Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

spiegels automatisch laten inklappen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

xtra40 is een klusser Pur Sang!

Mooie oplossing voor luie rijders :lol: ....maar...buiten het feit dat je het risico op garantieproblemen kan stuiten is het met vorstperiode's ook niet aan te raden.

Als dit automatisch gaat zonder er zelf invloed op te hebben kan het 's-morgens een probleem zijn en het motortje van de spiegels loopt dan vast...Ik heb dit eerder meegemaakt met mijn vorige auto.

Dit is geen kritiek, maar een mogelijkheid dat kan ontstaan. :|

Ik zie het verschil niet tussen automatisch uitklappen of door middel van op een knopje te drukken. Als ze vast zitten merk je dat ook te laat als je op het knopje drukt. Handmatig inklappen kan nog gewoon.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Het Kia service/ontwikkelcentrum in Duitsland kan wel dicht.

We kunnen het in Edam af. :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Geplaatst

maar jongens laat hem niet voor kia gaan werken anders heeft hij geen tijd voor ons meer

en komen wij niet meer aan onze leuke hebbedingetjes

Geplaatst

Hahahaha was het maar waar dat ze mij belde voor een mooi baantje

Bij kia dan waren jullie de eerste die er van konden profiteeren

Maar ja dan moet je het wel zelf monteren ;-(

Geplaatst

Ik kan me nog herinneren toen ik je over dit idee heb verteld. Je zei dat het mogelijk is.

Ik wist niet dat je het serieus zou gaan nemen!

Je bent geniaal, vriend! Goed gedaan!

Geplaatst

Hahahaha was het maar waar dat ze mij belde voor een mooi baantje

Bij kia dan waren jullie de eerste die er van konden profiteeren

Maar ja dan moet je het wel zelf monteren ;-(

Whawhawha dan gaan de spiegels op de maat van de ruitenwisser in en uit als ik dat moet doen. Gewoon niet bij Peter gaan werken dus.

Geplaatst

Ik zie het verschil niet tussen automatisch uitklappen of door middel van op een knopje te drukken. Als ze vast zitten merk je dat ook te laat als je op het knopje drukt. Handmatig inklappen kan nog gewoon.

Bij vorst kan je de spiegels gewoon laten staan en niet inklappen bedoel ik natuurlijk......

Daarmee voorkom je schade :shifty:

Geplaatst

Mel zo als je ziet sla ik toe als je het niet meer verwacht

Ik bijt me der in vast en ga net zo lang puzzelen tot ik eruit ben :wink:

Geplaatst

Hoi.

Petje af goed gedaan. Kun jij ook niet regelen dat we kunnen scrollen in het telefoonboek via het stuur.

Gr Eric en Cindy

Ik zal het de volgende keer als Peter me weer eens belt voor raad dan zal ik het even door geven :wink:

Geplaatst

Bij vorst kan je de spiegels gewoon laten staan en niet inklappen bedoel ik natuurlijk......

Die ben ik nog aan het uit werken dat ik hem uitgeklapt kan laten dat werkt nog niet

Maar je kunt hem wel ingeklapt laten

Dus er komt mischien nog een modificatie laten we maar. Zeggen maar dat is voor na de vakantie

Geplaatst

Oké ja niet over na gedacht. Maar dan zijn duizenden mensen slecht af want bij de meeste (dure) merken kun je niet handmatig bepalen wat je wilt. Wachten de eerste winter in spanning af dus haha.

Geplaatst

Ik denk dat het wel mee zal vallen met dat vast vriessen maar het kan altijd een keer voorkomen

Maar de meeste zijn daar wel tegen beveiligt

En bij ons gaan ze ook wel eens stuk als het niet eens gebruikt word

Of als er iets of iemand tegen aan komt/ramt kunnen ze ook van stuk gaan

Tijd zal het uit wijzen

Geplaatst

Bij de andere merken kan je het wel instellen hoor albert jan.. tenminste de auto's die ik tot nu heb gezien. je kan bijv bij een seat instellen of het automatisch moet of niet. in de winter kan je het dus uitzetten. die auto heeft dezelfde optie als die van Xtra alleen dan via de boordcomputer instelbaar ipv gedwongen door xtra :)

misschien dat jij auto's kent die het niet hebben maar kan het me niet voorstellen eerlijk gezegd.

Geplaatst

Bij de andere merken kan je het wel instellen hoor albert jan.. tenminste de auto's die ik tot nu heb gezien. je kan bijv bij een seat instellen of het automatisch moet of niet. in de winter kan je het dus uitzetten. die auto heeft dezelfde optie als die van Xtra alleen dan via de boordcomputer instelbaar ipv gedwongen door xtra :)

misschien dat jij auto's kent die het niet hebben maar kan het me niet voorstellen eerlijk gezegd.

Ja klopt, ik praat over de auto met de ster en daar moet je het via het multifunctionele stuur instellen (uitzetten). Dat doe je niet altijd in de winter is mijn ervaring. En ik bedoel er alleen mee te zeggen als je hem dan start en de spiegels gaan uit is dat hetzelfde als je in de auto zit en je drukt op het knopje en ze gaan uit. Als ze vast zitten heb je bij beide het probleem. Dan moet je ze inderdaad niet meer inklappen bij vorst als je daar bang voor bent.

Geplaatst

Bij de SP3 kan je de spiegels alleen maar inklappen met een knopje ( op deurarmlegger )

Ik vind dat wel makkelijk want dat werkt ook rijdend zodat ik ze ook wel eens inklap bij krappe doorgang of brede tegenligger op smalle weg.

Geplaatst

Bij de SP3 kan je de spiegels alleen maar inklappen met een knopje ( op deurarmlegger )

Ik vind dat wel makkelijk want dat werkt ook rijdend zodat ik ze ook wel eens inklap bij krappe doorgang of brede tegenligger op smalle weg.

Op de manier zo als ik het heb gedaan kan je ze wel inklappen

En ingeklapt laten dus ook onder het rijden

Maarrrr nog niet uitgeklapt laten als het contact uit is

Dus voor jou doeleinde werkt dit perfect

Geplaatst

fraai werk, zou dit ook zo werken voor de Picanto?

Ik denk zelfs dat deze truuk voor alle kia modellen is toe te passen

Als er electrieke inklapbare spiegels opzitten zeg maar

Mischien dat de draad kleuren anders zijn maar daar ben je zo achter

Het meeste werk blijft het weghalen en terugplaatsen van de deur bekleding

Geplaatst

nu ben ik eigenlijk ondertussen wel eens nieuwsgierig

of er al iemand is die deze modificatie op zijn spiegels heeft toegepast ????

Geplaatst

Bij Nissan zijn ze eindelijk zover dat de automatisch inklapbare spiegels als accessoire op de lijst staan.

Dit is ontwikkeld door ECS in Breda die bij ons de systemen testen.

Ditzelfde bedrijf is nu bezig geweest voor de Rio en de Sportage dus op korte termijn wordt dit een officiele KIA Accessoire !

Geplaatst

En om alle vragen van de mensen hier te beantwoorden. Wat betekend dit voor je garantie als je het zelf gedaan hebt? En het straks wellicht toch een Kia accessoire wordt? (voor waarschijnlijk een belachelijk bedrag..)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...