wilcot
Leden-
Aantal Items
112 -
Registratie Datum
-
Laatst Bezocht
Inhoud Type
Profielen
Forums
Evenementen
Blogs
Garage
Ideas
Alles dat geplaatst werd door wilcot
-
Deze stootlijsten zijn niet nieuw. waren al in ontwikkeling toen ik mijn auto in feb besteld heb. Persoonlijk vind ik ze niet lelijk maar niet functioneel. Zitten te laag en de deuren hebben de bolling veel hoger zitten.
-
de cee'd (eerste versie) had hier in het begin ook last van. Bleek dat mensen bij het instappen de hendel raakte voor de verstelling. Ik heb het probleem bij cee'd en Venga niet. Mijn stoel staat namelijk in de laagste stand
-
ik heb gisteren nog mijn dealer gesproken nav de stootstrippen en heb niks vernomen over de terugroepaktie. Hij had net alle internepost van KIA doorgelezen. vreemd. Wat zou het precies moeten zijn dan?
-
Heb na aanleiding van het bericht vandaag even gekeken. Het klopt als de voordeur niet open is kan de achterdeur niet geheel open de in ham aan de voorkant is te kort. Ga gelijk even bellen. Ik had hetzelf nog niet gemerkt omdat ik bijna nooit de deur geheel open doe. ps dealer heeft reactie gekregen van de KIA nederland. Probleem is bekend, komt een oplossing voor duurt ongeveer 4 weken en de afgeleverde strips worden vervangen voor nieuwe. Deze worden automatisch verstuurd naar dealers die de oude gemonteerd hebben. (overigens ik ben de enige met de strips van de dealer in Boxmeer)
-
De tank laat zich moeilijk compleet vullen was bij de cee'd ook al. Ik heb er maximaal 45 liter ingekregen en toen branden het reserve lampje nog niet. De boordcomputer geeft dan maximaal 600 aan. Heb het ook nog niet hoger gezien. Bij de Cee'd kreeg ik er zonder problemen 50 liter in en de boordcomputer ging dan naar de 750km Verbruik is erg afhankelijk van hoe je zelf rijd. Maar met een volle tank rijd ik makkelijk 650 km (wel alleen snelweg)
-
Ik rijd er nu al weer een paar weken mee en moet zeggen het mis staat niet. Vind het wel kleur afhankelijk. Op een lichte kleur zou ik het persoonlijk niet doen. Op mijn donker grijze valt het bijna niet op. Een deuk of lakbeschadiging is erger.
-
Je kunt alleen in het duitse kia forum kijken als je je registreert. Ik kan dus geen link geven. In het forum heeft iemand ook zo'n gril. Ik zou kijken als je het midden stuk anders monteert of het fluit geluid weg gaat. Een andere optie is mailen met de fabrikant. In het forum word het zo omschreven. Orginele text Habe seit einer Woche einen Ceed mit Komplettpaket von ATH. Musste feststellen, dass die Ger
-
In het duitse kia forum staat het als probleem vermeld. Volgens mij heb je de binnen kant verkeerd gemonteerd waardoor er meer herrie is. Na het omdraaien ervan zou het probleem opgelost zijn. www.kiaboard.de
-
is alleen in het buitenland te krijgen niet in nederland
-
Veel accessoires zijn te bestellen bij de dealer via het internet of telefonisch. Ik woon aan de grens en kan ze dan ophalen. tevens kan je ze laten verzenden naar een duits postkantoor en ze daar "lagerend" aflaten leveren. De bestelde spullen blijven dan op het postkantoor en je kunt ze dan afhalen wanneer je wilt. De postkantoren van de deutsche post staan op het internet en dan heb je het adres. Voormij is kaldenkirchen het dichtstbij en dan zijn vaak de onderdelen gratis verzonden of tegen binnenlands tarief. Je krijgt dan een mail van de dealer dat het verzonden is en dan twee dagen later haal je het op het postkantoor op. Het blijft daar dan 1 maand liggen. Alleen legitimeren is voldoende. Betalen gaat met de codes zonder extra kosten. De voorwaarden van de kia shop staan op de site en soms versturen ze als actie gratis De dorpelinstaplijsten zijn er trouwens maar twee alleen voor de voordeuren. die van de nederlandse accessoireslijst zijn RvS en zijn er ook vier.
-
Graag gedaan moet zeggen ben er zelf te vreden over en vind de strip er te op zichte van andere accessoires stootstrippen er erg netjes afgewerkt uitzien
-
Deze accessoires zijn te krijgen bij de dealers. Voor mensen die ze willen kopen is evt de shop in mijn vorige reactie een optie of de eerste de beste dealer in duitsland mailen. Ik heb zelf voor de cee'd ooit bestellingen gedaan in Krefeld
-
al deze accessoires zijn online te bestellen in de shop van kia duitsland www.kia-shop.de
-
-
Zal morgen een foto maken lukt nu niet meer.
-
VENGA 1.4 CVVT X-ECUTIVE ervaringen vanaf 02-01-2010
wilcot reageerde op Venga-Boys's topic in Kia Venga
Vandaag na plaatsing strips de eco badge verwijderd. Dealer adviseerde de fohn en binnen 1 minuut was hij weg. Ben begonnen aan de achterkant en was zo los. Moet zeggen dat het er veel beter uit ziet. Had geen probleem met het logo maar dat gele kleurtje van ECO stond mij gewoon niet aan. -
De auto glimt weer mooi nadat hij bij de dealer is geweest voor de plaatsing van de strip. Ik heb geen chroom of RVS deurgrepen. Persoonlijk vind ik het ook niet mooi staan bij deze kleur
-
De stootstrippen zitten er eindelijk op. Persoonlijk vind ik het er netjes uit zien. De lederenpook is ook gemonteerd en vind het de prijs zeker waard. Voelt fijner met schakelen en ziet er beter uit met dat randje chroom.
-
Hallo op mijn cee'd zitten stootstrips. Helaas heb ik hem niet meer. Rijd nu een Cee'd. De stootstrips zitten op een goede plek precies op het bolste plekje van de deur. De strips waren de kompleet zwarte (ze zijn er ook met een chroompuntje deze vind ik persoonlijk niet mooi) Ik zal kijken of ik een foto kan vinden (zal dan echter niet ingezoomd zijn)
-
Eindelijk de strips en pook zijn geleverd en worden maandag gemonteerd
-
Het verschil is dat de 109pk versie in de oude cee'd euro 4 is en de nieuwe 90pk versie euro 5. Buiten nederland kun je de cee'd modeljaar 2010 wel nog kopen met 109 ipv 90 pk. Heeft helemaal niks te maken met ISG.
-
tot op de dag vanvandaag geen nieuws mbt de accesoires gr Wilco PS hoe staat het bij de rest?
-
Zolas ik al eerder geschreven heb zat er bij de cee'd tot model jaar 2009 weinig verschil tussen de twee motoren maar 15pk die je alleen bij hogen toeren merkt. tevens reageerde de 1.6 wat brommiger. was toen reden om de 1.4 te verkiezen boven de 1.6 De motoren maken overigens evenveel toeren bij zelfde snelheid. Is namelijk de zelfde versnellingsbak aldus de dealer. De nieuwe Venga is lichter dan mijn oude cee'd sw en dus merk ik het verschil met de oude 1.4 niet echt. (heb hem nog niet in de hogere regionen op de autobahn getest.) Op de autobahn maakte de oude 1.4 het versnellen tot een genot zodra je boven de 4000rpm kwam. (ik had echter geen isg). De venga met 1.4 met ecodynemics reageert door dit systeem wat trager op het gas omdat ze zo aanzetten tot minder verbruik maar de 1.6 heeft dit systeem ook.
-
Gisteren mijn Venga opgehaald maar helaas de strippen en pook zijn er nog niet. Iedere keer een ander verhaal van de importeur. Ze zouden er zijn twee weken geleden nu zijn ze er niet en is de levering eind week 12 (dus volgende week). Wat betreft de waxoyl is er geen probleem want bij mijn cee'd zaten ze er ook na de behandeling pas op en zijn ze tot de dag van inruil goed blijven zitten. zodra ik ze erop heb zitten maak ik een foto
-
Bij aankoop van mijn Venga x-tra heb ik ook gevraagd of het mogelijk was om het stuur te laten voorzien van een lerenrand. Dealer heeft geinformeerd bij Kia nederland en die mogelijkheid was er niet vanaf fabriek en als accessoire kon het erg prijzig worden omdat dan het stuur uit de auto uitgemonteerd moest worden en naar een bekleder zou moeten. Kosten zouden 350 euro exclusief demontage zijn. Tevens zou het dan tijd duren en dan kon je niet met de auto rijden. Beste optie is dan meteen een x-ecutieve te kopen Het vreemde is dat de optie in het buitenland wel bestaat. Dit probleem heeft meer met de importeur te maken dan met KIA. In het buitenland zijn er meer mogelijkheden en opties die in nederland niet eens te verkrijgen zijn. BV keyless entry en upgrade van de airco