met een stekker(tje)? Of staat dat bij de set beschreven, wijst dat van zelf? Alvast bedankt. Groet, vand.m Alles wordt duidelijk als je de tekening hebt . overal zitten stekkers ik probeer een tekening te plaatsen Quote
HendrikAnton Geplaatst 23 November, 2012 Geplaatst 23 November, 2012 Kabel. P == R is de stroomkabel van accu naar kofferbak. A == L == B aansluiting op linker achtelicht M. = module aansluiting achter de wand C = aansluiting aarde S = aansluiting stroom E === D aansluiting onder de auto knipperlicht X draden die op de stekker gemonteerd moet worden U ziet het een kabel bij de trekhaak die ik gekocht heb hoort Scan.pdf Quote
vand.m Geplaatst 24 November, 2012 Geplaatst 24 November, 2012 U ziet het een kabel bij de trekhaak die ik gekocht heb hoort Opnieuw bedankt. De rest zal zich wel wijzen als ik alles in huis heb. Ik wil deze gaan bestellen. Ik las hier op het forum goede berichten over. http://www.trekhaakp...&cPath=1_55_343 http://www.trekhaakp...cPath=3_722_868 Nogmaals dank. Groet, vand.m Quote
Max T Geplaatst 19 December, 2012 Geplaatst 19 December, 2012 http://www.trekhaakp...roducts_id=3961 Deze heb ik er onder zitten en perfect. Geen uitsnede bumper of iets dergelijks en je ziet er helemaal niets van. Mooie prijs vooral als je het zelf doet, prijzen van thule/ brink zijn eigenlijk een beetje belachelijk. Heeft er iemand deze trekhaak zelf geplaatst en vooral zelf de elktrische aansluitingen gemaakt? Geeft dit geen problemen met de boordcomputer? Schakelen de de sensoren in de achterbumper automatisch uit ? Quote
mika kjelld Geplaatst 19 December, 2012 Geplaatst 19 December, 2012 ik ga deze ook bestellen als je maar de juiste kabelset besteld moet alles goed komen gr patrick Quote
vand.m Geplaatst 20 December, 2012 Geplaatst 20 December, 2012 Heeft er iemand deze trekhaak zelf geplaatst en vooral zelf de elktrische aansluitingen gemaakt? Geeft dit geen problemen met de boordcomputer? Schakelen de de sensoren in de achterbumper automatisch uit ? Over die trekhaak gingen mijn vragen die hier boven netjes zijn beantwoord! Maar vwb de parkeersensoren die kun je uitschakelen(knopje naast je sigaretten aansteker).Succes! Groet vand.m Quote
MikeyMan Geplaatst 20 December, 2012 Geplaatst 20 December, 2012 Ja, die originele kia-kabel is ook niet echt lekker in elkaar gezet. Ook met een kabel erin, moet je handmatig de parkeersensor uitzetten. Slechte oplossing als je het mij vraagt. Quote
handyman Geplaatst 20 December, 2012 Geplaatst 20 December, 2012 waarom slecht? die microschakelaars in zo'n stekker zijn na een paar jaar ook rot. Knop op je dashboard is daarom beter Quote
MikeyMan Geplaatst 20 December, 2012 Geplaatst 20 December, 2012 Een dergelijk mechanisme zit er al in, zodat het mistlicht van de auto niet aanschakelt bij inpluggen van de stekker. Denk niet dat dit met een microschakelaar gaat, maar met een relais en evt. een massadoorverbinding. Vind dit een redelijke pauperoplossing, omdat je na elke keer starten die knop weer opnieuw moet induwen. Quote
Max T Geplaatst 9 Januari, 2013 Geplaatst 9 Januari, 2013 Als je geen caravan gaat trekken dan kan je toch net zo goed stroom nemen van de cigarettenstekker aansluiting in de koffer Constante + is toch maar alleen om ten allen tijde stroom te hebben in je caravan? Als je nu aansluit aan de cigarettenstekker in je koffer dan heb je enkel stroom op de bijgeleverde eh connector als je contact aan staat En dan hoef je geen zekeringen weg te nemen als je niet graag constant stroom op de stekker wil (zie reactie 28) Quote
vand.m Geplaatst 10 Januari, 2013 Geplaatst 10 Januari, 2013 Als je geen caravan gaat trekken dan kan je toch net zo goed stroom nemen van de cigarettenstekker aansluiting in de koffer (zie reactie 28) Het leek mij ook wel een aardige oplossing om de plus op de sigarettenaansteker van de kofferruimte te gebruiken ipv. een draad naar de motorruimte te gaan trekken. Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit met die sigarettenaansteker niet gaat werken. Waarom niet weet ik niet meer! Groet, vand.m Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 10 Januari, 2013 Geplaatst 10 Januari, 2013 Geen constante spanning van de sigaretten aansteker, dat betekend als je een caravan hebt dat je de auto op contact moet zetten. Quote
Max T Geplaatst 10 Januari, 2013 Geplaatst 10 Januari, 2013 Het leek mij ook wel een aardige oplossing om de plus op de sigarettenaansteker van de kofferruimte te gebruiken ipv. een draad naar de motorruimte te gaan trekken. Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit met die sigarettenaansteker niet gaat werken. Waarom niet weet ik niet meer! Groet, vand.m Zo Vandaag aansluiting gemaakt, stroom van cigaretten aansteker in de koffer genomen en.............................. Werkt perfect lichten op fietsenrek werken wel enkel als het contact op staat, vanwege aansluiting op de cigaretten aansteker Quote
handyman Geplaatst 11 Januari, 2013 Geplaatst 11 Januari, 2013 Lijkt me wel tricky dan , je alarmknipperlichten werken dan ook niet als je bijv op de vluchtstrook staat me je sleutels in je zak Quote
vand.m Geplaatst 11 Januari, 2013 Geplaatst 11 Januari, 2013 Lijkt me wel tricky dan , je alarmknipperlichten werken dan ook niet als je bijv op de vluchtstrook staat me je sleutels in je zak Dat dan weer wel! Ik ga geen sleurhut trekken maar lijkt me dan toch maar beter wel een draad naar de motorruimte te trekken. Voorlopig nog even niet. Groet, vand.m Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 11 Januari, 2013 Geplaatst 11 Januari, 2013 Ook voor de volgende eigenaar die wel graag een sleurhut achter zijn auto heeft is het ook wel handig. Die zoekt zich rot als hij die auto heeft. Quote
soomers Geplaatst 20 April, 2013 Geplaatst 20 April, 2013 Ik heb deze trekhaak ook besteld zal volgende week binnen komen, moet er nog een gat gemaakt worden t.b.v. kabel doorvoer van stekkerdoos naar binnenzijde auto ? Gr. Quote
soomers Geplaatst 29 April, 2013 Geplaatst 29 April, 2013 Ook voor de volgende eigenaar die wel graag een sleurhut achter zijn auto heeft is het ook wel handig. Die zoekt zich rot als hij die auto heeft. Hallo Timo, Ik heb nog een vraagje de materialen zijn binnen, moet ik de achterbumper demonteren voor het aansluiten van het kabelset plus stekkerdoos? Zo ja heb jij nog tips waar ik op moeten letten? Gr. Quote
japanner Geplaatst 29 April, 2013 Geplaatst 29 April, 2013 Hallo Timo, Ik heb nog een vraagje de materialen zijn binnen, moet ik de achterbumper demonteren voor het aansluiten van het kabelset plus stekkerdoos? Zo ja heb jij nog tips waar ik op moeten letten? Gr. Nee, hoeft niet als je de beschrijving volgt gaat alles goed. Als je tenminste de originele Kia-haak hebt. Quote
soomers Geplaatst 29 April, 2013 Geplaatst 29 April, 2013 Nee ik heb niet de originele van Kia, heb de trekhaak besteld wat enkele forum gebruikers ook al hebben. Zie link hieronder betreffende kabelstet t.b.v. de stekkerdoos. http://www.trekhaakplaza.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=3_722_868&products_id=3900 Gr. Quote
Willemfred Geplaatst 20 Mei, 2013 Geplaatst 20 Mei, 2013 Ik ben toch wel effe benieuwd ,hoe is de installatie verlopen? Quote
mika kjelld Geplaatst 20 Mei, 2013 Geplaatst 20 Mei, 2013 mijn monteur is ongeveer 5 uur bezig geweest dit was voor een 13 polige stekker en dan moet je met de 2 plus draden naar voren en als je dat netjes wil doen dan kost het wat meer tijd Quote
alaskan4x4 Geplaatst 21 Mei, 2013 Geplaatst 21 Mei, 2013 Gisteren ook een (niet afneembare) trekhaak gemonteerd onder mijn sportage. Veel gehad aan een handleiding van het duitse kia forum over hoe alles uit elkaar moest ! Demontage van bumper, achterlichten en binnenbekleding: 45 minuten Monteren trekhaak zelf: 30 minuten Monteren 7 polige (voertuigspecifieke) kabelset: 30 minuten (stroom afgetapt van 12V aansluiting in kofferbak; kabels dus NIET naar voren gelegd) Uitzagen van bumper: 45 minuten (kwestie van 3x uitzagen omdat ik het zo strak mogelijk wou doen, kan zeker sneller) Monteren van bumper; achterlichten en binnenbekleding: 45 minuten Valt dus allemaal wel mee en ook voor de 7 polige stekker dien je dus 2 stroomkabels aan te sluiten (en officieel naar voren te trekken) ! Is veel sleutelwerk maar niet complex. trekhaak + kabelset kwam van trekhaakdiscounter.nl (208,71 euro) Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.