Remko .me Posted October 9, 2012 Posted October 9, 2012 Ha allemaal, een tip vanuit wat ervaring (samen met onze bekende pimpmaster) is dat je niet wd40 of siliconenspray moet gebruiken bij je deurpanelen. Het gebruik van dit siliconengoedje zorgt ervoor dat je plastic over de lak heen glijd en hierdoor krijg je een irritant krakend geluid als je over drempels of een klinderweg heen rijdt. Neem deze tip van harte want het kost je veel tijd om het weer tussen je kieren uit te krijgen .. Ik denk dat sommige het wel kunnen beamen: - dashboard spray of mooi vettig spul om je plastic delen mooi te maken spuiten op je deuren, lekker tussen je kieren laten gaan en vervolgens een stuk rijden... je denkt: wat is dat voor irritant kraak geluid, net je vering.. Einde tip! Quote
RioTom Posted October 9, 2012 Posted October 9, 2012 Wel grappig dat het bij mij dus allemaal verdween Quote
Remko .me Posted October 9, 2012 Author Posted October 9, 2012 Nee ik meen het, je rubbers knarsen op elkaar en dat maakt het geluid. Siliconen is erg duurzaam dus dat blijft dan nog lang kraken Ja jij hebt een nieuwe auto zo kan ik het ook! Quote
Remko .me Posted October 9, 2012 Author Posted October 9, 2012 Niks... of: http://www.ebay.nl/itm/ORIGINAL-BMW-GUMMI-PFLEGE-FUR-ALLE-GUMMITEILE-300ml-NEU-/330505192422?pt=Autopflege_Wartung&hash=item4cf3a503e6#ht_2359wt_911 Quote
Urbanfoto Posted October 9, 2012 Posted October 9, 2012 Lekker laten kraken dus... Tof!!! Heb mijn panelen enkele weken geleden ingespoten met siliconenspray op aanraden van dit forum... Quote
snellejelle1985 Posted October 9, 2012 Posted October 9, 2012 haha ik gelukkig nog niet maar goed toen wisten ze hier ook niet dat dat het kraken veroorzaakt he Quote
bigwade Posted October 9, 2012 Posted October 9, 2012 Lekker laten kraken dus... Tof!!! Heb mijn panelen enkele weken geleden ingespoten met siliconenspray op aanraden van dit forum... Dat heb ik je hier afgeraden http://www.kiaclub.nl/topic/10482-plastieken-deurpanelen-enzo-kuisen/page__st__20#entry104606 Wel lezen hè, ik zeg ook wel eens wat zinnigs Quote
Remko .me Posted October 9, 2012 Author Posted October 9, 2012 vandaar mijn post hier bigwade, bij mij is er perongeluk op de rubbers gekomen en dat kraakte nogal ik denk daar ga ik even een topic aan wijden Quote
dance Posted December 9, 2012 Posted December 9, 2012 Ha allemaal, een tip vanuit wat ervaring (samen met onze bekende pimpmaster) is dat je niet wd40 of siliconenspray moet gebruiken bij je deurpanelen. Het gebruik van dit siliconengoedje zorgt ervoor dat je plastic over de lak heen glijd en hierdoor krijg je een irritant krakend geluid als je over drempels of een klinderweg heen rijdt. Neem deze tip van harte want het kost je veel tijd om het weer tussen je kieren uit te krijgen .. Ik denk dat sommige het wel kunnen beamen: - dashboard spray of mooi vettig spul om je plastic delen mooi te maken spuiten op je deuren, lekker tussen je kieren laten gaan en vervolgens een stuk rijden... je denkt: wat is dat voor irritant kraak geluid, net je vering.. Einde tip! Nou mooi is dat ik heb de WD40 nog aan mijn vingers zitten, met de komende vorstperiode in het vooruitzicht heb ik zoals ik tot nu toe bij al mijn auto's gedaan heb de rubbers met WD40 ingespoten. Was de volgorde van vandaag maar anders geweest. Wellicht goed om deze tip te pinnen, want wellicht zullen meer mensen het in deze periode gaan doen. Quote
LED-Lightning Posted December 9, 2012 Posted December 9, 2012 Ik gebruikte deze bij mijn vorige auto's altijd op de rubbers met veel succes tegen de vorst: http://www.halfords.nl/shop/Winter/Overig%20winter/108706 Is geen spray, maar een stick die een laagje achterlaat op de rubbers. Werkt prima! Quote
Guest Wilcovdongen Posted December 9, 2012 Posted December 9, 2012 En ik maar denken dat me vering kraakte. Het zijn dus de deuren en zo te horen moet ik meer rijden en dan gaat het vanzelf weg. Quote
xtra40 Posted December 9, 2012 Posted December 9, 2012 alsje gekraak bij je achter deuren hoort kan je dit (zie foto) probeeren even je achter bank opklappen en een tape om de sluit haak van de achter bank draaien dit help gegarandeerd ;-) (alle credits voor remco.me die dit heeft uitgedoktert na een wd40 catastrofe) Quote
xtra40 Posted December 9, 2012 Posted December 9, 2012 en voor het kraken van de deur paneelen met name als je je arm op de deur bekleding legt is de volgende oplosing je haald je deur paneel er af (of dit laat je doen) en dan plak je een strook tape net zo als op de foto even de boel weer in elkaar zetten en als het goed is ben je nu verlost van het gekraak Quote
RB- Posted December 9, 2012 Posted December 9, 2012 Jup had het poosje geleden al gedaan, gewoon een stukkie tochtstrip gebruiken. Of gewoon bij dedealer laten doen onder de norm garantie Quote
Recommended Posts