Bink058 Geplaatst 21 September, 2012 Geplaatst 21 September, 2012 Lees bij de design editie ook niets over de start button, climate control en regensensor. Quote
Venga1 Geplaatst 21 September, 2012 Topic Starter Geplaatst 21 September, 2012 Dank jullie wel voor de reacties. Nu ik er wat verder er na ga kijken begrijp ik helemaal niets van de Design edition! Eigenlijk is het gewoon een peperdure uitvoering als je bekijkt wat er meer op de superpack uitvoering zit. Maar heeft deze uitvoering nou oranje of zwarte bekleding, dealer zei dat er zwarte bekleding inzit Quote
Remko .me Geplaatst 21 September, 2012 Geplaatst 21 September, 2012 de picanto kun je alleen met oranje krijgen, die je daar op de foto ziet is de picanto binnenkant Quote
wilcot Geplaatst 21 September, 2012 Geplaatst 21 September, 2012 Zit ook aan een nieuwe rio design edition te denken. Het verschil in prijs tov de super pack is 300 euro, 599 voor de velgen en 250 euro extra inruil premie. voor climate control, en keyless entry vind ik dit een hoop geld. De dealer heeft een mooie inruil voor de Venga gegeven en dat maakt het er verleidelijk. tegen mij is gezegd dat er een donker interieur in zit. Hetzelfde als bij de plus. helaas was het model nog niet binnen. Quote
Venga1 Geplaatst 21 September, 2012 Topic Starter Geplaatst 21 September, 2012 helaas was het model nog niet binnen. Mij is verteld dat alle design editions zijn vertraagd, ze komen pas tweede week Oktober aan. Tja en dan moet je de 21% btw erbij denken, of ongezien bestellen. Maar het is natuurlijk meer als je boven opnoemt, denk maar aan middenarmsteun, metallook dashboard afwerking,bagagenet en bak,regensensoren start/stop systeem, kaartleeslampjes Smartkey, met leder afgewerkte deurbekleding Pff, ben ik toch niet de enige die er aan zit te denken om de Venga te verruilen voor een Rio. Quote
Remko .me Geplaatst 21 September, 2012 Geplaatst 21 September, 2012 daarbij misschien niet onbelangrijk, de Rio doet het echt goed, weinig gezeik mee en problemen snel opgelost. Quote
wilcot Geplaatst 21 September, 2012 Geplaatst 21 September, 2012 Mij is verteld dat alle design editions zijn vertraagd, ze komen pas tweede week Oktober aan. Tja en dan moet je de 21% btw erbij denken, of ongezien bestellen. De prijs is al inc 21 % btw. Ik persoonlijk vind het alleen jammer dat er geen automatische airco op zit maar ben met de half automatische ook te vrede. Ga morgen even bellen hoe het nu precies zit en dan goed nadenken of het een optie is Quote
Venga1 Geplaatst 22 September, 2012 Topic Starter Geplaatst 22 September, 2012 De prijs is al inc 21 % btw. Hoezo is de prijs al 21 % btw Prijs gaat bijna 600 euro omhoog op 1 oktober. Vandaag proef gereden,ik moet zeggen dat de auto heel erg fijn rijd,en een stuk rustiger is. Grappig is de verlichting en de regensensor. Op de speciale editie zitten 15 inch phantom velgen ,vraag me af wat je moet doen als je er een stuk rijd. Deze zijn namelijk alleen op deze uitvoering te verkrijgen en zijn niet los te koop. De lagere instap is wel wennen,maar het is echt een mooie auto. Wie heeft een goede tip als je er een winterset bij wilt hebben qua kosten en totale deal Quote
RioTom Geplaatst 22 September, 2012 Geplaatst 22 September, 2012 Heb je ook echt in de special gereden of in de superpack? Quote
snellejelle1985 Geplaatst 22 September, 2012 Geplaatst 22 September, 2012 ik snap niet dat iemand die phantoms als 15 inch zou willen eigenlijk? Quote
Venga1 Geplaatst 22 September, 2012 Topic Starter Geplaatst 22 September, 2012 Heb je ook echt in de special gereden of in de superpack? Ik heb in een superpack gereden, vandaag een goed bod voor de venga gekregen. De Rio rijd heel goed,het enige waar ik over moet nadenken is de kofferruimte. Ik vind het moeilijk in te schatten hoeveel er in past /minder in past als in een venga. Is er iemand met de rio op vakantie geweest, hadden jullie genoeg aan de kofferruimte?? Dit met vier personen ik snap niet dat iemand die phantoms als 15 inch zou willen eigenlijk? Dat zou voor mij geen bezwaar zijn. Wat is er mis aan 15 inch? Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 22 September, 2012 Geplaatst 22 September, 2012 Wie heeft een goede tip als je er een winterset bij wilt hebben qua kosten en totale deal Dan moet je eerst weten wat je Venga waard is. Dat kan je zien bijv bij de ANWB koerslijst. Dan heb je een richtprijs. De dealer heeft een prijs voor jou Venga en is waarschijnlijk lager dan de koerslijst. (het is per slot van rekening een klein beetje een spelletje) De prijs omhoog gooien doen ze moeilijk dan probeer je een set winterbanden. Vaak ligt dat rond de duizend euro voor jou en voor de dealer de helft. Dus heb je een grotere kans van slagen. De tip is: eerst voorbereiden dan weet je je inruil is (via anwb maar er zijn er meerdere) Niet naar het uiterste gaan maar probeer de waarde te halen die je in je hoofd hebt met bijvoorbeeld je winterbandjes of andere accessoires. Succes met je deal. (en niet te lang wachten ivm 1 okt.) Quote
Delta Geplaatst 22 September, 2012 Geplaatst 22 September, 2012 Ik heb in een superpack gereden, vandaag een goed bod voor de venga gekregen. De Rio rijd heel goed,het enige waar ik over moet nadenken is de kofferruimte. Ik vind het moeilijk in te schatten hoeveel er in past /minder in past als in een venga. Is er iemand met de rio op vakantie geweest, hadden jullie genoeg aan de kofferruimte?? Dit met vier personen Dat zou voor mij geen bezwaar zijn. Wat is er mis aan en15 inch? Zelf heb ik een superpack met standaardvelgen gekocht. De banden laar ik overzetten op 15 inch lmv en op de huidige velgen komen winterbanden. Op deze manier ben je niet al te veel geld kwijt. Dit soort zaken kun je uiteraard ook bij de dealer regelen, alleen ligt de prijs daar een stuk hoger dan bij de "bandenboer" Suc6, Ton Quote
Venga1 Geplaatst 22 September, 2012 Topic Starter Geplaatst 22 September, 2012 Dan moet je eerst weten wat je Venga waard is. Dat kan je zien bijv bij de ANWB koerslijst. Dan heb je een richtprijs. De dealer heeft een prijs voor jou Venga en is waarschijnlijk lager dan de koerslijst. (het is per slot van rekening een klein beetje een spel Succes met je deal. (en niet te lang wachten ivm 1 okt.) Ik ga geen dealer noemen,maar vandaag een bod van 2000 boven de anwb lijst gekregen. Zelf heb ik een superpack met standaardvelgen gekocht. De banden laar ik overzetten op 15 inch lmv en op de huidige velgen komen winterbanden. Op deze manier ben je niet al te veel geld kwijt. Dit soort zaken kun je uiteraard ook bij de dealer regelen, alleen ligt de prijs daar een stuk hoger dan bij de "bandenboer" Suc6, Ton Goed idee Misschien een hele domme vraag,maar past een 15 inch Venga band om een 15 inch Rio velg ? Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 22 September, 2012 Geplaatst 22 September, 2012 Dat is een goede deal Venga1. Tja nu de overweging......tussen de Venga en de Rio. Persoonlijk vind ik dit ook een moeilijke. In jou geval speelt ruimte mee maar zou een dakkoffer een optie zijn. Beide zijn leuke auto's. Rio geen wegenbelasting en zuiniger dan de Venga. Maar Venga zit lekker hoog en meer ruimte. Tja.....zeg het maar. Quote
Venga1 Geplaatst 22 September, 2012 Topic Starter Geplaatst 22 September, 2012 Dat is een goede deal Venga1. Tja nu de overweging......tussen de Venga en de Rio. Persoonlijk vind ik dit ook een moeilijke. In jou geval speelt ruimte mee maar zou een dakkoffer een optie zijn. Beide zijn leuke auto's. Rio geen wegenbelasting en zuiniger dan de Venga. Maar Venga zit lekker hoog en meer ruimte. Tja.....zeg het maar. Klopt helemaal . Met de huidige acties en prijsverhogingen zijn we gewoon gaan informeren. Maar 1 ding is zeker....het gaat er niet leuker op worden, een grotere auto wordt bijna onbetaalbaar. 1 oktober wordt een rio bijna 600 duurder en in januari bijna 1600 euro tov de huidige prijs. Hier neem ik de 1000 euro actie in mee. Het is of oprijden ,de auto is nu 3 jaar Of een rio en weer nieuw rijden. Ik ben ook aan een grote onderhouds beurt toe. Als ik de wegenbelasting voor ruim een jaar erbij optel, geef ik dus ook nog eens ruim 1000 euro minder uit als ik een rio heb. Het gaat vooral over de kofferbak vwb de beslissing. Quote
Smart Geplaatst 22 September, 2012 Geplaatst 22 September, 2012 @Venga1 ik kan mij de overweging voorstellen, net zoals ook WT aangeeft. Suc6 met het kiezen! Quote
Venga1 Geplaatst 22 September, 2012 Topic Starter Geplaatst 22 September, 2012 Smart, jij bent hier vast van op de hoogte. Zoals ik eerder al heb gevraagd, past een 15 inch Venga band om een rio velg? Misschien een domme vraag,maar weet niet of hier verschil in zit. Mijn kinderen zeggen ....doen pa super mooie auto? De auto rijd veel rustiger Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 22 September, 2012 Geplaatst 22 September, 2012 Mijn kinderen zeggen ....doen pa super mooie auto? Ha,ha,ha herkenbaar Quote
Smart Geplaatst 22 September, 2012 Geplaatst 22 September, 2012 Smart, jij bent hier vast van op de hoogte. Zoals ik eerder al heb gevraagd, past een 15 inch Venga band om een rio velg? Misschien een domme vraag,maar weet niet of hier verschil in zit. Normaal gesproken liggen de standaard bandenmaten bij de modellen niet zo ver uit elkaar. Ik weet de originele bandenmaat niet van de Rio. Daarnaast heb ik standaard 205-60-16 op de Venga liggen en jij standaard 15 inch. Belangrijk hierbij is de bandenmaat/steekmaat/ET-waarde van de Rio en de Venga. Kun jij mij verder helpen? Quote
xtra40 Geplaatst 22 September, 2012 Geplaatst 22 September, 2012 Smart, jij bent hier vast van op de hoogte. Zoals ik eerder al heb gevraagd, past een 15 inch Venga band om een rio velg? Misschien een domme vraag,maar weet niet of hier verschil in zit. Mijn kinderen zeggen ....doen pa super mooie auto? De auto rijd veel rustiger En je kinderen hebben uiteraard gelijk het is een hele mooie wagen en hij rijd heerlijk Sandaard word de rio met ik dacht 185-65/15 inch banden gelevert maar elke 15 inch band past uiteraard wel Aleen als de maat te veel afwijkt gaat je kilometer teller ook afwijken De steek maat. Afstand van de bout gaten is 4x100 en de et waarde ligt dacht ik tussen de 35 en de 40 Quote
snellejelle1985 Geplaatst 22 September, 2012 Geplaatst 22 September, 2012 Wat is er mis aan 15 inch? Nee er is niets mis mee, ik zei het ook verkeerd, is persoonlijke smaak natuurlijk! mij lijken ze me gewoon te klein, er komen dan ook dikkere/hogere banden op en dan is het sportieve karakter van de velg meteen een stuk minder, wat ik dan weer jammer vind! Quote
wilcot Geplaatst 23 September, 2012 Geplaatst 23 September, 2012 En je kinderen hebben uiteraard gelijk het is een hele mooie wagen en hij rijd heerlijk Sandaard word de rio met ik dacht 185-65/15 inch banden gelevert maar elke 15 inch band past uiteraard wel Aleen als de maat te veel afwijkt gaat je kilometer teller ook afwijken De steek maat. Afstand van de bout gaten is 4x100 en de et waarde ligt dacht ik tussen de 35 en de 40 Het probleem is dat de velg van een Venga 5 gaten heeft en een Rio 4. Je dus de Velgen van een Venga niet op een Rio kunt zetten. Dit in tegenstelling tot de Cee'd die wel weer de velgen van een Venga kan gebruiken. Ik persoonlijk vind de 15 inch velgen groot zat. Leverd dan wat in wat sportieviteit maar comfort blijft wel behouden. Bij de Cee'd heb ik des tijd de 16 inch laten vervangen door de 15 inch ivm geluid en veer gedrag. De Venga had gelukkig ander fabrikantbanden maar ook daar minder comfort met 16 inch. Heb alleen nog nergens een demo gevonden met 15 inch banden. De meeste hebben een demo met de phantom 17 inch. Ga dinsdag even langs de dealer om de Rio te bestellen. nog even nadenken over de kleur Quote
xtra40 Geplaatst 23 September, 2012 Geplaatst 23 September, 2012 het ging om de band en niet om de velg ??? maar ook ik heb gewoon me 15 inch bandjes gehouden alleen een paar andere velgjes scheeld ook in het brandstof gebruik die word toch meer met 17 inch Quote
Delta Geplaatst 23 September, 2012 Geplaatst 23 September, 2012 het ging om de band en niet om de velg ??? maar ook ik heb gewoon me 15 inch bandjes gehouden alleen een paar andere velgjes scheeld ook in het brandstof gebruik die word toch meer met 17 inch Wat voor velgen heb jij eronder liggen? Ben ook naar 15 inch lmv aan het kijken. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.