Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

wilcot

Leden
  • Aantal Items

    112
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

Alles dat geplaatst werd door wilcot

  1. Waren het nieuwe winterbanden? Winterbanden hebben een veel hogere rolweerstand dan de ecobanden die er standaard onderzitten. Hoe kouder hoe zachter ze blijven tov de ecoband. Anders toch maar even laten controleren of ze goed vast zitten. Zijn ze na gedraaid na montage?
  2. Gasveren lijkt een chronsch kia probleem te zijn. Zodra het koud word gaat de deur haast niet van zelf open. oude Cee'd en Venga nu hebben er last van en maakt niet uit hoe oud de gasveren zijn. ZIjn vervangen en dezelfde dag was het probleem weer aanwezig
  3. Vandaag bleef de vertraging in het gaspedaal tot dat de motor lekker warm was. Was dan ook erg koud vanmorgen. Kia's hebben toch geen winterdiestregeling zoals de NS!!!
  4. Normaal is de prijs met montage (als je langs gaat). Heb je stalen velgen? Met lichtmetaal was ik toch echt 100 euro voordeliger als de landelijke fitters. (kwikfit en profile) Deze adviseerde zelf om de banden maar gewoon bij de dealer te kopen. Overigens zijn de dealers in Duitsland ook goedkoper met de winterbanden dan de dealers in Nederland. Daar geld eigenlijk hetzelfde verhaal. lichtmetaal voor de prijs van staal. Dit setje orginele kia velgen is echt goedkoophttp://www.reifen-schreiber.de/shop/Category.php?Kategorie=Komplettr%E4der_KIA_Rio_III_%28UB%29_ab_Bj._09%2F11&OGN=4522&LV=3&HerstellerBezeichnung=sonst+AF&Design=Original+KIA BIj mijn dealer kon ik de orginele 15 ich kopen voor 200 euro (staal dus)
  5. Omdat tijdens de proefrit in de venga en rio de importeur erbij zat. Heb in een duitse venga zonder ecodynamics gereden en deze vertoonde het fenomeen niet. Ook bij autotests in de gerenomeerde bladen is het vermeld
  6. Heeft tevens te maken met ecodynamisch. heb dit op de Venga ook en tijdens de proefrit deden de rio's het ook. Zou moeten aansporen op minder gasgeven en dus minder verbruik
  7. heb mijn banden en velgen bestelt bij reifen.com. Ze leveren ook naar Nederland maar er zit een filiaal in Duisburg.
  8. Voor 500 heb je ze ook met lichtmetaal. Heb zelf even over de grens gekeken(woon er bijna op ) en daar zijn de banden plus velgen vele malen goedkoper. Heb zelfs 16 inch orginele kia velgen gevonden met winterband gemonteerd en verstuurd voor vanaf 500 euro afhankelijk van merkband. Mijn ervaring is dat voor staal in nederland heb je over de grens een lichtmetalen velg met een betere band. Vaak leg je via de mail contact en de volgende dag haal je ze op of zijn thuis geleverd via de post.
  9. De link die in het VSM forum genoemd wordt om je uitrusting te controleren werkt voor alle Kia's. Kijk je VIN nummer daar even na en je weet of je het hebt.
  10. Kijk even op het duitse forum. In duitsland worden sommige versies standaard geleverd met 16 inch velgen.
  11. wilcot

    Kia Rio Design editie

    Het is echt een mooie wagen in het wit. Onze komt volgende maand dan wel met VSM. Persoonlijk zou ik het ecodynamics er nog afhalen. (gebeurd dus ook)
  12. TomTom is gewoon te downloaden via Google play Oplossing voor de navigatie is erg mooi ik ben ook benieuwd hoe het er gemonteerd uit ziet.
  13. wilcot

    Kia Rio Design editie

    ik zou als je de phantoms wild behouden de 15 inch ruilen voor de 17 inch. De bonnen daarvoor gebruiken. Vraag verder aan je dealer of er nog iemand is die phantoms 17 inch bestelt heeft. Vraag of je de velgen daarvan kunt overnemen. (mijn dealer vraagt 200 euro voor de velgen). Deze velgen zijn prijstechnisch erg mooi (ik heb gezocht maar niks goedkopers gevonden) En dan kun je opzoek naar een mooie prijs voor winterbanden (ergens gelezen 200 euro voor vredesteijns en inclusief montage en uitbalanceren ben je dan geen 500 euro kwijt voor een set winterbanden. Bij dezelfde dealer betaal je meer dan 650 euro voor een vergelijkbaar set. Succes
  14. wilcot

    Kia Rio Design editie

    Aan de buitenkant blijft het gewoon een superpack aan de binnenkant is het een pluspack met het komplete instrumentarium en stuur van de superpack inc de chrome rand rond de klokken. Vandaag geen foto's kunnen maken auto stond tussen de andere rio's buiten. Persoonlijk vind ik de 15 inch op phantoms lijkende lichtmetale velgen er mooi en ze ogen zeker niet klein onder de auto.
  15. wilcot

    Kia Rio Design editie

    Mijn design edition zonder vsm heb ik vandaag even bewonderd.ziet er in het wit erg gelikt uit. Nu nog wachten op de auto met vsm. Overigens voor mensen die hun vsm uit willen testen in Venlo is 8% heling waar het uitstekend werkt.
  16. wilcot

    Kia Rio Design editie

    Sterker nog die andere is 3-4 dagen nadat de andere aanlegde in Rotterdam vertrokken vanuit Korea. MBV je VIM nummer kun je achterhalen waar je auto nu staat. Succes.
  17. wilcot

    Kia Rio Design editie

    waarom moet je er dan nog zo lang op wachten? Mijn auto zonder VSM staat inmiddels bij de dealer. Wij wachten nu op de volgende met VSM van midden december.
  18. wilcot

    Kia Rio Design editie

    Reken maar op dat laatste. Als hij nu niet binnen is staat hij op de boot die 15 december verwacht word in rotterdam. Of heb je er een zonder vsm besteld?
  19. wilcot

    Bandenspanning

    In zwitserland zeiden ze altijd dat je de bandenspanning van winterband altijd 0.2 hoger moest doen dan de zomerband. Dit om de groeven goed te openen voor evt sneeuw wat er tussen kon gaan zitten. 2.5 lijkt mij dus een mooie spanning
  20. Volgens de tool er onder past hij niet op een Rio.
  21. Ik heb dezelfde vraag ook gehad en dit reeds in het design edition gedeelte beantwoord. Onze design edition zit nu ook in deze lichting (deze heeft wel vsm, oude niet). De belastingtelefoon die ik er over gebeld heb gaf aan dat de wegenbelasting niet veranderd. Blijft in 2013 wegenbelastingvrij. Bij veranderingen (je weet het met rutte maar nooit)geld het ook voor een rio die Nu al rond rijd. Bpm verhaal kan afhankelijk van dealer een rol spelen. Zie picanto forum
  22. Ook in de folder staat het gewoon nog. Mijn dealer vertelde mij vanmiddag dat alle nieuwe rio's zonder afgeleverd gaan worden. Geen vsm meer voor nederland dus voorlopig.
  23. Op de rio 1.2 betaal je al weer bpm sinds 1 juli zie http://autozonderbpm...g-verandert.php. ook staat hier duidelijk vermeld wat de belastingstelefoon mij verteld heeft nav de wegenbelasting, Overigens is de uitstoot van de rio verlaagd naar 105 ipv 109 maar helaas dus geen effect voor de BPM Rio 1.2 dus aldus deze site wegenbelastingvrij tot 1/1/2014. Overigens als een nieuw geregistreerde rio per 1/1/2013 wel MRB zou moeten betalen houd dit ook in dat iedere eerdere Rio 1.2 ook MRB zou moeten betalen. Vrijstelling en bijtellingsregeling gelden alleen voor zakelijke rijders
  24. wilcot

    Kia Rio Design editie

    Omdat van de andere design editions de vin nummers ook al bekend zijn. De boot waar deze op staan is namelijk ook al onderweg.
  25. Ik heb nog geen half uur geleden dit antwoord gekregen van de belastingtelefoon (hun motto is toch nog steeds leuker kunnen we het niet maken makkelijker wel) . Omdat ik de andere auto nog niet afgeleverd heb gekregen dus geen twee keer kosten rijklaar maken en geen afschrijving. Ook niet op inruil auto. Prijs zoals afgesproken blijft gehandhaafd.
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...