Jump to content
  • Sign Up

Toonvkr

Leden
  • Content Count

    73
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

Toonvkr last won the day on July 7 2018

Toonvkr had the most liked content!

Community Reputation

9 Neutraal

About Toonvkr

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    niro

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Op en neer naar Spanje reden wij 1 op 10, als we zuinig aan reden.
  2. Toonvkr

    Terugroepactie

    Ik zie het nu. Kan deze misschien verwijderd worden.
  3. Toonvkr

    Terugroepactie

    Brief Kia gekregen met de tekst; "In enkele gevallen is gebleken dat de klemkracht van de aansluiting tussen de bekabeling van het hybride aandrijfsysteem en het hoofdrelais onder de achterbank onvoldoende is. Onvoldoende klemkracht kan tot storingen of kortsluiting en in het uiterste geval tot brandschade leiden. Dit betekent dat Kia overgaat tot een preventieve vervanging van het hoofdrelais of indien nodig tot vervanging van de gehele relais module, met als doel mogelijke storingen te voorkomen." Mijn Kia is van 1 januari 2018.
  4. Toonvkr

    ANSWERED Face lift

    Ik heb een vrij steile oprit bij het huis. Behalve dat we de auto in de P stand parkeren, op die oprit, gebruiken we ook het handvoetrempedaaldiemoeilijktevindenis. Wordt overigens ook in de handleiding van de auto aanbevolen. Hellingproefrijden is inderdaad niet meer nodig, dat regelt de auto zelf.
  5. Toonvkr

    ANSWERED Face lift

    Elektronische handrem wordt overwogen. Lijkt me inderdaad makkelijker dan dat ik nog steeds met mijn linker voet moet zoeken waar dat (hand)rempedaal zit.
  6. Dankjewel voor de reacties. Het is mijn eerste auto met "automatische verlichting" , maar jullie bevestigen dat het niet zo makkelijk is als dat het lijkt. In de wintermaanden toch maar de verlichting op AAN zetten. Bij mijn vorige auto ging een zoemer als ik vergat de verlichtig uit te zetten, volgens jullie gaat de verlichting bij de Niro uit als je het contact uitzet en de auto afsluit. Had ik zelf niet door.
  7. De knop van de verlichting staat meestal op "automatisch". Als het donker is, of in tunnels, gaat de verlichting automatisch aan. Als de verlichting niet brandt, werkt de dagrijverlichting aan de voorzijde, en aan de achterzijde niets. Tijdens deze "donkere dagen rond Kertmis" zou ik met volledige verlichting willen rijden, maar deze gaat niet automatisch aan. Kennelijk vindt de Niro het niet donker genoeg. Ergens moet er dus een sensor gemonteerd zijn. Is deze instelbaar? En zo ja hoe? Ik kan het niet vinden. Of weet iemand waar de sensor zit?
  8. Dat kan ook gerust, als je auto tijdens de vorst in de garage staat.
  9. Je kan wel bellen naar TomTom, maar je systeem is van Here. Alleen de extra services zoals filewaarschuwing en flitspalen zijn va TomTom, mits je het navigatiesysteem via wifi-hotspot in verbinding brengt met je telefoon, die internet heeft.....
  10. Bij mijn Kia Niro Connect, gaat ook de kofferbak open als ik met de sleutel de centrale deurvergrendeling bedien.
  11. Toonvkr

    parkeerrem in P stand

    Bij mij hetzelfde. Is -denk ik- normaal bij een automaat. Ik zet de auto altijd eerst op de "handrem" . Bij het met de sleutel starten hoef je de voetrem in ingedrukt te houden, maar ik doe het wel.
  12. Toonvkr

    Starten

    Om te starten MOET de keuzehandel in de P staan. De voet hoeft niet op de rem te staan. (doe ik altijd wel, overigens)
  13. Autofabrikanten willen naar zelfrijdende auto's gaan. Lijkt me wel dan wel net zo slim om een up to date navigatie systeem te hebben, immers als die auto de weg niet kent, komt hij ook niet zelfstandig op het eindpunt. Of is dit te logisch gedacht? Wat betreft de Tomtom services en andere systemen die melding doen van files, opstoppingen en vervolgens nieuwe routes voorstellen; hier heb ik meer last dan plezier van gehad tijdens de rit door Frankrijk en Spanje. Gelukkig kan je nog kiezen, biedt Niro de mogelijkheid op de i te drukken, waardoor je nog wat extra informatie krijgt, maar te vaak bleek er niets aan de hand te zijn, of maakten wijzelf net de verkeerde keuze (wel of niet de voorgestelde route nemen). Als er ergens wegwerkzaamheden zijn op een 120 km wegvak, en je mag daar drie km max 70 rijden, wordt er al voorgesteld een afrit te nemen en via 80 km wegen iets te omzeilen.
  14. Toonvkr

    Niro in de bergen

    Hij doet wat op dat moment nodig is. Als je op een stijle helling veel gas geeft, zal hij de 140 pk gebruiken. Als je rustig naar boven tuft, wisselt hij af ( opladen accu, gebruik accu, alleen benzine etc) gewoon een intelligent systeem. Nou ja, gewoon......
×
×
  • Create New...