MGA1600 Geplaatst 29 Augustus, 2012 Geplaatst 29 Augustus, 2012 Toen we proefreden in de Sportage heb ik alleen naar de radio geluisterd, ik had geen CD meegenomen en ook geen stickie bij de hand. Stom natuurlijk, want ik ben best een beetje audiofiel, maar ik vond op de radio-stand het geluid zeker niet indrukwekkend, ondanks de aanwezigheid van een subwoofer en externe versterker. Wel voed verstaanbaar overigens, ook bij 130 km/h en het was best een winderige en regenachtige dag. Ik ga dus even heel rustig afwachten tot ik ervaring met het geluid in de auto heb en dan kijken hoe het geluid bevalt met CD of MP3 of iPod. Zo niet kan ik altijd nog de speakers vervangen, ik las dat meer mensen dat ondernomen hebben, en dat heb ik in het verleden met andere auto's ook wel gedaan. Ik weet dat het ouderwets is, maar dat ligt misschien wel aan de leeftijd...haha....maar ik vind het geluid van een CD in het algemeen veel mooier klinken dan dat van een MP3tje. In mijn vorige auto's heb ik daarom dan ook een CD- wisselaar gebouwd. Een van mijn vragen is dan ook- misschien heeft iemand het antwoord- is de HU die in de X-clusive zit ook in staat is een wisselaar kan bedienen? Zo ja wat voor merk en type moet dat dan zijn? En dan nog een vraag: zijn er ergens specificaties van die geluidsinstallatie te vinden? Wat is het vermogen van externe versterker bijvoorbeeld en is er een aanluitschema beschikbaar? Sorry voor het vele vragen! dank en groet! Quote
MGA1600 Geplaatst 18 September, 2012 Topic Starter Geplaatst 18 September, 2012 Er zijn geen reacties op mijn berichtje gekomen. Inmiddels rijd ik een week in de auto. Ik heb cd's gedraaid en het geluid valt zeker niet tegen, maar het kan nog wel iets mooier, frisser en met een beetje meer dynamiek. Dus misschien dat ik er ooit nog eens wat andere speakers in zet. Ik lees ook op andere forums dat het beter isoleren van de deuren ( achter de panelen) met een dun matje van gesloten schuim een verbetering geeft. Iemand ervaring? Over de audio-specificaties: op de Amerikaanse KIA forum site heb ik gevonden dat in deze uitvoering er geen ingebouwde versterker in de radio aanwezig is, dat de versterker onder de afdekking achterin zit, een vermogen heeft van 5 maal 45 watt ( een uitgang voor de sub) en dat de sub zelf 8 inch (20cm) is. De radio is in de US markt anders, maar ik neem aan dat de rest wel hetzelfde is, toch? De samenwerking van de headunit met mijn iPhone 4s is trouwens prima. Zowel het bellen via BT gaat goed, het streamen van muziek via BT ook en het afspelen via het kabeltje eveneens. Ik las hier wel eens andere verhalen over, maar de nieuwe software doet kennelijk wonderen! Quote
Ronnie Geplaatst 18 September, 2012 Geplaatst 18 September, 2012 Gegevens uit het navigatie-handboek van zuster IX35 met hetzelfde systeem: Specificaties ALGEMEEN Luidsprekervermogen . . . . . . . . . . . . . . 45W x 8 kan. (Max.) Voeding . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12 V accu Luidsprekerimpedantie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 ohm Aardingssyteem. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Min aan massa Afmetingen (bxhxd) . . . . . . . . . . . . . . . .270 x 140 x 210 mm Netto gewicht. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2,8 kg BEELDSCHERM LCD . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16,5 cm TFT LCD Resolutie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 800 x 480 Achtergrondlicht . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Type CCFL HOOFDSTUK CD Frequentiegevied . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .20 tot 20.000 Hz Signaal/ruisafstand . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .60 dB Vervorming. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 0,3 % Kanaalscheiding (1kHz) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .50 dB HOOFDSTUK RADIO FM Frequentieband . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87.5 tot 108 MHz Signaal/ruisafstand . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .50 dB Vervorming. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 % Effectieve gevoeligheid . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10 dBμV AM (MW) Frequentieband . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 522 tot 1620 kHz Signaal/ruisafstand . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .45 dB Vervorming. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .1,0 % Effectieve gevoeligheid . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .38 dBμV Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 18 September, 2012 Geplaatst 18 September, 2012 Afgelopen weekend was ik bij de pimpmasters (xtra40 en theo) en daat stapte ik in de pincanto van rick030. Die had een subwoofer achterin gemonteerd waarbij de gewone radio en de standaard kia speakers werden gebruikt. Daar zat toch een heel mooi geluid in en dat verschil merkte je helemaal dat deze werd uitgezet. Dus misschien is het monteren van een subwoofer onder de stoel of achterin een optie. Er zat in ieder geval een mooi en warm geluid in. Quote
MGA1600 Geplaatst 18 September, 2012 Topic Starter Geplaatst 18 September, 2012 In mijn auto zit de woofer al standaard ingebouwd en met de bassen zit het dan ook wel goed.....er is ook meer dan genoeg volume voor een ouwe man.....haha...maar ik vind juist de midden en hoge tonen niet erg sprankelijk klinken. Er is hier een ander topic wat over de inbouw van andere speakers gaat, maar dat is helemaal stilgevallen. Op het Amerikaanse forum is er ook van alles over eschrevrn, maar dat betreft dan vaak weer speakers die hier niet te koop zijn. Eerlijk gezegd was ik met de ingeruilde Volvo op dat gebied ook wel erg verwend, die had per ongeluk het duurste audio pakket wat volvo destijds leverde (premium sound). Dat was toeval (want ik heb die auto destijds tweedehands gekocht) maar wel een beetje verslavend. Het is geen halszaak hoor, maar als ik me nog eens zou gaan vervelen wil ik er misschien wel eens wat aan gaan doen. En als dat dat geval wordt meld ik de resultaten natuurlijk. Afgelopen weekend was ik bij de pimpmasters (xtra40 en theo) en daat stapte ik in de pincanto van rick030. Die had een subwoofer achterin gemonteerd waarbij de gewone radio en de standaard kia speakers werden gebruikt. Daar zat toch een heel mooi geluid in en dat verschil merkte je helemaal dat deze werd uitgezet. Dus misschien is het monteren van een subwoofer onder de stoel of achterin een optie. Er zat in ieder geval een mooi en warm geluid in. Quote
bigwade Geplaatst 18 September, 2012 Geplaatst 18 September, 2012 Beetje blonde vraag maar heb je al je unit instellingen al eens doorgelopen ? Wat mij met name opviel dat slecht geproduceerde muziek, ongenadig slecht klinkt. Bij radio zenders gaat het door een soort automatische optimaliserings saus zodat dit niet zo op valt. NB dat laatste had ik ook met een aangesloten iPod, wrsch ook een optimizer aan staan. Quote
MGA1600 Geplaatst 18 September, 2012 Topic Starter Geplaatst 18 September, 2012 Beetje blonde vraag maar heb je al je unit instellingen al eens doorgelopen ? Wat mij met name opviel dat slecht geproduceerde muziek, ongenadig slecht klinkt. Bij radio zenders gaat het door een soort automatische optimaliserings saus zodat dit niet zo op valt. NB dat laatste had ik ook met een aangesloten iPod, wrsch ook een optimizer aan staan. Het weinige haar dat ik nog heb is grijs....haha....maar ik heb inderdaad met die regelaartjes geschoven. En nogmaals, het is niet slecht, maar ik ben een verwend kreng. Quote
SQceed Geplaatst 27 September, 2012 Geplaatst 27 September, 2012 er een klein versterkerke er tussen zetten kan al wonderen doen met of zonder een dsp op www.hifimotive.nl zijn wel enkele dingen te vinden waaronder de one dsp waarbij ge een alles in een hebt dwz versterker met high input (luidspreker signaal) en een dsp waarmee je alles nog eens kan fijn tunen of laten fijn tunen heb zelf de losse dsp zitten van hun en heb zo goed als al hun materialen al geplaatst gehad Quote
MGA1600 Geplaatst 28 September, 2012 Topic Starter Geplaatst 28 September, 2012 op www.hifimotive.nl zijn wel enkele dingen te vinden waaronder de one dsp waarbij ge een alles in een hebt dwz versterker met high input (luidspreker signaal) en een dsp waarmee je alles nog eens kan fijn tunen of laten fijn tunen Hartelijk dank! Ik heb even op hun site gekeken en denk inderdaad dat daar wel wat mooie kerstkadootjes tussen zitten...! Wordt vervolgd..... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.