Jump to content

geluidstoename bij 16 of 17 inch wielen?

dewpro

Recommended Posts

Hallo allemaal, mijn Rio is nog niet afgeleverd dus ben ik og op zoek naar mooie velgen.

Wat ik me nu afvraag is, gaat het geluidsnivo omhoog als ik 16 of 17 inch velgen monteer, of ligt dat alleen aan het type / merk banden dat ik erbij kies?

Tijdens de testrit viel me nl. op hoe stil de Rio was.....erg stil....of ligt dat aan de standaard banden?

Graag lees ik jullie ervaringen.

volgens somige zijn de standaard banden zeer lawaaierig ook ik vind ze stil genoeg

meestal is een breedere en plattere band lawaaieriger maar ook hier telt weer

wat ben je gewend wat voor band neem je

moeilijk te zeggen dus

volgens somige zijn de standaard banden zeer lawaaierig ook ik vind ze stil genoeg

meestal is een breedere en plattere band lawaaieriger maar ook hier telt weer

wat ben je gewend wat voor band neem je

moeilijk te zeggen dus

Zie ik het nou goed , rij jij met 15 inch? Heb je daar de standaard banden omleggen?

Ik wil 'm eigenlijk op winterbanden laten afleveren en dan zelf een nieuwe set alu velgen aanschaffen...

Ik moet een beetje op de centjes letten nu en later he

Dus heb ik allu velgen 15 inch gekocht de desent rb met winterbandjes

En die heb ik zelf even omgezet dus vande winter gaan me standaard velgen

Met winterbanden er onder en nu met me allu velgen met orgineele banden

Is voor mij presies goed geen gezeur met lawaai en stuger/doorslaande veering

En straks lekker goedkooper bandjes kopen

Het merk en soort banden heeft zeker invloed, echter het meeste nog het soort asfalt of bestrating.

Het is ondoenlijk om zelf alle banden te testen dus ik zoek doorgaans banden uit die goed uit de ADAC tests komen.

Ik heb nu een set 17" LM velgen met Continental Sportcontact 5 banden en heb niet gemerkt dat deze meer of minder lawaai maken dan de originele 15" Hankooks. Ik vind de Rio hiermee nog steeds stil.

Om de 15" stalen velgen nu winterbanden, de nieuwste Continental Wintercontact 850, gezet, maar het is nog geen winter, dus daarvan weet ik nog niet of ze meer geluid ze maken.

De Rio is goed stil en ik denk dat daarom de rolgeluid van de banden meer op valt. Maar de 15" Hankooks waren inderdaad lawaaierig.

Zelf heb ik 17" LM Continental ContiSportContact 3 en als winterbanden 15" Wintercontact 830.

Ik was zelf het comfort van een Citroën gewend, wat dat betreft is de Rio veel stugger, daarom heb ik

gekozen voor 15" maar dan wel met Michelin banden ( zacht, soepel en lekker stil )