Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Kreeg gisteren de mededeling dat er voor mijn 1.6GDI wat TSB's openstaan die onder garantie vervangen gaan worden

- deurrubbers vervanging, alle portieren,

- iets met de stabilisatorstang ophanging.

- hoedenplank(rol) aanpassing.

- nav update (had ik al)

- stuur update( had ik al)

Waren hier meer van op de hoogte ?

En weet iemand waar we dit in meer detail kunnen nazoeken. Ik weet van https://www.kiatechinfo.com/ wel maar is meer USA specifiek.

En btw welke TSB's openstaan kan per type en produktiedatum natuurlijk verschillen.

Posted

Is inderdaad interessant of deze 'terugroepacties' per post aan de klant kenbaar worden gemaakt of moet men zich bij de dealer aanmelden en moet deze dan via het private Kia netwerk de TSB's van het betreffende chassisnummer opvragen?

Posted

Een TSB hoeft nog geen terugroep actie te zijn lijkt mij. KIA zelf kan een TSB afkondigen met verzoek tot reparatie. De keuze om de klant te informeren en te handelen ligt bij de dealer.

Als voorbeeld, hoeveel sportage 3 gebruikers rijden nog zonder stuurupdate rond. Heel veel denk ik. Ik vond het ronduit gevaarlijk zonder stuurupdate, sommige dealers denken daar blijkbaar anders over.

Dus we weten dat TSB's niet altijd gelezen en uitgevoerd worden. Het zal een kosten/baten afweging zijn, vergoed KIA of komt het uit de kas bij de dealer, en is er een verplichting om te handelen door een terugroepactie. Een terugroepactie wel handelen, vervangen van deurstrip pas als klant het probleem signaleerd. Zoiets..

Ik ben in iedergeval content met mijn dealer die de TSB's wilde uitvoeren. Ik ben geswitched van dealer en misschien dat ze goede sier willen maken. Maar ik ga mijn dealer niet noemen voordat deze door andere dealers evt. terecht wordt gewezen!. Ik kan me voorstellen dat de dealers niet willen dat voor elke TSB een reparatie verzoek opgeeist wordt door de klant. Zou wel zo moeten vandaar dat ik de TSB's hier post zodat sportage 3 rijders hier hun voordeel mee kunnen doen. Tevens verbaasde de TSB's mij wel omdat ik hier op dit top forum nog niets over had vernomen evenals de gerelateerde klachten.

Posted

Hi RobertW met de informatie dat dit jouw door de dealer is medegedeeld hebben we genoeg.

Mocht je in de gelegenheid zijn te vragen waarom deze onderdelen moeten worden vervangen dan horen we dat hier graag!

Posted

Robert, heb jij klachten over je deurrubbers? Bij mij blijft namelijk bij 1 portier water op de drempel komen, kan zijn dat deze dus niet goed afdicht.

Ik ben niet zo iemand die voor elk dingetje direct naar de dealer gaat, maar al het iets stuctureels is, dan wel

Posted

Oud verhaal, bij mij ook water op drempel, reeds 3maal voor herstelling bij mij KIA dealer geweest en de rubbers vervangen, maar de drempel bestuurderskant blijft nat. Tip, dit zo laten, ze kunnen er niets aan doen en hoort blijkbaar bij de kia sportage.

Posted

1. Kreeg gisteren de mededeling dat er voor mijn 1.6GDI wat TSB's openstaan die onder garantie vervangen gaan worden

2. Waren hier meer van op de hoogte ?

3.. En weet iemand waar we dit in meer detail kunnen nazoeken. Ik weet van https://www.kiatechinfo.com/ wel maar is meer USA specifiek.

4.. En btw welke TSB's openstaan kan per type en produktiedatum natuurlijk verschillen.

1. Geen TSB nr's jammer

2. laatste 2 zeker wel eerste 3 niet

3. http://www.kia-hotline.com/ tegenhanger van https://www.kiatechinfo.com alleen moet je er wel voor betalen en zie je dan nog niet alles.

4. Inderdaad elke TSB geeft aan voor welk type en soort motor en ook vaak welke VIN nr's het van toepassing is.

Posted

Nee ik heb geen last van water op de drempels. Zelfs gisteravond niet met dat enorme noodweer. Ik stuurde de sportage als een soort van powerboat over de A9/A2 nl :wink: Ik had geen klachten medegedeeld die te relateren zijn aan bovenstaande TSB's. De dealer kwam daar zelf mee.

Over ~3weken ga ik weer naar de dealer en zal de TSB nummers of evt. printje vragen.

@Bowie dank voor http://www.kia-hotline.com/ , 5 Euro voor een uur lees ik, heb je hier gebruik van gemaakt en kunnen vinden wat je wilde ?

Posted

Oud verhaal, bij mij ook water op drempel, reeds 3maal voor herstelling bij mij KIA dealer geweest en de rubbers vervangen, maar de drempel bestuurderskant blijft nat. Tip, dit zo laten, ze kunnen er niets aan doen en hoort blijkbaar bij de kia sportage.

Niet alleen bij de Sportages, ook de Venga's hebben er last van.

Posted

@Bowie dank voor http://www.kia-hotline.com/ , 5 Euro voor een uur lees ik, heb je hier gebruik van gemaakt en kunnen vinden wat je wilde ?

Ja en nee, je kon niet alle TSB's vinden alleen die net nieuw waren, laatste vijf en dan ook van alle type's.

Zocht je specifiek op sportage dan was het afgelopen.

Pagina is helemaal op Internet Explorer geboud.

Een paar jaar geleden zat er een bug in hun systeem en kon je met firefox verder komen.

De Amerikaanse side is veel toegankelijker en gratis de Europese is ondanks dat je betaald "k**"

De dealers hebben op een of andere manier een betere toegang dan een particulier.

Posted

Beide websites zijn van net na de dictator periode in Zuid Korea, althans zo lijkt het. De amerikaanse site werkte ook maar half met Firefox. Ik heb nog wel een archaische W2K image die als compatible beschouwd wordt :wink:

"Windows 98SE, ME, 2000, XP, 64MB RAM, 1024x768 video resolution, Internet Explorer 6, High-Speed (128K or greater) Internet connection, Full-Screen Mode (press F11 in Internet Explorer) is recommended for best viewing"

Ik zal het eens proberen.

Posted

idd. niet doen !!. Je kan die 5 euro beter besteden. Geen zinnige inforamatie uit te halen. De TSB's geven een asp pages timeout omdat de SQL query te lang duurt.

• 4 weeks later...
Posted

Ter info...

2012-07-17%2017.29.51.jpg

Cruisecontrol was op mijn verzoek de rest had ik geen hinder van maar toch fijn dat het is vervangen !.

Posted

Mijn dealer er naar gevraagd. Die gaf aan dat alleen bij klachten de zaken uit dit tsb worden opgelost. Geen actieve rol vanuit KIA.

Posted

Héél interessant!!! Maar het zegt wel veel over de kwaliteit van de geleverde service, de ene dealer doet deze acties volledig vrijwillig, zelfs al zijn er geen klachten, en dan zijn er dealers als men langsgaat met bepaalde klachten die de klacht gewoon weglachen of zich met smoesjes er vanonderuit lullen, ze doen waarschijnlijk zelfs de moeite niet om de hun via het KIA netwerk voorhanden zijnde TSB's te checken... Als klant zou men overal dezelfde service moeten genieten, maar dat is een utopie vrees ik...

Dit is in ieder geval een goede reclame voor de dealer van Robert W., dikke pluim voor zo een service!!!

Posted

Mijn dealer heeft mij inmiddels aangegeven een afspraak te maken voor het uitvoeren van de zaken die in de TSB staan! Het wachten is op de onderdelen.

Posted

gisteren langs de dealer geweest voor een onderhoudsbeurt en direct gevraagd naar als er een TSB voor de sportage is binnen gekomen.

Keurig een uitdraai hiervan gekregen waarin de volgende punten staan:

- koppelstuk stabillisatorstang achter vervangen

- afdekking bagageruimte vervangen

De onderdelen hiervoor worden besteld en zullen dus onder garantie worden vervangen.

minpunt: heb hier zelf naar moeten vragen. Men had dit al bij het maken van de afspraak voor de onderhoudsbeurt moeten nakijken zodat de onderdelen besteld konden worden en direct bij de onderhoudsbeurt konden worden vervangen. Nu moet ik dus weer een vervolgafspraak maken.

Posted

Ben onlangs bij de dealer langs geweest ivm water opde drempel. Men gaf toen aan dat er inderdaad een bericht hiervan was van KIA nl en dat deze vervangen moesten worden. Over de andere zaken van het TSBwerd niet gerept. Kennelijk is deze dealer er ook een van geen klachten dan doen wij ook niets. Zal na de vakantie maar weer eens langs gaan voor de andere zaken, m'n de stabilisator achter maakt bij mij ook geluid als ik over een drempel rij. Trouwens, na het vervangen vande rubbers rook de auto dagen lang naar siliconenkit, zijn er nog anderen die dat ook hebben gehad na de vervanging of hebben ze bij mij niets vervangen en alleen gekit?

Posted

Kan je omschijven wat voor geluid die stabilisator stang maakt? valt dit echt op want ik herken dit niet....

Posted

@ Edwin63

bij mij is ook iets met de rubbers gedaan, maar geen kitlucht in de auto, maar nog wel het water op de drempels en ze hadden de deur ook bijgesteld voor dit euvel met als resultaat nog meer windgeruis als kadeautje ,(dit echter zonder dat TSB gebeuren overigens), wat ik een achterlijk systeem vind.

In eerste instantie was de opmerking, dat is standaard die afwatering op een SP3, gevoel voor humor hebben ze wel, maar dat gaat snel over als je voor een 2e keer met dezelfde onvolkomenheid aanmeld.

Grtz

Posted

Kan je omschijven wat voor geluid die stabilisator stang maakt? valt dit echt op want ik herken dit niet....

Het geluid lijkt op het invoeren en weer uitvoeren van iets, dacht eerst aan de bagageafdekking, maar ook als die er niet in zit hoor ik het geluid. Kan ook zijn dat er iets " draait" in rubber, dus mogelijk stabilisatorstang?