Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Eergisteren mijn Picanto gewassen en met microvezeldoekjes de muggen verwijdert. Toch blijft er een vieze witte substantie achter wat ik er met geen mogelijkheid af krijg. Omdat mijn Picanto ook wit is zal het wel niet zo opvallen zou je denken maar niets is minder waar! Ik heb er foto's van gemaakt maar helaas zie ik het niet op de foto's terug maar in real-life is het heel duidelijk te zien. Hoe kan ik die vieze vlekken verwijderen?

Niet te zien (alhoewel, rechts naast de zon zie ik toch iets!):

DSC03195.jpg

Geplaatst

Om zulke "vlekken" te verwijderen is buiten het goed wassen met een goede shampoo en washandschoen ook regelmatig Clayen handig.

Ook is er van bijv Meguiar's een bug en tar remover die voor 99% alle resten verwijderd. Echter na gebruik hiervan wel aub opnieuw waxen.

Geplaatst

Ik gebruik altijd de vochtige babybillendoekjes (gewoon bij de Lidl). Ik rij nu ruim 3 jaar een witte auto en ben er wel heel erg kien op dat ik, met name in de droge warmere dagen, na iedere langere rit even de voorkant afdoe met deze doekjes zodat aankoeken geen kans krijgt. Ik pak dan meteen de bv ook de spiegels mee....

Geplaatst

Om zulke "vlekken" te verwijderen is buiten het goed wassen met een goede shampoo en washandschoen ook regelmatig Clayen handig.

Ook is er van bijv Meguiar's een bug en tar remover die voor 99% alle resten verwijderd. Echter na gebruik hiervan wel aub opnieuw waxen.

Meguiar's Bug and Tar Remover komt niet zo goed uit de bus, letterlijk en figuurlijk. Het spettert nogal waardoor het op het zwarte kunsstof (gril) terecht komt en wit uitslaat. De werking blijkt ook niet goed te zijn.

In ieder geval bedankt voor het advies maar ik zoek liever verder.

Wie heeft meer tips?

Geplaatst

http://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/Bug_Squash_473ml_PB_BS16_100735

Een snelle, veilige en makkelijke manier om insectenresten, teer, wegdekvervuiling, strooizout en zand van je auto, vrachtwagen, motorfiets, vliegtuig, boot of camper te verwijderen.

Meng het 3:1 voor een normale voorwas of sterker voor zwaar vervuilde stukken. Bug Squash is een product waar iedere autofanaat nooit te lang zonder zou mogen zitten.

Geplaatst

Meguiar's Bug and Tar Remover komt niet zo goed uit de bus, letterlijk en figuurlijk. Het spettert nogal waardoor het op het zwarte kunsstof (gril) terecht komt en wit uitslaat. De werking blijkt ook niet goed te zijn.

In ieder geval bedankt voor het advies maar ik zoek liever verder.

Wie heeft meer tips?

Je moet ook het produkt niet rechtstreeks op het te behandelen oppervlakte spuiten maar op een microvezeldoek. Het produkt ff laten inwerken en met een schone doek uitwrijven. Dit geldt voor alle gerelateerde producten. Dus ook van PoorBoys, DodoJuice etc.

Geplaatst

http://www.carclean...._PB_BS16_100735

Een snelle, veilige en makkelijke manier om insectenresten, teer, wegdekvervuiling, strooizout en zand van je auto, vrachtwagen, motorfiets, vliegtuig, boot of camper te verwijderen.

Meng het 3:1 voor een normale voorwas of sterker voor zwaar vervuilde stukken. Bug Squash is een product waar iedere autofanaat nooit te lang zonder zou mogen zitten.

Dat lijkt me goed spul. Wat mij echter niet helemaal duidelijk is of het die resterende witte vlekken ook verwijderd....... Heb je daar ook ervaring mee?

Geplaatst

Hoi Jutter,

Ik gebruik al jaren Mequairs paintcleaner en sindskort heb ik Poorboys Profesional polish.

Werkt perfect en daarna een nieuw laagje Natty's

Voorkant blijft er gewoon nieuw uitzien

Rio 41

Geplaatst

Je moet ook het produkt niet rechtstreeks op het te behandelen oppervlakte spuiten maar op een microvezeldoek. Het produkt ff laten inwerken en met een schone doek uitwrijven. Dit geldt voor alle gerelateerde producten. Dus ook van PoorBoys, DodoJuice etc.

Thanks! Het zal wel onterecht zijn maar ik heb meer vertrouwen in PB.

Geplaatst

Ik gebruik altijd de vochtige babybillendoekjes (gewoon bij de Lidl).

Straks komt er nog iemand met intiemspray op de proppen......

Geplaatst

Straks komt er nog iemand met intiemspray op de proppen......

Geen bezwaar tegen hoor :D

Geplaatst

http://www.carclean...._PB_BS16_100735

Gister besteld en vandaag binnen! Gelijk even een plantenspuit gekocht. Wauw, dit werkt goed: de lijkjes inspuiten, 30 seconden laten intrekken en met een kleddernatte microvezeldoek afnemen. Klaar!!! Geen spoortje meer te vinden!

Geplaatst

Told you!

Ik ben er ook heel tevreden mee! :)

Gelukkig werkt het!

Tast het trouwens de waxlaag aan?

Geplaatst

Nee deze niet gelukkig. :)

Maar gebruik je het puur, want eigenlijk moet je 1:3 doen, dus 250ml product op 750ml water, totaal dus 1liter.

Mooi!

Ik gebruik 200ml:500ml. dus 1 op 2,5!

Geplaatst

Helemaal goed, hadden ze wel netjes een aparte spuitfles voor je meegeleverd?

Nee. Die zat er niet bij! Verbaasde mij eigenlijk. Op de valreep vanmiddag naar de Welkoop geracet om een spuitfles. Kost ook weer 10,00 euro...

Hoort zo'n spuitfles erbij te zitten?

Geplaatst

Ik zou even mailen als ik jou was...

zat er bij mij wel bij.

Nou, kan zijn dat ze het niet meer doen.......

Zal ik even vragen. Bedankt voor je tip Remko!

Geplaatst

Ik heb ze gemaild. Blijkbaar is er iets verkeerd gegaan; hoort er dus wel bij. Wordt alsnog opgestuurd, geen gezeur. Hele goede service!

Geplaatst

zullen jullie wel weer zeggen ...heb je hem weer met z,n middeltjes... maar gebruik al jaren WD40 voor die dingen.

ff opspuiten in weken klaarrrrrrrrr kan geen kwaad.

en om deze tijd front in spuiten met siliconenspray doet ook wonderen.

Geplaatst

zullen jullie wel weer zeggen ...heb je hem weer met z,n middeltjes... maar gebruik al jaren WD40 voor die dingen.

ff opspuiten in weken klaarrrrrrrrr kan geen kwaad.

en om deze tijd front in spuiten met siliconenspray doet ook wonderen.

WD-40→prijs 6,- (450ml)

Poorboys World - Bug Squash prijs 16,- (946 ml x 3 delen water = 2838ml

Dus PB Bug Squash is stukken voordeliger!

Geplaatst

Goed dat ik het weet van die spuitbus want deze spray werd ook aanbevolen in mijn draadje over starterspakket. Ben benieuwd wat er allemaal bij zit als ik mijn 1e grote bestelling ga doen bij carclean.

• 3 maanden later...
Geplaatst

IK GEBRUIK CAREX INSECTFREE VAN DE AXION €1,00 WERKT PERFECT EN VOOR EEN KOOPJE.

TEVENS ZIJN DE VLIEGEN OOK GOED TE VERWIJDEREN MET EEN DOORNATTE OUDE PANTY WEL CONSTAND GOED NAT HOUDEN DIE PANTY ANDERS KRIJG JE KRASSEN.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...