Jump to content
  • Sign Up

Dragao

Leden
  • Content Count

    47
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Dragao last won the day on April 16

Dragao had the most liked content!

Community Reputation

3 Neutraal

About Dragao

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    Geen :(

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dragao

    Software updates

    zijn er ergens release notes te vinden van deze update? Kan natuurlijk gewoon naar de dealer gaan en de update laten uitvoeren maar wil graag weten of dit de moeite waard is (ipv gewoon te wachten tot het onderhoud)
  2. Beste Heren (en dames?) Ik probeer in het engineering menu te komen (Kia Niro, firmware 0.5.313.180905) maar ik krijg niet het code veld. Doe iets verkeerds neem ik aan Ik probeer dit door met 2 vingers op het scherm te drukken (instellingen, waar de versienummers staan) EDIT: ok inmiddels via ander forum de oplossing gevonden je moet dus echt met 1 vinger op de F van Firmware en de de andere op de eerste letter van het firmware nummer
  3. Ik begrijp wat je zegt.. En voorheen was ik ook zo. Echter nu ik merk dat ik hierdoor echt zuiniger rij doe ik het toch rustiger aan. En dan nog steeds zijn er vele auto's die nog langzamer rijden
  4. Dat klopt zeer zeker.. Wel is de accu sterkte (hol vol de accu is) heel erg belangrijk.. Ik rij tegenwoordig gewoon wat minder snel (115KM/h op de snelweg waar je 130 mag) en er zijn dan zat momenten dat ik op de Cruise Control gewoon lekker electrisch rijd
  5. Er zijn al tijden leveringsproblemen met de e-niro. Dit heeft met name te maken met de batterijen. Grondstoffen zijn schaars... Ik heb overigens in de wandelgangen gehoord dat er een fabriek in Duitsland gebouw wordt om de productie te versnellen.. maar of dit waar is (en of het helpt) ...... Mijn broer heeft ook de e-niro besteld en heeft nu een voorlopige leverdatum van maart 2020
  6. Ondanks dat het niet geheel on-topic is . ben ik wel benieuwd wat je moet betalen voor overnamen (hoe oud is de auto dan en met hoeveel KMs op de teller?)
  7. Hoe heb je de speaker uit de ring gekregen? Ik zie dat deze vast gelijmd zit..
  8. Is er iemand die weet welke type JBL er in de Executive uitvoering zit? Alvast bedankt
  9. Dragao

    ANSWERED Face lift

    Vind het zelf een zeer mooi dashboard display.. maar ja.. ik heb de niro al.. dus deze facelift zal mij voorbij gaan ...
  10. Is dat een melding dat je je voet van het gaspedaal moet halen (weet even niet hoe deze precies heet..) Die melding kreeg ik van het weekend Ben ook benieuw of de Predictive Energy Control een optie is die aanstaat of die je aan moet zetten
  11. Die collega van mij beweerd dat hij nu 1 op 23 aan verbruik heeft... Heb dit nog niet met eigen ogen kunnen zien maar waarom zou ik hem niet geloven.. Hij rijd heel rustig. Op de snelweg rond de 100KM/h zodat ook op die snelheid de electro motor gebruikt word.. Bedankt voor alle reacties we gaan het meemaken... (oefening baart kunst.) Ik heb zelf het idee dat als je accelereert naar bijv. 55KM/h dan het gas los laat (en dus de benzine motor uit gaat) dan gedoseerd door rijden op electro motor.
  12. Dit wil ik begrijpen.. Maar vooral het stukje ' en vast nog wel veel meer parameters.' vind ik lastig Accu status is goed (volgens dashboard) en energiebehoefte is minimaal (rij 30 zonder acceleratie) dat maakt het lastig voor mij om te begrijpen. Sprak overigens een collega van mij die al een tijdje in de Niro rijd . Hij zegt dat de auto het rijgedrag aan het leren is en dat het verbruik (en hiermee het rijden op de accu's) nog zal verbeteren. Zit denk ik ook een kern van waarheid in. Tijd zal het leren denk ik
  13. Beste Allen, De titel is wellicht beetje vaag maar ik ga het zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Sinds een paar dagen in het trotse bezit van de Kia Niro en ik probeer er achter te komen in welke situatie er op de accu gereden word en wanneer de benzine motor gebruikt word. Ik kan het prima zien wanneer de ene of de andere aandrijving gebruikt wordt maar het is mij niet duidelijk waarom er op dat moment voor die aandrijving gekozen word. een voorbeeld: Ik rij weg na een dag werken. Ik werk in Hilversum dus dat is lekker file rijden naar de snelweg toe.. Bijna het gehele stuk op de accu gereden. Zelfs op de 80KM weg op de accu gereden (65KM/h) Op de snelweg schakelt de benzine motor in (dit omdat ik natuurlijk meer vermogen vraag) ander voorbeeld: Ik rij naar mijn werk. Op de snelweg loopt het beetje vast en ik rijd 90KM/h op de accu... ik verlaat de snelweg en rij op de 80KM weg nog steeds op de accu. Paar verkeerslichten verder merk ik dat de benzine motor inschakeld en de aandrijving aanstuurt. Ik rij op dat moment 30 KM/h In beide voorbeelden is de accu meer dan de helft geladen en wordt er rustig gas gegeven. Ik ben nieuw mbt hybride rijden dus er is vast veel wat ik nog moet leren. Maar ik kan maar niet mijn vinger erop leggen wanneer de hybride stop en de benzine motor start. Mijn verwachting was (is) dat als ik wegrijd er altijd op accu gereden wordt tot een bepaalde snelheid (of bij heel veel gas geven). Bij rustig optrekken (maar wel echt optrekken) had ik verwacht dat dit altijd accu is. Wie kan dit duidelijk toelichten ?
×
×
  • Create New...