Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Breeze

Leden
  • Aantal Items

    110
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

  • Dagen Gewonnen

    4

Breeze heeft de dag voor het laatst gewonnen op 13 Februari

Breeze had de meeste 'vind ik leuk' inhoud!

Algemeen

  • Woonplaats
    Nw. Lekkerland
  • Werk
    Pensionado
  • Auto
    KIA Ceed SportsWagon 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
    b.j. 2020

Recente Bezoekers van dit Profiel

876 profiel weergaven

Breeze's Prestaties

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • One Year In
  • Collaborator
  • One Month Later
  • First Post
  • Conversation Starter

Recente Badges

12

Reputatie

1

Community Antwoorden

  1. Aannemende dat het gemiddelde KIA model dezelfde functionaliteit heeft van de bedieningselementen, is die draaiknop wel degelijk de gevoeligheidsinstelling van de regensensor. Zoals SpeedyG het laatst zo mooi omschreef: Ik heb een XCeed uit '22. Mijn autostand bevalt prima. Let op de interval is geen interval, maar stelt de reactie in van de regensensor. Dus stand 1 blijft ie uit behalve bij moesson, bij hoogste stand gaan de ruitenwissers aan bij elke druppel. Ik heb hem meestal op de twee na hoogste stand staan. Bij nat wegdek of miezer regen zet ik hem dan nog standje hoger. Bij mijn Ceed werkt die gevoeligheidsinstelling (in de stand Auto) ook perfekt. Adri
  2. Dat is grappig, bij het openen van de App staat op het beginscherm (Home) inderdaad de actuele kilometerstand. Maar als je dan na raadpleging van het overige deel, terugkomt op de Home pagina is hij spoorloos. Rara. Ben benieuwd hoe jij de oude Connect App nog kan laden. Als ik op het oude icoontje druk wordt ik onverbiddelijk doorverwezen naar de nieuwe, in mijn geval middels laden via de App Store. Adri Opgelost. Bij terugkomst op de Home pagina staat er rechtsonder een groen auto-icoontje met een WiFi pet. Daarop drukken levert het ingangsscherm op met de kilometrage.
  3. Vandaag kreeg ik bij het aanklikken van de oude vertrouwde KIA Connect App een dwingende aanwijzing om de nieuwe App te laden en dus te gebruiken. Daar ben ik niet blij mee, want ik zit niet te wachten op reclames, veiligheidsscores en Driving Insights. Maar helaas, de vooruitgang hou je niet tegen. Maar toen ik de kilometerstand wilde opzoeken was die nergens meer te vinden. Kijk ik niet goed of is hij ten prooi gevallen aan de vooruitgang? Adri
  4. Je hebt een intervalstand waarbij de wisser met een (meestal) instelbaar ritme wist. Of een regensensor waarbij de wisser wist, naargelang er regen op de voorruit komt. Ik neem aan dat de XCeed een regensensor heeft. Bij mijn Ceed van 2020 werkt de regensensor naar behoren. Adri
  5. Op dit forum wordt uitgebreid ingegaan op de overgang van de e-Niro naar de Niro EV. En daarbij komt de Niro EV er niet goed van af, iirc. Adri
  6. Is (helaas) een onvermijdelijke eigenschap van een PHEV. Als het buiten lekker warm is heb je geen last. Zie ook diverse draadjes over dit onderwerp. Adri
  7. Ah duidelijk Marc. Dat zeilen is dus net zoals vroeger het vrijwiel bij 2-takt DKW’s en Saab’s. Toch verbaast mij die mogelijkheid. Het grote voordeel van (P)HEV’s en vooral EV’s is de mogelijkheid om regeneratief te remmen, dus op de e-motor, waarbij je de accu weer oplaadt. Is dat bij een milde HEV dan anders? Adri
  8. Onze oosterburen hebben ook die 100 km afwijking. Ben wel benieuwd wat er met 'zeilen' wordt bedoeld. In mijn PHEV heb ik dat nog niet ontdekt. Adri
  9. Wat is dit voor een verbruik? Als je 7-8 dm3/100 km bedoelt, dan noemen we dat 12,5-14 km/dm3 (of 1 op 12,5 à 14). Dat is toch niet zo slecht. Dit lees ik in de Autoweek carbase: Het gemiddeld verbruik bedraagt volgens de fabrikant 6,5 l/100km (1 op 15,4). Na de inrijperiode (en misschien een lichtere voet) kan dat nog wel verbeteren. Adri Oh ja en welkom hier.
  10. Welkom terug Cees. Er wordt geregeld uitgebreid gereageerd op vragen en problemen, maar helaas ook vaak blijft elke reactie uit. Adri
  11. Dit is denk ik een uitzonderlijke gebeurtenis. Nog nooit gehoord van een spontaan versprongen distributieketting. Mijn Opel Rekord b.j. 1958, gaf een keer de geest doordat het pertinax distributietandwiel was verschoven op de as, zonder motorschade, omdat de. zuigers toen nog vrijliepen van de kleppen. Adri
  12. Hier een ex Sygic gebruiker, ervaring met Google maps, Waze, TomTom, Flitsmeister en sinds ik KIA rijder ben beperk ik me tot de huisnavigatie. - Waze is simpel maar voldoet goed - Google maps heeft superieure kaarten gebaseerd op satellietmapping - TomTom is het meest gebruiksvriendelijk - KIA navigatie (Here?) voldoet goed met af en rare hikjes. Voordeel is integratie met het infotainment systeem Adri
  13. ‘k Heb het hier eerder beschreven, ook mijn Ceed gaat op een bochtige weg regelmatig in de ankers als de radar wordt getriggerd door een langs de kant scherp geparkeerd voertuig. Dat is lastig en als je niet oplet zelfs gevaarlijk. Het wordt duidelijk veroorzaakt door de adaptieve snelheidsregelaar en kan gemakkelijk worden overruled door gas bij te geven. Maar de hier beschreven fantoomremmingen is ander koek. Ben benieuwd of er hier ervaringen met KIA’s zijn die ook zonder aanleiding keihard de rem aktiveren. En ik volg de ervaringen van andere merken met belangstelling. Adri
  14. Dit lijkt me typisch een probleem voor een KIA verdeler. En met 10 jaar garantie moet dat toch oplosbaar zijn? Adri
  15. Graag wat gegevens toevoegen: - Merk band - Afmetingen band - Afmeting velg - Profieldiepte Adri -
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...