sanook Geplaatst 21 Juni, 2012 Geplaatst 21 Juni, 2012 SInds 3 weken in het bezit van de Rio en bevalt prima alleen valt me op dat de koppeling heel erg snel pakt bij intrappen en bij het op laten komen werkt hij dus pas op het laatste moment en dat levert nog wel eens problemen op bij mij omdat ik nu al gas ga geven voordat de koppeling pakt en optrekken dan niet helemaal gaat zoals ik zou willen.... Is deze afstelling van de koppeling normaal bij de Rio ? Of is dit iets wat na verloop minder wordt ? Kan ik het bij de dealer af laten stellen ? Quote
Jordan Geplaatst 21 Juni, 2012 Geplaatst 21 Juni, 2012 Volgens mij is dat gewoon een kwestie van wennen. Ik heb nergens last van. Wellicht doordat ik een diesel heb heeft deze meer trekkracht. Quote
Bardje-x Geplaatst 21 Juni, 2012 Geplaatst 21 Juni, 2012 Ik heb zelf de 1.2 benzine. en ik vind ook dat die snel pakt. in het begin was dat voor mij ook wennen. omdat ik van diesel naar benzine ging. maar nu helemaal aan gewent en ik vind het prettig rijden eigenlijk. Ik denk dat het gewoon zo hoort dus. Quote
eldiabloblanco Geplaatst 21 Juni, 2012 Geplaatst 21 Juni, 2012 Mijn rio, hetzelfde verhaal. De eerste kilometers met mijn rio heb ik een aantal keer de koppeling wel geroken; de koppeling in mijn vorige auto greep veel eerder bij op laten komen. Het is even wennen , maar dat komt vanzelf. Het is me ook opgevallen dat deze auto iets meer gas op het aangrijppunt wil dan mijn vorige auto, beide auto's benzine de vorige 1.3, deze 1.4. Niets aan doen en gewoon aan wennen. Quote
xtra40 Geplaatst 21 Juni, 2012 Geplaatst 21 Juni, 2012 is zo ver als ik kan zien ook niet te stellen maar ook hier het zelfde het went heel erg snel heerlijk dat je je pedaal niet geheel naar de bodem hoeft in te trappen Quote
sanook Geplaatst 27 Juni, 2012 Topic Starter Geplaatst 27 Juni, 2012 Ok, ik zal er dus aan moeten wennen. Ik ben juist wel gewend om de koppeling tot op de bodem in te trappen... Quote
xtra40 Geplaatst 27 Juni, 2012 Geplaatst 27 Juni, 2012 Ken je lekker je stoel ver naar achter zetten Dan kan je hem niet meer geheel intrappen Quote
bigmac Geplaatst 27 Juni, 2012 Geplaatst 27 Juni, 2012 Is deze afstelling van de koppeling normaal bij de Rio ? ... Kan ik het bij de dealer af laten stellen ? Bij de Picanto is de koppeling af te stellen onder de motorkap; werkt met een kabeltje en afstelmechanisme als bij de handrem van een fiets, dus gemakkelijk zelf te doen in 20 seconden. Maar ik weet niet of het bij de Rio ook zo geregeld is. Quote
xtra40 Geplaatst 27 Juni, 2012 Geplaatst 27 Juni, 2012 De rio heeft een hydrolische koppelings bediening dus geen kabel meer En dus ook helaas geen (altans niet dat ik kan zien) afstel mogenlijkheid meer Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.