Jump to content

volledige CRASH na software update LG Navi bij dealer

JSA

Recommended Posts

....lekker vakantie...nog even langs de dealer om de nieuw(st)e software update te installeren die het systeem nog tegoed had... aangezien ik zelf geen usb sticky thuis heb om eea te downloaden wilde ik dit dus even door de dealer laten doen.. het zou de versie 6.xx worden wat ik had begrepen op het forum.

eindelijk maar toch want bluetooth werkte niet echt lekker samen met mijn (nieuwe) mobiele telefoon en voice werkte helemaal niet meer nadat de engelse versie 2 jaar geleden was vervangen door de nederlandse versie van het systeem, door de dealer.

zo gezegd zo gedaan..het kon wel een uurtje duren was mij verteld maar goed het moest toch ooit een keer en had nu even tijd dus geen probleem voor mij.

na een half uurtje werd ik geroepen en werd mij verteld dat het systeem tijdens de update totaal was gecrashed..!!!!

dit was helaas wel eens vaker voorgekomen dus was ik niet de enige.

en nu??

het hele systeem moest worden uitgebouwd...en dit sturen ze as maandag op naar KIA ...

eea duurt zowieso een aantal weken...en tot die tijd heb ik een groot lelijk zwart gat in mijn dashboard!!

geen navi, geen radio, helemaal niks nu... balen!

ben benieuwd hoe men had gereageerd als ik dit WEL thuis zelf had gedaan...

je moet zoiwieso eerst de versie 5.xx installeren als je deze nog niet had om vervolgens de nieuwste versie 6.xx te kunnen installeren overigens..anders werkt het zowieso niet is mij verteld.dus mocht je eea thuis willen doen , kijk dan even wat voor versie je hebt..

heeft iemand ervaring met het compleet vervangen van het LG systeem en of garanties etc.

auto is 2.5 jaar uit inmiddels.

erg grappig maar wacht maar totdat een van jullie zo'n probleem krijgt met zo'n schijt navi van kia..

Dit is zeker niet grappig. Zeker niet net voor je vakantie.

Trouwens erg slordig van je garage om niet te checken welke versie er op stond.

In de beschrijving van de update staat duidelijk dat de versie 5.1.3. moet zijn om de

update (6.0.x) te plaatsen. Dit had de garage moeten weten. Vind eigenlijk ook dat

zijn ervoor moeten zorg dragen dat je een vervangende Navi, of tenminste een radio

ingebouwd krijgt voor de tussenliggende tijd.

Grtz.

Specialmade

• Like 1

Het is waarschijnlijk niet gekomen door in eerste instantie een verkeerde versie erop te zetten maar het moest wel in de juiste volgorde gebeuren idd.

Het hoe en wat van die crash weet ik dus niet exact.

Weet wel dat eea de eerste keer niet lukte bij hun dus waarschijnlijk is er in twee keer de update erop gezet waarna de crash kwam.

Bij de laatse versie ging het dus mis...

Is vaker gebeurt maar ja daar heb ik niks aan natuurlijk.

Hopen dat Kia eentje op voorraad heeft die helemaal goed is en is voorzien van de laatse / juiste update en dat alles nu eindelijk eens goed werkt!

En een tijdelijk toestel oid is mij niet aangeboden...

Het ziet er nu niet uit als je in de auto kijkt en is geen goede reklame..\\

Het is waarschijnlijk niet gekomen door in eerste instantie een verkeerde versie erop te zetten maar het moest wel in de juiste volgorde gebeuren idd.

Is vaker gebeurt maar ja daar heb ik niks aan natuurlijk.

En een tijdelijk toestel oid is mij niet aangeboden...

Het ziet er nu niet uit als je in de auto kijkt en is geen goede reklame..\\

Het is vaker gebeurt ??????

Begin juli heb ik op dit forum gemeld dat er een update beschikbaar is.

Deze update stond namelijk op www.mijnkia.nl.

Dit is door vele Kia (forum-leden) gedownload en geïnstalleerd.

Zelfs onze Belgische Kia rijders hebben de link gebruikt welke op

dit forum was geplaatst. (zij hebben (nog) geen Mijnkia site).

Tot op heden heb ik geen klachten, en zeker geen crash vernomen

door, de toch velen, Kia gebruikers. Nogmaals vaker gehoord ????

Meestal hoor ik de dealers zeggen: "u bent de eerste" !!!!!!!

Zou zeker bij de dealer aandringen op een tijdelijke oplossing in de

zin van tenminste een radio of nog beter een NAV-systeem.

Grtz.

Specialmade

Guest Warmentuuter

Vorige week was ik bij de dealer voor een servicebeurt.

Die vermelde mij ook dat ik de radio/navigatie al had ge-update.

En dat klopt ook want dat heb ik zelf gedaan.

Mijn vraag was ook of dat niet anders kon omdat je de motor moet laten draaien, anders het systeem zichzelf afsluit.

Een beetje verschrikt keek hij op en melde mij altijd de motor te laten draaien of onder een druppellader te zetten tijdens een update van de radio.

Als je moet starten tijdens de update, onderbreekt de update en werkt de radio dus niet meer.

Zij hadden dus meerdere radio's uitgebouwd en naar Kia gestuurd omdat het niet goed is gegaan.

Dus ik zou zeggen lees goed de beschrijving als je update zelf uitvoerd en laat de motor draaien.

Als het fout gaat krijg je hetzelfde als JSA

Grapje is leuk maar dat ze je zonder blikken of blozen zo weg sturen zonder radio en navigatie terwijl je

Waarschijnlijk hebt verteld dat je hem hel hard nodig hebt omdat je op vacantie gaat

Dat vind ik ronduit belachelijk

Al lenen ze je maar even een tomtom en een standaard radio dan was/ben je al uit de brand

Toch mischien nog ff gaan klagen ???

• 3 weeks later...

Vandaag 2.5 weken na de crash is er een nieuwe LG fabrieksnavi geinstalleerd bij de dealer.

Alles leek te werken.. leek..

Rij ik weg bij de dealer merk ik dat de navi aangeeft dat ik ergens in duitsland ben bij een "hyunday platz"...

Hij geeft dus een verkeerde locatie aan van waar ik ben... ik ben dus 470 km van mijn huis ...tevens reageert het systeem / map niet als ik rij, dus er gebeurt gewoon niks als ik een/mijn adres invoer. wel geeft het systeem de afstand aan en berekend het systeem de afstand vanaf die zg "hyunday platz".

Terug naar fabrieksinstelling helpt ook niet.

Morgen weer terug naar de dealer dus..

Wie weet overigens hoe je kan zien welke kaartversie en softwareversie je hebt?

overigens bedankt voor het aanbod van de tom-tom! lees het nu pas..

Guest Warmentuuter

De software en kaart versie kan je zien door op de toets met het tandwieltje aan de rechterkant +/-vijf seconden ingedrukt te houden.

Dan kom je in het scherm waar je die kan aflezen.

inmiddels doet de navi het weer! Ging even mijn softwareversie bekijken en nu doet hij het.

waarschijnlijk omdat de spanning er een tijdje af had gestaan denk ik.

versie is overigens 6.5.0 en de firmware is 1.5.2 - ED

inmiddels doet de navi het weer! Ging even mijn softwareversie bekijken en nu doet hij het.

waarschijnlijk omdat de spanning er een tijdje af had gestaan denk ik.

versie is overigens 6.5.0 en de firmware is 1.5.2 - ED

GPS heeft altijd even nodig om alle satellieten weer te vinden. Zeker als hij een tijd niet gebruikt is of zonder stroom heeft gestaan. TomTom had daar altijd een mooie fix voor (software).

• 2 weeks later...