willem1 Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 Opgelet: Kwam het volgende artikeltje tegen van Jouke Schaafsma Autobezitters worden opgeschrikt door een nieuwe trend onder autokrakers. Zelfs volledig in het dashboard ge?ntegreerde navigatiesystemen zijn nu roofgoed en worden met grof geweld uit auto's gesloopt. Steeds meer automobilisten nemen momenteel juist een inbouwsysteem omdat de prijs ervan daalt. Het scheelt ook veel gedoe ten opzichte van losse systemen omdat die, juist om het diefstalgevaar, elke keer met zuignap en al uit de auto moeten worden gehaald. Bij zowel Autotaalglas als Carglass wordt er een hausse aan inbraken gesignaleerd puur om de inbouwapparatuur. Maar ook bij Centraal Beheer Achmea zijn de laatste weken ineens meldingen binnen gekomen. Vooral in het midden van het land lijkt een bende actief te zijn. Volgens Autotaalglas is Pioneer in de Alfa Romeo het meest in trek, maar doen ook de goedkopere inbouwnavigatiesystemen het goed bij het dievengilde. Achmea meldt diefstal van de inbouwapparatuur bij Kia Sorento's en Hyundai's. Bij een enkele Autotaal-vestiging loopt het aantal meldingen in de tientallen. "We krijgen nu elke dag een of twee auto's binnen waarbij dit gebeurt" , zegt Maarten van den Berg van Autotaalglas in Utrecht. "In de vijftien jaar dat ik dit werk doe, heb ik het nog nooit zo erg meegemaakt." Gewaarschuwd mens telt voor twee..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Bom Posted March 14, 2008 Share Posted March 14, 2008 Maar wat doe je er aan, je kan moeilijk je dashbord onder je kussen leggen 's nachts. In de auto slapen lijkt mij ook geen optie. Maar hopen dat ze afschrikken van het alarm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willem1 Posted March 14, 2008 Author Share Posted March 14, 2008 Heb nog wel andere ideeen maar niet echt voor publicatie geschikt..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
josua Posted March 21, 2008 Share Posted March 21, 2008 Een pitbull in de auto laten..grrrrrrrrr.. jos Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RML Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Muizenval achter je navigatiesysteem plaatsen, wel met scheermesjes uitrusten, je navigatie zal er zijn, de dief zijn vingers ook, alleen moet je flink poetsen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansW Posted February 5, 2010 Share Posted February 5, 2010 Misschien is een 2din inbouw syteem met een afneembaar scherm (navaudio) een idee. hansW. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janelize Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 Misschien een ideetje voor de auto-audio-industrie? Een locator-chip inbouwen en dit als optie op de duurdere 2-din inbouwsystemen aanbieden. Dat maakt het mogelijk om je radio online of offline via een speciaal programma te tracen. Greetzz, Jan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ger.w. Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 model met afneembaar fontje nemen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lutjevent Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 Heb zelf sinds een jaar 2-din navigatie van JVC, werkt best leuk en het frontje is afneembaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 Heb nog wel andere ideeen maar niet echt voor publicatie geschikt..... zoiets als 230+ volt op je voertuig zetten zodra het alarm ingeschakeld is? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prodavyceed Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 hallo heb me ook zo een 2din radio gekocht maar dan wel zonder navi. een jvc en dat frontpaneel kan je wel van de radio afnemen. die hebben ook een model met navi dat je er af kan halen. miss is dit een oplossing voor als je zo een toestel wilt en het risico op een inbraak wilt verhinderen. groetjes prodavyceed Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prodavyceed Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 oei dat was hier al gepost Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venga-Boys Posted February 9, 2010 Share Posted February 9, 2010 Kia and Microsoft Uvo system hands-on and video Foto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janelize Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Heb zelf sinds een jaar 2-din navigatie van JVC, werkt best leuk en het frontje is afneembaar. Klein momentje off-topic... sorry, maar moet het echt weten... ik ben heel nieuwsgierig welk model van JVC je hebt! Heeft deze ook ingebouwde bluetooth voor de handsfree kit? Greetz, Jan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dutchdragon Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Klein momentje off-topic... sorry, maar moet het echt weten...ik ben heel nieuwsgierig welk model van JVC je hebt! Heeft deze ook ingebouwde bluetooth voor de handsfree kit? Greetz, Jan De jvc heeft 2 types, KW-NX7000 Bluetooth via module extern en de KW-NT1 met ingebouwde bluetooth. beide afneembaar front. Staat gewoon vermeld op de jvc site. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiaso Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 De mijne (ook Pioneer ) zit er nu al 2 jaar in dus........................ Maar nu is er ook een met een af neembaar front model Pioneer ft 310 ! Ja, als dieven geen straf krijgen waarom zullen ze er dan mee stoppen? groet, Kiaso Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bvdmeer Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Een stratenboek? Lijkt mij dat die niet erg in trek zijn bij het dievengilde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ger.w. Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Heb zelf sinds een jaar 2-din navigatie van JVC, werkt best leuk en het frontje is afneembaar. Heb ook een JVC met afneembaar front genomen om dit soort ellende te vermijden. Bovendien van wat betere kwaliteit dan de standaard systemen van Kia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arista Posted July 12, 2010 Share Posted July 12, 2010 Een beetje er op letten waar je je wagen achterlaat kan je denk ik ook al veel elende besparen. En of afneembare frontjes echt iemand gaan laten afschrikken weet ik niet. Als ze je radio willen nemen ze hem en dat front zullen ze wel ergens bestellen. Moet wel raar zijn als je terugkomt en je dashboard ligt in stukken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiaso Posted November 15, 2010 Share Posted November 15, 2010 De mijne (ook Pioneer ) zit er nu al 2 jaar in dus........................Maar nu is er ook een met een af neembaar front model Pioneer ft 310 ! Ja, als dieven geen straf krijgen waarom zullen ze er dan mee stoppen? groet, Kiaso 3 jaar nu............................. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ger.w. Posted November 15, 2010 Share Posted November 15, 2010 Beruchte plekken zijn o.a. Motel Breukelen en P+R Breukelen. Zoals ik al eerder meldde: afneembaar frontje.... no problem so far met JVC 2 din Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikey69 Posted December 4, 2010 Share Posted December 4, 2010 ik heb een pioneer AVIC f320BT genomen in mijn cee'd, werkt prima en heeft een afneembaar front. Niet al te groot scherm maar navi werkt super, bleutooth werkt ook prima met alle telefoons die ik bezit en in de nieuwe cee'd zit de ipod aansluiting welke pioneer ook netjes herkend. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KiaVenga12 Posted December 5, 2010 Share Posted December 5, 2010 En deze site is natuurlijk een leuke info voor dieven... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted December 5, 2010 Share Posted December 5, 2010 bleutooth werkt ook prima met alle telefoons die ik bezit... Uhm... Heb je z Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikey69 Posted December 5, 2010 Share Posted December 5, 2010 Uhm... Heb je z Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts