Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Klaar, auw.. Rio kapot

Aanbevolen Berichten

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Er zat een soort zwarte splinter in, ik dacht dat het vuil was en haalde het weg en toen viel het eruit, stak naar de velg toe daar waar die ook beschadigd is.

Ik geef het door dan mogen zij het beoordelen maar zou het ook te maken kunnen hebben met de aanrijding? Ik weet dat het er niet zat.

Ik zou het even met de dealer kortsluiten dat hij even je banden nakijkt.

Misschien heb je door het harde remmen een platte kant aan je band.

Dan is straks je auto goed maar je banden en velg niet.

Geplaatst

Ik zou het even met de dealer kortsluiten dat hij even je banden nakijkt.

Misschien heb je door het harde remmen een platte kant aan je band.

Dan is straks je auto goed maar je banden en velg niet.

Ik heb ze net gemaild met een foto en de gevonden schade over het algemeen.

Iemand enig idee hoe hard de phantom banden moeten? Dan ga ik ze zo even goed pompen alle vier want ik vertrouw het niet.

Geplaatst

Zeg even voor jullie een vraag.

Ben de schade aan het bekijken, nu zie ik dat mijn velg ook beschadigd is, met een hapje uit de band.

Band loopt ook ietsjes leeg heb ik het idee.

Er zat een soort zwarte splinter in, ik dacht dat het vuil was en haalde het weg en toen viel het eruit, stak naar de velg toe daar waar die ook beschadigd is.

Ik geef het door dan mogen zij het beoordelen maar zou het ook te maken kunnen hebben met de aanrijding? Ik weet dat het er niet zat.

Misschien bij transport gebeurd?

Geplaatst

Misschien bij transport gebeurd?

Is inderdaad een hele goede gedachte, zoiets vermoedde ik namelijk ook.

Geplaatst

kan het niet een stuk plastic o.i.d. zijn van de auto waar je tegen hebt gezeten ? door de botsing is er wat afgesplinterd en zodoende in je band gedrukt/gekomen ? Ik zou het hoe dan ook op de botsing steken of het nou wel of niet zo is.

Geplaatst

de verzekering moet zoiets bepalen, kan moeilijk zeggen dat het daardoor komt zonder bewijs... dus de verzekering besluit dat.

Geplaatst

Ja uiteindelijk bepalen die het wel. Maar ik zou het wel aangeven dat het gewoon toen gebeurd is waardoor de kans groter is dat ze dit ook uitkeren. Als je zegt dat je niet zeker weet waar en wanneer het is gebeurd dan zullen ze al snel zeggen dat het niet bij de botsing is geweest. Bewijs...tjah die splinter zat er in en er zit een gat en misschien heb je de splinter nog ? dat is bewijs. Daarnaast is de botsing bewijs, jij weet dat het er die morgen nog niet in zat en na de botsing wel.

En degene die de auto gaat repareren die zal een verslag maken wat er allemaal niet goed was en wat er gemaakt is en die kan dit ook beinvloeden. Dus als je hem af geeft om te laten maken zou ik dit wel aangeven. Ik hoop iig voor je dat alles snel en goed gemaakt wordt waardoor je weer snel de weg op kunt.

Het is maar een tip, je kan het ook gewoon aan de schade expert overlaten of de monteur maar een beetje (bij)sturen kan geen kwaad.

Geplaatst

Ik heb ze net gemaild met een foto en de gevonden schade over het algemeen.

Iemand enig idee hoe hard de phantom banden moeten? Dan ga ik ze zo even goed pompen alle vier want ik vertrouw het niet.

2,2 staat in je deur bij die bandenmaat maar ik zou 2,3 of 2,4 doen, want je verliest altijd langzaam druk, en je kan beter ietsje teveel hebben dan ietsje te weinig!

Geplaatst

dat is bijde een denk fout vrees is als je je banden te hard gat op pompen dan ga je het midden van de band eerst weg slijten omdat ze dan een klein beetje gaat ballonen

komt ook je wegligging niet ten goede

ga je ze nu te zacht oppompen dan rij je alleen op de buitenste kanten en dan slijten de buiten kanten juist weer harder

nu zal 1 tiende niet zo veel uitmaken maar toch zie ik dit soort dingen zat op mijn werk en hoe breeder de band deste meer je er last van hebt

en als je daar dus eenmaal last van hebt is het niet meer te corigeeren

Geplaatst

ik spreek alleen maar uit ervaring en vind het zonde geld om je banden onnodig te laten slijten als je gaat beladen dan doe je je banden wel wat harder uiteraard

en banden spaning moet je ook geregeld even controleeren en niet extra er bij pompen zo dat je er niet meer neer hoeft te kijken hahahahaahaha

Geplaatst

Ben ik ook met xtra40 eens. Je kunt beter maandelijks je bandenspanning controleren i.c.m. een tankbeurt.

Banden moeten altijd op de juist voorgeschreven bandenspanning gezet worden, tenzij je ervaart dat het te

hard of te zacht is. Dan nog moet je telkens eerst verhogen/verlagen met 0,1 bar.

• Like 1
Geplaatst

Wil je dat de banden langer op spanning blijven, denk er dan eens aan om de ze met stikstof te vullen...

Geplaatst

Wil je dat de banden langer op spanning blijven, denk er dan eens aan om de ze met stikstof te vullen...

Die discussie is hier op het foum al eens langs gekomen. Het is veel geld voor iets wat eigenlijk onvoldoende

is/wordt onderbouwd. Op de 1e plaats zit er al veel lucht in de band, voordat er stikstof wordt gevuld.

Daarnaast is het een nadeel om altijd maar weer je banden met stikstof bij te moeten vullen, om de eigenschappen

van die stikstof te behouden. In mijn ogen bijna ondoenlijk.

Daar sta je dan op je vakantieadres in Kroatië met banden die opgepompt moeten worden. Stikstof meneer......?

Met meneer alles goed?

Geplaatst

@ Smart, volgens mij maakt dat niet uit.

Je kunt stikstof gevulde banden volgens mij gewoon aanvullen met lucht. Lucht bestaat toch ook voor een groot deel uit stikstof?

Geplaatst

Op het gevaar af, dat wij in het topic van Mr. Remko MC zitten te ontoppicen, het volgende:

Er wordt gezegd en geschreven, hardop geroepen en gefluisterd dat rubber eerder lucht

doorlaat dan stikstof. Daarnaast zou de band minder warm worden tijdens het rijden.

Dus meer lucht is niet bevorderlijk voor bovenstaande eigenschappen die stikstof met zich

mee zou brengen.

Geplaatst

Ben het eens met smart...

En een band gevuld met stikstof kan ook bijgevuld worden met 'lucht' (bestaat ook voor een kleine 78% uit stikstofgas. Het is alleen niet zuiver.) Dus ook geen problemen aan de pomp in verweggiestan mocht je een band willen bijvullen...

http://caravanhandboek.biod.info/fvv/tyrecenter.htm

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lucht

http://nl.wikipedia.org/wiki/Distikstof

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php/topic/14552-stikstof-in-autobanden/

Goed nu ben ik weer even nerd af en een gewone Kia rijder. Excuus voor het offtopic gaan...

Geplaatst

Ben het eens met smart...

Goed nu ben ik weer even nerd af en een gewone Kia rijder. Excuus voor het offtopic gaan...

Hahaha.....het gaat mij niet om gelijk te krijgen. Het was een goede suggestie van je.

En Remko zal het niet zo erg vinden......denk ik!

Geplaatst

Haha, ik vind het geen probleem!

Mijn auto moet voor 4 dagen naar de reparateur, dat gebeurt in week van 22 oktober.

Tegenpartij inmiddels zijn schade gemaakt, was 3630,50 euro.

Benieuwd hoeveel mijn uiteindelijke schade is.

Geplaatst

Ik neem aan dat je meer uitgedeeld hebt dan geïncasseerd...... :hammer::D

Geplaatst

Goh nu niet voor

Haha, ik vind het geen probleem!

Mijn auto moet voor 4 dagen naar de reparateur, dat gebeurt in week van 22 oktober.

Tegenpartij inmiddels zijn schade gemaakt, was 3630,50 euro.

Benieuwd hoeveel mijn uiteindelijke schade is.

Goh nu niet voor het 1 of het ander, maar in de tijd als ik gebotst heb met mijn Cee'd was er bij de tegenpartij voor +-1500€ kosten en bij mezelf enkel een nieuwe bumper vooraan, en voor de rest werden al de stukken herbruikt kwam ik uit aan een dikke 1000€ kosten en wou ik alles nieuw, zat ik ook ruim aan de 1500€.

Hopelijk voor jou dus geen rekening van 3000€ ;).

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...