Jump to content

Startproblemen Kia Sportage 2011 2.0 automaat Start Stop

lucas

Recommended Posts

De laatste weken heb ik enkele keren heel willekeurig startproblemen gehad.

De Start-Stop toets (keyless) lijkt niet goed te werken. Auto dan start niet en geeft aan dat rempedaal ingetrapt moet worden (doe ik dus wel). Alle lampjes branden. Soms slaat de auto na meerdere keren indrukken toch aan, soms na een aantal uren op goed geluk. Ook bij de reservesleuteol slaat ie niet aan.

Herkent iemand dit? Is er een oplossing bekend?

Vervelend probleem Lucas. Ik heb helaas niet dé oplossing, maar jouw vraag hoort thuis in het Sportage 3 gedeelte.

Daarnaast......stel jezelf even netjes voor in het voorsteltopic!

Heren moderatoren die nog niet met vakantie zijn......willen jullie deze vraag verplaatsen?

Het lijkt erop dat het systeem denkt dat het rempedaal niet is ingetrapt. Dat kan zijn door een niet goed werkende of kritisch afgestelde remlicht schakelaar. Deze wordt waarschijnlijk ook gebruikt voor het start-stop systeem (en de cruise controll). Kijk even of de remlchten branden als je de rem intrapt.

• 1 month later...

Mijn Sportage 2.0 automaat is met precies hetzelfde euvel eergisteren (op vakantie) weggesleept door een berger. Na een half uur tevergeefs op de rempedaal drukken en de startknop gebruiken niet kunnen starten. Berger kon hem ook niet repareren: dus wegslepen.

Bij de Kia garage was het euvel (onder garantie) in 20 minuten gerepareerd. Het is inderdaad de schakelaar die onder het rempedaal zit. Sterker nog: het is kennelijk een bekend fenomeen, want de monteur vertelde me dat bij de volgende beurt het betreffende schakelaartje (preventief) vervangen zou worden.

BTW: bij mij stond af en toe de waarschuwingslampjes voor downhill brake control en ESP te branden op het dashboard. Dit geeft aan dat de systemen op dat moment niet werken. Dat komt doordat er geen remsignaal wordt ontvangen (dus het betreffende schakelaartje :-)

Guest Warmentuuter

Bij de Kia garage was het euvel (onder garantie) in 20 minuten gerepareerd. Het is inderdaad de schakelaar die onder het rempedaal zit. Sterker nog: het is kennelijk een bekend fenomeen, want de monteur vertelde me dat bij de volgende beurt het betreffende schakelaartje (preventief) vervangen zou worden.

Bij de volgende beurt wordt de schakelaar vervangen.....

Waarom niet meteen vraag ik me af Chrisch.

Straks sta je weer langs de kant van de weg met een auto die niet wil starten.

Wat ik wel vaker heb is dat die mij in de board computer aangeefd "push botton again" ook al is die gestart??

Verder, is hier een oplossing voor:

ik weet het niet meer uit mijn hoofd helemaal, maar ik heb ik het boekje iets gelezen, dat mocht de rem falen. je met een bepaalde combinatie toch kunt starten. iets van 30 sec inhouden of 10x in een bepaald aantal drukken.

even opzoeken zou ik zegge..

Verder, is hier een oplossing voor:

ik weet het niet meer uit mijn hoofd helemaal, maar ik heb ik het boekje iets gelezen, dat mocht de rem falen. je met een bepaalde combinatie toch kunt starten. iets van 30 sec inhouden of 10x in een bepaald aantal drukken.

Oplossing voor het 'falen' van de rem sersors, of bij een kapotte zekering van de remlichten!

Ik heb dit zojuist geprobeerd.

Je kunt de motor starten zonder het rem pedaal in te trappen!

Dit doe je door het volgende te doen:

1 > Druk 1x op de Start-knop.

2 > De knop brand geel van kleur, en staat dus op de stand ACC. (niet groen) en wacht heel even.

3 > Druk de Start-knop vervolgens 15 seconden aan een stuk in (vasthouden dus) de moter zal starten zonder dat de rem ingetrapt hoeft te worden!

• 9 years later...

Hoi allemaal mijn naam is Danny en ik heb een sportage 1.6 met start stop systeem bouwjaar 2011.

En het probleem is als volgt, sinds mijn auto check start stop systeem aangeeft begint hij nu ook in te houden en zelfs soms valt hij uit .

Wie kan mij vertellen wat het  probleem kan zijn