Jump to content

usb sticks probleempje

ikkeonline

Recommended Posts

Hallo,

Gisterenavond heb ik de hele avond op dit forum gezocht over mijn vraag, maar het wil nog steeds niet lukken.

Ik heb sinds afgelopen dinsdag een nieuwe Kia Rio en een van de dingen waar ik me het meest op verheugde was de usb aansluiting. In mijn vorige auto had ik dit namelijk niet en cd's afspelen ging vrijwel niet dus zou ik eindelijk weer mijn eigen muziek kunnen afspelen.

Ik krijg het alleen niet helemaal voor elkaar. Ik heb een USB stick (drie stuks waarvan er eentje naar mijn collega is gegaan) gekocht bij Office Centre. Merk: PNY en beide 8GB. Ik heb er via mijn macbook muziek opgezet. De eerste paar keer gaf de auto een leesfout aan, maar dankzij een topic dat ik hier had gelezen heeft mijn vriend op zijn computer de usb stick geformatteerd naar FAT32. Toen herkende de auto wel de bestanden maar kon ze niet afspelen.

Nu heb ik vanavond met de tweede USB stick aan de gang gegaan. O.a. na een tip van mijn zwager (die een c'eed heeft en de muziekbestanden persee in mappen moest hebben staan). Voor het gemak en om niet teveel tijd kwijt te zijn had ik 5 liedjes op de usb stick gezet. In de auto kreeg ik de muziekbestanden eindelijk afgespeeld. Dus ik zet er meer muziek op en toen deed de radio helemaal niets meer. Zelfs geen leesfout. Ik kreeg geen enkele melding.

Ik heb ook nog een HP usb stick van mijn werk (4gb) en die doet het wel. Het lijkt dus dat ik gewoonweg de verkeerde usb sticks heb gekocht?? Of is er nog een andere mogelijkheid?

Alvast bedankt voor jullie reactie :)

Hoi Ikkeonline,

Ik denk dat het aan de usb-stick ligt.

Heb zelf deze ADATA Classic - USB-stick - 8GB - USB 2.0 bij computerland gehaald ( 7,50 euro) en werkt al 5 maanden correct in de Rio

Rio 41

Guest Galvatron

Wat voor muziek bestanden wil je afspelen? Het werkt goed i.c.m. MP3.

Andere formaten heb ik zelf nog niet getest. Heb zelf de 16gb sandisk fit mini.

misschien dat je hem dan toch van FAT terug moet zetten naat ntfs en dan met een normale PC of laptop proberen. Apple i.c.m. andere merken is altijd ellende.

Dat is echt onzin op een mac kan ik gewoon fat of ntfs formatteren, ik ben zelf systeembeheerder en werk de hele dag met Windows Linux en Mac door elkaar. Ik heb nooit problemen met uitwisselbaarheid van wat dan ook. in dit geval zal het waarschijnlijk aan het type usb stick liggen.

Dat is echt onzin op een mac kan ik gewoon fat of ntfs formatteren, ik ben zelf systeembeheerder en werk de hele dag met Windows Linux en Mac door elkaar. Ik heb nooit problemen met uitwisselbaarheid van wat dan ook. in dit geval zal het waarschijnlijk aan het type usb stick liggen.

wist niet dat je kwaad werd, was maar een idee. Hij werkt iig weer dus probleem opgelost.

update: gelukkig! hij is niet boos :sweatdrop:

Nou ja zeg.. Vanochtend weer geprobeerd en nu deed ie het meteen.. Ik kijk het nog even aan hoe het de komende dagen gaat. Mocht ik nog problemen hebben dan zal ik het in het andere topic plaatsen. Bedankt iig!

Wel het contact aangezet alle keren?