Jump to content

Sorento-1 of Sorento-2 ??

Recommended Posts

Posted

:oops::oops::oops:

Beste Forumbezoekers,

Sinds kort ben ik in het bezit :D:D van een Sorento Xclusive van maart 2005 (geweldige bak overigens !) Nu ben ik nog niet op de hoogte van type's en jaargangen.

Onder de huidige radio (Din-1) zit een loze ruimte, ik heb gezien dat een DIN-2 radio/navigator in nieuwe Sorento's geplaatst kan worden. Wat wordt nu eigenlijk verstaan onder Sorento-1, Sorento-2 etc. ? Is jaargang 2005 type 1 of 2 ?

Past de Pioneer AVIC D3BT ( of de HD3BT) wel in Sorento van 2005 ?

Groeten, een tevreden :D Sorento rijder

Posted

Gefelicteerd met je Sorento, beer van een auto :wink:

Rij je diesel of bangzine?

In z'n algemeenheid kan je zeggen dat alle Sorento's tot 10/2006 van het model Sorento 1 zijn

Tja, en de nieuwe Sorento's na die datum geleverd (nodige modificaties) zijn dan Sorento 2......(tenzij er nog zgn. 'overjarige' modellen op voorraad waren die voor een leuke prijs van de hand gingen)

Heb zelf ca. een jaar geleden gebruik gemaakt van aanbieding van Kia Nederland (cheque van 1000 euri) om de Pioneer AVIC-HD1BT te monteren mits de Sorento (2) voor 31/12/06 op kenteken stond

Dat is dubbel DIN; Pioneer past daar keurig in......Systeem werkt perfect echter een nadeel, d.i. je GSM-aansluiting. Dat gaat wat omslachtig en de telefoon moet voorzien zijn van Bluetooth anders kan je het vergeten. Mobiel icm. Parrot werkt heel wat beter is mijn ervaring maar dan kan je alleen maar bellen.........

Je zou even met de dealer contact kunnen opnemen of je AVIC in jouw Sorento (1) past :lol:

Succes!

Posted

Rij je diesel of bangzine?

In z'n algemeenheid kan je zeggen dat alle Sorento's tot 10/2006 van het model Sorento 1 zijn

Tja, en de nieuwe Sorento's na die datum geleverd (nodige modificaties) zijn dan Sorento 2......(tenzij er nog zgn. 'overjarige' modellen op voorraad waren die voor een leuke prijs van de hand gingen)

:? Beste Willem,

Ik rijd een benzine uitvoering, wel een verschil met mijn vorige auto , Peugeot 406 1.8 16V benzine. Je merkt gewoon dat er enorm veel potentie aanwezig is, bovendien wordt je wel wat rustiger door het wel vrij trage optrekken in de 1e versnelling.

Vaak zie je afbeeldingen van Sorento's op Autotrader of welke site dan ook van jaargangen 2005 of eerder waar in het dashboard dan toch een din-2 radio of navigator is ingebouwd, moeten er dan modificaties plaast vinden aan het midden console.

Ik heb er ook aan gedacht om eventueel een dakmonitor in te bouwen (technische kennis is redelijk aanwezig) alleen ben ik bang dat complete dak bekleding los moet, wie heeft hier ervaring mee.

Groeten, Pim

:?::?:

Posted

Dat is dubbel DIN; Pioneer past daar keurig in......Systeem werkt perfect echter een nadeel, d.i. je GSM-aansluiting. Dat gaat wat omslachtig en de telefoon moet voorzien zijn van Bluetooth anders kan je het vergeten. Mobiel icm. Parrot werkt heel wat beter is mijn ervaring maar dan kan je alleen maar bellen.........

Je zou even met de dealer contact kunnen opnemen of je AVIC in jouw Sorento (1) past :lol:

Succes!

:):) Willem,

Je advies maar ff ter harte genomen en geinformeerd bij KIA Sprang Capelle, daar werd bevestigd dat iedere din-2 radio en/of navi in de Sorento past vanaf jaar 2002. Mocht ik dat systeem aanschaffen dan zal ik zeker geen gebruik maken van de Bleutooth gezien ik minder goede ervaringen heb met deze dingen, ik prefereer altijd nog een full-handsfree carkit ( b.v. Siemen, geluid is perfect).

Mijn andere vragen m.b.t. de navi stel ik wel op een ander forum zoals deze :

http://www.navigatiehelpsite.nl/Forum/portal.php

Bedankt voor het snelle antwoord.

:D:D:D:D