Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted
:evil:Hellup :evil:

Wij hebben vandaag onze Picanto en sleutels bij de dealer ingeleverd.

We rijden nu een Cerato, met alles erop en eraan, is wel tijdelijk maar toch.

De reden:

Wij beginnen langzaamaan te balen van onze Picanto.

Eerst een lekkage in de koffer. :cry:

Toen de aandrijfassen. :cry:

Nu weer een gigantisch zwembad in de kofferbak. :cry:

En het verbruik van 1:12 :cry: , kortom: Het is ons een beetje teveel geworden.

Een nieuwe auto en een gigantische lading ellende, maar de dealer probeert het alsmaar goed op te lossen, maar wij hebben het idee dat wij een zg MAANDAGOCHTENDMONSTERhebben.

Al mijn inbouwwerk voor mijn installatie is voor niets geweest, al het mdf is doordrenkt van het water, dus volkomen nutteloos geworden, 14 dagen werk naar de knoppen :evil::evil:

Dus ons humeur is niet van wat het echt moet zijn en met het weekend voor de deur......................................... :cry:

Ik ga in dit gedeelte verder om specifiek dit probleem hier te bespreken.

Philip

Posted

Update lekkage:

Er zijn vandaag 2 monteurs bezig geweest met lucht en zeepsop om de lekkage op te sporen.

Resultaat:

Lekkage tussen binnen en buitenschermen aan achterzijde aan beide zijdes.

Lekkage bij ontluchting van koffer rechts (vorige keer links)

Lekkage op diverse punten bij achterlichten.

Lekkage bij diverse bevestigingspunten van bumper.

Tevens waren diverse punten niet voorzien van afdichtrubbertjes welke wel aanwezig dienden te zijn

Maandag neemt onze dealer contact op met Kia Nederland wat verder te doen met deze auto.

Ik heb de dealer aangegeven GEEN vertrouwen meer te hebben in mijn auto en het allerliefste een nieuwe te geven zodat wij daadwerkelijk kunnen gaan genieten van de auto.

Ik heb tevens aangegeven wie er straks gaat opdraaien voor de eventuele latere lekkage en schade aan mijn geluidsinstallatie (4000 euro).

De dealer is niets te verwijten want die doet echt werkelijk alles om ons tevreden te maken en te laten genieten van onze Picanto.

Wij rijden nu een Cerato, maar het is slechts een pleister op de wond.

Mijn vraag aan jullie is dan ook: Wat zouden jullie doen/eisen in zo'n situatie??

Ben zeer benieuwd naar jullie reacties.

Tip aan Picanto rijders:

Haal de kofferbak eens een keer leeg NA een fikse regenbui, en kijk of er onder de vele lagen foam geen water staat.

Philip en Agnes

Posted

WTF :shock::shock:

dat es idd een maandagochtend picanto geweest,

al zoveel miserie op zone korten tijd

te hopen dat het allemaal in orde komt

kun je hem niet omruilen voor een andere picanto :twisted:

het zijn toch duidelijk fabrieksfouten h? :?

toch veel succes toegewenst :wink:

1:12 hoe reken je dat uit?

ik zit momenteel op +-400 km per 30 liter

het enige mankement dat ik nog steeds heb es het geluid aan de remmen

dat es natuurlijk niks tegenover jullie mankementen maar toch hinderend :x

grtz

Posted

400 km met 30 liter= 1:13.3

Maar idd is dit een maandagochtend monster.

Maar ik houd hoop, en gok op een coulante regeling van de importeur.

Posted

Ik zou inderdaad een nieuwe auto eisen en de schade voor rekening van Kia brengen. Kia is hier verantwoordelijk voor en hoort een goede auto af te leveren.. Sterkte ermee, tis niet niks zeg...

Posted

Vandaag bij de dealer geweest.

De auto ligt aan de achterzijde volledig uit elkaar.

Wat ze hebben gedaan:

De naad tussen achterscherm en carroserie dichtgekit, de originele kit was niet goed door fabriek aangebracht.

ALLE doorvoeren zijn vernieuwd en om eventuele latere lekkage te vermijden is er een klein beetje dichtkit tussen aangebracht.

ALLE bevestigingspunten van de bumper en achterlichten zijn vernieuwd en ook weer voorzien van een preventief laagje kit.

Wij krijgen GEEN nieuwe Kia, omdat de dealer EN importeur er zeker van zijn dat de auto nu wel waterdicht is.

Er zal ook een clausule opgesteld worden om eventuele gevolgschade ook verhaalbaar te maken.

Morgen ook een gesprek met de importeur over dit probleem, hopelijk kan de importeur ons op een andere manier verder inlichten over hoe en wat.

Wordt vervolgd.

Posted

antwoord van importeur:

Ze vinden de zaak heel vervelend voor ons, maar blijven van mening GEEN nieuwe Kia aan ons te geven.

Ze blijven van mening dat de auto technisch in orde is en verder onder de garantie blijft vallen.

De dealer is in deze ons aanspreekpunt, dus houdt de importeur zich op de achtergrond.

Ze willen ook geen coulanceregeling treffen, dus ook hierover is de kous af.

Als wij iets willen regelen, moet dat maar via de dealer.

Het huilen staat ons nader dan het lachen.

We gaan er ziek van worden, en het genot wat autorijden heet, is totaal van ons ontnomen, jammer een gemiste kans van Kia.

We beginnen nu langzaamaan het gevoel te krijgen NIET serieus genomen te worden door de importeur.

Dus als iemand nog een KIA PICANTO zoekt met zwembad/vijver, mail even.

Een heel bedroefd Tazteam :cry:

Posted

Jeetje, wat balen zeg! Zo voel je je inderdaad kl*t*... Hopelijk is alles nu wel verholpen en kunnen jullie binnenkort toch gaan genieten en langzaamaan het vertrouwen terug krijgen in jullie auto.. Succes!

Posted

Laatste nieuws:

We hebben onze Picanto terug.

De dealer heeft de lekkages verholpen welke gevonden zijn.

Dit betreft: De bevestigingspunten van bumper, doorvoeren van verlichting enz enz.

De 2 lasnaden tussen de wielkasten en carrosserie zijn ook gekit, deze waren in de fabriek niet goed afgekit, dus nu wel.

De auto heeft een halve dag onder een brandslang gestaan ter controle, en de auto is nu waterdicht.

De dealer is in dit geval zeer schappelijk geweest en heeft ons een leenwagen aangeboden dus waren wij mobiel.

De grootste ergenis in heel dit drama is de halstarrigheid van KIA Nederland, zij wilden in geen enkel geval met ons een coulance regeling treffen, en dit betreuren wij zeer.

Hopelijk is nu alle ellende voorbij en kunnen wij echt gaan genieten van onze Picanto.

Dus het bouwen kan weer gaan beginnen.

Posted

Kia geeft 3 jaar garantie op de auto. Dus moeten zij ten allen tijde reparaties uitvoeren. Zij zullen nooit een nieuwe wagen geven als er iets mankeert. Men moet het probleem verhelpen.

Een coulagceregeling is volgens mij een regeling, die na de garantieperiode pas van kracht wordt. Als er dan nog wat makeert aan de auto, waar je geen schuld aan hebt, wordt een deel hiervan vergoed. Hoe ouder de auto hoe minder het wordt.

Ik heb ooit een auto gehad die van alles mankeerde en waar ik zelf een deel van de kosten moest betalen na garantietermijn. Aan deze auto mankeerde van alles en is er veel vervangen. Het was zoals ze zeggen een tweedehands auto zo goed als nieuw. Maar een nieuwe krijg je zelden.

En overal is er weleens wat met een auto. Ook bij andere merken. In ieder geval heeft de dealer je uitstekend geholpen. Opbouwen maar weer met de Picanto en veel succes verder.

Posted

Leuk is dat je garantie hebt en continue problemen, maar dat er dan te alle tijden gerepareerd dient te worden is gewoon te gek voor woorden.

En helemaal als je tijdens de gehele garantieperiode probleem op probleem hebt gehad, en dat er NA de garantie ook nog een keer in de buidel getast moet worden om de auto gerepareerd te krijgen.

Jammer dat we door deze situatie onze deelname voor de Europese Finales mislopen, want we kunnen nu niet aan de eerste klassificatiewedstrijden deelnemen om onze punten te verzamelen,want we lopen dik een maand achter op bouwschema en dat ga je niet meer inhalen, dus ook hier is er een dieptepunt bereikt.

Posted

Jammer dat jullie nu niet mee kunnen doen aan de kwalificatiewerkzaamheden. Hopen dat alles nu verder wel goed verloopt.

Is er nog een speciale website van dit soort wedstrijden. Ik wil zoiets weleens bekijken.

• 8 years later...
Posted

Ik heb lekkage bij het kleine voorruitje van mijn Kia Rio 1.2 CVVT Superpack.

Ben benieuwd wat de dealer daar aan gaat doen .

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...