Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

cismo14

Leden
  • Aantal Items

    48
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

  • Dagen Gewonnen

    3

cismo14 heeft de dag voor het laatst gewonnen op 1 Mei

cismo14 had de meeste 'vind ik leuk' inhoud!

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Auto
    Sportage GT-plus PHEV 2022

Recente Bezoekers van dit Profiel

893 profiel weergaven

cismo14's Prestaties

Contributor

Contributor (5/14)

  • Conversation Starter
  • Collaborator
  • Dedicated Bijzonder
  • First Post
  • Week One Done

Recente Badges

6

Reputatie

  1. En dan ineens stopt de Kia App ermee omdat mijn device geroot is. Klopt, dat is hij al jaren en is destijds mijn keuze geweest. Hiervoor werkte de app probleemloos op een geroot apparaat. Blijkbaar is dat nu opeens een probleem geworden voor Kia, heel vreemd.
  2. Klopt helemaal. Heb zelf ook een Duitse import van "22, echter wel met ingevuld onderhoudsboekje voorzien van de garantie zegel. Bij het laten registreren via de lokale Kia dealer tbv de 7 garantie, was dat het enige waar naar werd gevraagd. Vervolgens werd alles netjes in het systeem gezet van Kia Nederland en na enige tijd was het geregeld. Dus ja, de onderhoud historie en garantie zegel zijn twee voorwaarden om een import Kia geregistreerd te krijgen. Althans dat was mijn ervaring .
  3. Hoe kan ik dan met de mobiele lader op 6 Ampère laden (1.2 kW) zonder dat het systeem daar een probleem mee heeft?
  4. Als je alleen wilt laden met zonnestroom zolang er wordt terug geleverd, moduleert een slimme laadpaal dan uiteindelijk naar 0 als er geen overschot meer is? Moduleert een slimme laadpaal dan traploos of in vast stappen? Misschien een domme vraag, maar heb dus geen idee hoe zo'n laadpaal dat regelt. En als hij inderdaad terug moduleert naar 0, zou ik me het kunnen voorstellen dat het intern laadsysteem van de PHEV daar bv foutmelding op kan geven.
  5. Momenteel laad ik mijn PHEV op met de bijgeleverde mobiele lader. Deze is instelbaar op 6, 8, 10 en 12A. Afhankelijk hoeveel vermogen mijn zonnepanelen leveren en er actueel aan vermogen wordt verbruikt, stel ik handmatig de mobiele lader in. Het handmatig instellen cq wijzigen van de oplaad setting is te doen, maar je moet dan wel af en toe controleren of er nog genoeg vermogen over is om "gratis" te kunnen laden. Een slimme laadpaal kan volgens mij dit proces automatiseren. Heb daar echter totaal geen ervaring mee. Kan een slimme laadpaal van minimaal tot maximaal leveren en heeft het laadsysteem van de PHEV daar geen probleem mee? Een foutmelding bv dat het vermogen te laag is om te kunnen opladen?
  6. cismo14

    Navigatie

    Klopt, doch zeker bij de PHEV behoeft de motor niet te draaien tijdens het updaten, althans dat is mijn ervaring. Systeem loopt de hele update netjes af zonder een tussentijdse opmerking dat de motor aan moet. USB erin en na ongeveer 40 minuten is het updaten klaar.
  7. cismo14

    Navigatie

    Gisteren de september update geïnstalleerd, eigenlijk geen idee wat er zoal gewijzigd is.
  8. cismo14

    Nieuwe mappen?

    Kan me aansluiten bij de opmerking van @Wim-A Is mij ook niet geheel duidelijk wat hier de toegevoegde waarde van is. Dat je mappen wil creëren naar onderwerp prima, maar in de basis blijft het dezelfde auto. Met of zonder stekker. De reden achter deze twee extra mappen is ....? Wie het weet mag het zeggen.
  9. cismo14

    Update?

    Vandaag een OTA update ontvangen voor de Sportage PHEV GT-Plusline. Benieuwd wat er zoal gewijzigd is. De navigatie kaarten lopen nog steeds achter. Maar goed, daar hebben we Waze voor, is super actueel ( voor zover ik het ervaar)
  10. Vandaag wederom de melding om gewijzigde voorwaarden te accepteren. En net als voorgaande keer pas na 1 á 2 minuten rijden. Akkoord geven alleen als je echt volledig stil staat. De programmeur die dit heeft verzonnen zal het waarschijnlijk nooit hoeven te doen.
  11. Gisteren wederom de melding om gewijzigde voorwaarden te accepteren. En net als voorgaande keer pas na 1 á 2 minuten rijden, hoe verzin je het. Akkoord geven kan alleen als je echt volledig stil staat. Iedere vorm van logica ontgaat mij.
  12. Als je gaat rijden met achterklep niet op slot vanwege bv een te lange lading, dan wordt iedere keer de handrem geactiveerd als je moet stoppen bij bv een kruising of stoplichten. Wat is hier de logica van, of hebben anderen dat niet?
  13. Vandaag de gewijzigde voorwaarden ook maar eens geaccepteerd Melding kwam ieder keer pas na 1 à 2 minuten rijden, hoe verzin je het. Als Waze actief staat wordt het scherm om te accepteren weggedrukt door Waze. Met deze wetenschap is het uiteindelijk na een paar keer toch nog gelukt. Benieuwd wat er eigenlijk gewijzigd is in het systeem, behalve dan de voorwaarden en privacy.
  14. Het opladen remote stoppen middels de Kia Connect App werkt maar eventjes. Na een paar minuten start het opladen weer gewoon opnieuw. Is dit bij anderen ook zo?
  15. Vaste 12v spanning achterin is bij mijn PHEV in ieder geval een stuk eenvoudiger. De 12v accu ligt van achteren naast de EV power unit.
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...