Ga naar inhoud

KIA RIO DESIGN EDITION


Venga1

Aanbevolen Berichten

Venga1 zit op hete kolen.....

Doen of niet doen, en het moet deze week, afgeleverd en wel vanwege btw...

Nou gaat het vanwege crisis niet zo best in de autohandel.

Als je op dit moment geen nieuwe auto nodig hebt kun je ook eens gewoon achteroverleunen om te kijken

waar dealers mee komen.

Die hebben tenslotte ook handel nodig.

Zeker richting eind van het jaar als de cijfers "gehaald" moeten worden.

Er komen dus nog veeeeeeeeeeel meer aanbiedingen.

Laat je niet overbluffen vanwege alleen die btw.

grtz!

hoi Bigwade

ik weet dat je het niet begrijpt, maar op hete kolen zit ik zeker niet, en 1 oktober haal ik ook niet.

wel heb ik een goed inruil bedrag voor de venga gekregen, en als je dan de kosten van een onderhoudsbeurt en geen wegenbelasting meereken is het bedrag wat ik moet bijleggen niet echt veel.

Maar rij wel weer nieuw.

k heb nog niets besteld, mischien gaat dat wel gebeuren, maar daar laat ik 1 oktober niet vanaf hangen.

de dealer wil eventueel de helft van de extra btw meebetalen, dus ik maak geen haast beslissing.

Ik ben vandaag even naar een andere dealer gereden, ik wilde wat kleuren zien.

Hij vertelde dat ze morgen 14 afleveringen hebben, de verkopen waren nog nooit zo goed geweest.

hoezo gaat het slecht

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik betaal nu maar €17.500 (daar komt dan later nog wel mijn Pioneer navigatie bij)

Mijn Superpack was €18.100 en daar kwam dan (helaas voor mij) die extra Btw bij... Dus verschil is voor mij wel degelijk €1.000.

Auto's zijn identiek, inderdaad met uitzondering van eerder genoemde extra's. Geen climate controle (gewoon airco), geen smart key, geen middenarmsteun (dashboard, regensensor, fotolijstje, UV-glas en bagagenet konden me niet echt boeien.)

Ik vond deze extra's mij geen €1.000 extra waard, maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk om te beslissen!!

Waar komen de prijsverschillen toch vandaan, de superpack is incl aflevering bij jou gewoon 600 euro duurder

btw verhoging is geen 400 maar 300 euro

Ik wil niet zeggen dat de design editie voor mij is afgevallen, maar ik zie wel dat je veel te veel betaald voor de editie, of heb ik een scherp aanbod gekregen???

Link naar reactie
Delen op andere sites


Feit is en blijft dat ze zich niet netjes gedragen, of je nou ruzie wilt of niet...dit is geen manier van doen. Het is gewoon jammer, want op een gegeven moment ga je toch denken, had ik toch moeten doorzetten? Dan had ik nu een superpack etc. En is de design prijs dan al met de btw verhoging? Anders zou het nog erger zijn...wel een design kunnen kopen zonder de verhoging, maar niet een superpack zonder de verhoging...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Design prijs is incl. 21% btw en inclusief de "17 phantom velgen ipv de "15

(Design leveren ze pas in november, neem niet aan dat iemand die voor 19% rond gaat krijgen)

Voornaamste is dat jij tevreden bent met het aanbod.

Verdere discussie is niet meer zo belangrijk.

Alvast veel succes met je nieuwe aanwinst.

Grtz.

Specialmade

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voornaamste is dat jij tevreden bent met het aanbod.

Verdere discussie is niet meer zo belangrijk.

Alvast veel succes met je nieuwe aanwinst.

Grtz.

Specialmade

Je hebt hier zeker een punt!

Wesley als jij er een goed gevoel bij hebt zou ik gewoon het vergeten en afwachten tot het geleverd wordt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Had er zeker een goed gevoel bij... Totdat iedereen hier zijn mening ging geven... Haha ;)

dat moetje dus nooit doen hoor je moet doen wat je zelf wilt

en als jij vind dat je het goed hebt gedaan dan is dat ook zo

je hebt in elk geval straks een speciale auto die niet veel mensen zullen hebben

dus vast van harte met je aanschaf en ik hoop dat je er heeel veel plesier van zult hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waar komen de prijsverschillen toch vandaan, de superpack is incl aflevering bij jou gewoon 600 euro duurder

btw verhoging is geen 400 maar 300 euro

Ik wil niet zeggen dat de design editie voor mij is afgevallen, maar ik zie wel dat je veel te veel betaald voor de editie, of heb ik een scherp aanbod gekregen???

Ik heb gewoon een aantal dealers gemaild en hun scherpste prijs gevraagd; foto's van mijn in te ruilen auto erbij gedaan en afwachten maar.

Uiteraard ook bij de dealer om de hoek geweest en verteld dat ik uiteraard graag bij hem wil kopen maar dat ik primair naar mijn eigen portomonee kijk.

Uiteindelijk de auto 60 km van mijn woonplaats gekocht met een prijsverschil van 1000 euro ten opzichte van de lokale dealer.

Vraag me niet hoe men goochelt met getallen, want ik op de factuur staat ook nog een flinke korting op.

Maakt ook verder niet uit, uiteindelijk gaat het om het bedrag onder de streep.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ Wesley,

Ik bedoelde het in ieder geval niet als kritiek hoor ;) Maak mij meer boos om hoe dealers soms met anderen kunnen omgaan. Of je nou een plus of superpack hebt of een design, het is allemaal mooi!

Heel veel plezier en laat je door mij en anderen niet negatief voelen, zo was het niet bedoeld ;)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


@ Wesley,

Ik bedoelde het in ieder geval niet als kritiek hoor ;) Maak mij meer boos om hoe dealers soms met anderen kunnen omgaan. Of je nou een plus of superpack hebt of een design, het is allemaal mooi!

Heel veel plezier en laat je door mij en anderen niet negatief voelen, zo was het niet bedoeld ;)

Ben het met je eens , ik bedoelde het zelf ook zeker niet negatief.

je hebt trouwens zelf ook een mooie uitvoering

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zie trouwens dat alleen de superpack kaartlees lampjes voor heeft.

Niet dat je tegenwoordig nog kaart moet lezen, maar vind het zelf wel handig als er licht is als je instapt .

Vreemd dat dit niet standaard is.

Ja klopt en ook lampjes boven de zonneklep (spiegel)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zie trouwens dat alleen de superpack kaartlees lampjes voor heeft.

Niet dat je tegenwoordig nog kaart moet lezen, maar vind het zelf wel handig als er licht is als je instapt .

Vreemd dat dit niet standaard is.

Maak je geen zorgen, de kaartlees lampjes zijn extra, maar de binnenverlichting zit er ook in dus er

is licht als je instapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak je geen zorgen, de kaartlees lampjes zijn extra, maar de binnenverlichting zit er ook in dus er

is licht als je instapt.

Tja,als ik de twee uitvoeringen echt naast elkaar legt, scheelt de totaal prijs voor mij maar 305 euro.

Dat vind ik eigenlijk heel erg weinig.

We zaten eerst naar rood te kijken, maar rood is eigenlijk het mooiste als de zon schijnt, anders is het gewoon een standaard rode kleur die je vroeger als een gratis kleur kon krijgen.

Net zoals wit nu is.

We gaan het rustig bekijken, maar als we het doen wordt het een superpack.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja,als ik de twee uitvoeringen echt naast elkaar legt, scheelt de totaal prijs voor mij maar 305 euro.

Dat vind ik eigenlijk heel erg weinig.

We zaten eerst naar rood te kijken, maar rood is eigenlijk het mooiste als de zon schijnt, anders is het gewoon een standaard rode kleur die je vroeger als een gratis kleur kon krijgen.

Net zoals wit nu is.

We gaan het rustig bekijken, maar als we het doen wordt het een superpack.

. Heheheeeee wat is dat , rood afkraken..
Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja,als ik de twee uitvoeringen echt naast elkaar legt, scheelt de totaal prijs voor mij maar 305 euro.

Dat vind ik eigenlijk heel erg weinig.

We zaten eerst naar rood te kijken, maar rood is eigenlijk het mooiste als de zon schijnt, anders is het gewoon een standaard rode kleur die je vroeger als een gratis kleur kon krijgen.

Net zoals wit nu is.

We gaan het rustig bekijken, maar als we het doen wordt het een superpack.

Wat is er mis met rood......:wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja,als ik de twee uitvoeringen echt naast elkaar legt, scheelt de totaal prijs voor mij maar 305 euro.

Dat vind ik eigenlijk heel erg weinig.

We zaten eerst naar rood te kijken, maar rood is eigenlijk het mooiste als de zon schijnt, anders is het gewoon een standaard rode kleur die je vroeger als een gratis kleur kon krijgen.

Net zoals wit nu is.

We gaan het rustig bekijken, maar als we het doen wordt het een superpack.

Het verschil van 350 euro is dan toch zonder phantom velgen (zitten niet bij de superpack)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Warmentuuter

En Venga1 zit nu maar te dubben :-)

Ik herken dit wel.

Maar de datum voor 1 oktober haal je niet meer.

En het is nu heel druk geweest bij de dealers maar ook andere zaken om onder de twee procent btw verhoging uit te komen. (en terecht want het is het eerste verdient)

Sterker nog er wordt zelfs een extra koopzondag ingevoerd bij de grotere steden.

Ik denk dat als je veertien dagen verder bent en het rustiger is bij de dealers dat je best leuke aanbiedingen kan gaan krijgen.

Want een dealer die zijn omzet ziet halveren na 1 oktober komt gerust in actie en anders de importeur wel.

Vanaf maandag moet je het maar eens in de gaten houden.

Maar succes met kiezen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


. Heheheeeee wat is dat , rood afkraken..

Wat is er mis met rood...... :wink:

Nee, er is niets mis met de kleur rood, maar vind het een doorsnee kleur als de auto niet in de zon staat, zag het gisteren ook weer staan, de auto was een beetje vuil, en dan wordt de kleur gewoon basic rood.

Of zie ik dit verkeerd?

En natuurlijk kan ik elke week met en emmer water voor de deur gaan staan, maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik dat niet doe.

Het verschil van 350 euro is dan toch zonder phantom velgen (zitten niet bij de superpack)

Daar heb je gelijk in, maar ik zou zowieso geen 17 inch velgen nemen, en onder de design zitten 15 inch.

Ik praat duidelijk over de 2 auto zoals je ze standaard afgeleverd krijgt.

Maar wat is belangrijker, in de auto iets meer luxe, of dure Phantoms aan de buitenkant, ik zet er zelf wel andere velgen onder en plaats de stalen op de winterbanden.

Kosten...ongeveer 400 euro.

En Venga1 zit nu maar te dubben :-)

Ik herken dit wel.

Maar de datum voor 1 oktober haal je niet meer.

En het is nu heel druk geweest bij de dealers maar ook andere zaken om onder de twee procent btw verhoging uit te komen. (en terecht want het is het eerste verdient)

Sterker nog er wordt zelfs een extra koopzondag ingevoerd bij de grotere steden.

Ik denk dat als je veertien dagen verder bent en het rustiger is bij de dealers dat je best leuke aanbiedingen kan gaan krijgen.

Want een dealer die zijn omzet ziet halveren na 1 oktober komt gerust in actie en anders de importeur wel.

Vanaf maandag moet je het maar eens in de gaten houden.

Maar succes met kiezen :-)

Grappig dat je dit zegt, het is al eerder voorbij gekomen.

Ik haal 1 oktober al lang niet meer, en hoeft de extra kosten ook niet helemaal te betalen.

Dus zie het belang van haasten niet echt.

Nee hoor ik zit niet te dubben, maar ik ren eens een keertje niet direct naar een dealer om een auto te kopen, maar kijk rustig rond.

Ja, je hebt gelijk dat er leuke acties aan gaan komen, maar de auto moet voor 27 december op kenteken staan en dan nog rekening houdend met een eventuele levering.

Als ik besluit om de Rio te kopen zou het zonde zijn om de aflevering na 27 december te laten plaats vinden, dit scheelt dan namelijk 1750 euro, plus lagere inruil.

Dit vwb de 750 extra inruil en de 1000 euro extra korting

En mijn auto moet een onderhoudsbeurt krijgen, dus die kosten verreken in ook in de aanschaf prijs, dat heet je zelf rijk rekenen hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...