Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Geen VSM pakket (o.a. Hill Assist) gemonteerd op kia rio

Geen VSM pakket gemonteerd op je Rio  

46 leden hebben gestemd

1. 1. Ik heb het vermoeden geen VSM pakket te hebben

• Ja en ik heb mijn dealer al geinformeerd
    • Ja maar mijn dealer heb ik nog niet geinformeerd
  2. 2. De dealer heeft zelf geconstateerd dat ik geen VSM pakket heb

3. 3. De dealer heeft geconstateerd dat ik geen VSM pakket heb en heeft KIA Nederland daarover geinformeerd

• Ja en ik heb al antwoord terug
    • Ja maar ik heb nog geen antwoord terug
    • Nee

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Wesley

Er zijn al maanden verschillende berichten over het ontbreken van dit pakket. Tevens behoren dit soort multinationals kwaliteitssystemen hebben die dit soort zaken registreren en controleren. Als zij dit niet hebben dan is dat al onbegrijpelijk. Hierbij wordt bij het eerste incident al precies onderzocht hoe dit is ontstaan en hoe het in de toekomst niet meer kan gebeuren. Als het dus als niet bewust is, dan is het laksheid, net zo kwalijk.

Geplaatst

@ Huizebakker

Je hebt ook zeker gelijk dat dit soort multinationals kwaliteits-test-systemen moeten hebben (zullen ze ook zeker hebben). Het probleem is natuurlijk dat deze auto's in Korea (??) gemaakt worden en men daar Rio's maakt voor verschillende landen. Zo hebben Rio's in andere landen sowieso niet standaard VSM/ESS/HAC aan boord. KiaNL verricht hier neem ik aan alleen de verdere logistieke afhandeling... Van Schip op trailer naar dealer etc... Verantwoordelijkheid voor kwaliteittesten ligt wat mij betreft nog eerder bij de dealer en bij de rijder dan bij KiaNL. Mocht er dan iets (in grote getallen) ontbreken dan is dit aan de dealers om door te geven aan KiaNL en zij moeten dit dan weer afstemmen met de producent van de auto's. Als het om een incident gaat in 2011 en KiaNL verder geen signalen ontvangt, is het ook logisch dat ze niet eerder actie hebben ondernomen. Dus nogmaals: om te zeggen dat KiaNL hier de hoofdschuldige is en dingen met opzet heeft achtergehouden gaat me echt te ver... Eerder een klassiek voorbeeld van slechte communicatie binnen alle kanalen van deze multinational!!

• Like 2
Geplaatst

mijn rechtsbijstandverzekering heb ik wel even gebeld. kon toch niet wachten, en zij zeiden dat ik me hoe dan ook niet met bonnetjes van 450 euro af moet laten schepen. in principe moeten ze gewoon een nieuwe auto leveren zonder enige bijbetaling aangezien ik het in de 3e week dat ik hem had al aangegeven heb. of ze moeten minimaal een bod doen waar ikzelf tevreden mee ben, en dat is persoonlijk. dus of een nieuwe auto of een behoorlijke vergoeding aan opties of geld wordt het voor mij dan :) geen 450 euro aan bonnetjes iig!

morgen is mijn verkoper er morgen weer dus ga hem dan meteen bellen!

ik heb nog geen post gehad overigens!

Geplaatst

Nog een ander belangrijk punt, ik rij de KIA zakelijk en moet dus over een te hoog bedrag bijtelling betalen .. omdat

somige opties er niet opzitten.

Maar de belastingdienst kijkt alleen naar de cataloguswaarde die dus

eigenlijk te hoog is.

Peter :no: die 450 aan bonnen is een aanfluiting.....!!! 50% gaat naar de dealer of meer

De cataloguswaarde van het pakket was 100 euro. Met 14% bijtelling is dat dus 14 euro per jaar, BRUTO. Dat zal dus netto (ik ga, omdat je in een RIO rijdt, even uit van 42% belasting :wink: 5,88 per jaar. Die bonnen hoef je aan de belasting niet op te geven. Tel uit je winst.

Dat is natuurlijk alleen de financiële kant. Over de emotionele waarde van het pakket laat ik me niet uit...

• Like 2
Geplaatst

:flowers: Kia bedoelt het goed jongens.. gun ze even wat ruimte.

Even to the point, ik heb ooit ook iets niet geleverd gehad op mijn auto, vanuit Kia werd toen 350 euro geboden. De waarde was toen ook 100 euro, dus de 450 euro die jullie nu hebben aangeboden gekregen is echt een ontzettend goede deal. Ik snap dat jullie Amerikaans meer uit dit hele gedoe willen slepen maar naar mijn inziens begint het nu een beetje teveel eisen te worden. Teleurstellingen zijn zeker niet fijn en daarbij had je iets gekocht en blijkt nu bepaalde functies er niet op te zitten.

Netjes van Kia is het niet, maar 450 euro lijkt me toch een rieel bedrag voor iets wat een catalogus waarde heeft van 100 euro. Met inruilwaarde heeft het echt geen nadelige gevolgen, er staat nergens (behalve als ze echt gaan uitlezen of in systemen kijken) welke precieze configuratie de auto heeft, dus over inruilwaarde spreken lijkt me niet heel boeiend. Ik durf er een fles wijn op te wedden dat als ik mijn auto over 2 jaar zou verkopen en jullie je auto ook over 2 jaar met dezelfde Super Pack 1.2 en leeftijd dat wij beide dezelfde waardebedrag krijgen voor onze auto, een dealer kijkt niet naar de snufjes die er extra opzitten. Neem bijvoorbeeld een navigatie die is ingebouwd, dat heeft bij inruil ook echt geen waarde vermeerderende eigenschap.

Inruilen is nog steeds de kunst van lobbyen bij verschillende dealers en peilen hoeveel zij uiteindelijk willen geven voor jou, dat is waar de winst te behalen is.

De drie factoren die benoemd worden in het VSM pakket is bij mij nog geen keer in echte werking getreden. Ik kan me niet herinneren wanneer HAC bijvoorbeeld werkte en ook nuttig voor mij was. Daarnaast is misschien nog wel het mooiste voorbeeld bij mijn ongeluk te benoemen, vorige maand had ik mijn Rio tegen een andere auto geparkeerd op de snelweg, met alle nodige functies en toeters van veiligheid is het mij niet gelukt om de auto volledig recht te houden en om goed op tijd tot stilstand te komen. Veiligheid begint bij je eigen persoon en vanuit daar moet je vertrouwen op je veilige auto. De Rio is veilig want als je ziet hoe weinig fysieke schade er aan de auto was, weet je zeker: de Rio die jullie allemaal hebben is een pracht auto met hele goede veilgheidsaspecten.

Het belangrijkste zit op de auto en daarmee mag je echt heel blij zijn.

Ik zie overigens nog steeds teleurgestellingen, dat is normaal, ik zie het als emotionele teleurstelling waarin je teleurgesteld bent over je aankoop omdat je het enigszins anders had voorgesteld of andere verwachtingen had. Je hebt een auto gekocht van om en nabij 16500 euro, ik weet puur vanuit mijn hobby kennis dat Kia de 450 euro die teruggegeven wordt op de auto een keurig en acceptabel bedrag vindt. Daarbij ga ik er vanuit dat Kia zich juridisch heeft adviseren en dit bedrag al inclusief emotionele schade is, puur ook gezien de (nogmaals) cataloguswaarde van 100 euro.

16500 euro / 100 = 165 euro = 1%. 450/165=2,72% van de hele waard auto heb je terug ontvangen, besef dat de meeste waarde in je motor zit en alle techniek daaromheen.

Ik sluit mijn verhaal met een advies:

Gezien mijn eigen ervaringen met Kia en ook rechtsbijstand vind ik het bedrag van 450 euro die Kia biedt een redelijk bedrag en denk dat zij hiermee zeker voldoende tegemoet komen. Mocht je het hier niet mee eens zijn dan is er een andere mogelijkheid en dat is je dealer vragen (al dan niet met een extra vergoeding van jouw kant) het leveren van een nieuwe auto waarop het pakket wel zit. Houd wel rekening met extra bedragen in de zien van zoals hier eerder boven gemeld is: 21% belasting en wegenbelasting.

Succes met keuzes en probeer het Amerikaanse sfeertje eruit te krijgen.

Trek individueel je conclusie en maak daarop je keuze, nogmaals: jij beslist en jij bent baas over je eigen beslissing. Probeer elkaar daarin wel met waarde en respect te behandelen maar nogmaals fok elkaar vooral niet op.

Sterkte!

• Like 5
Geplaatst

@Venga1 - Waardebonnen gebruik je bij onderhoudsbeurten, vroeg of laat moet je dit betalen dus in indirect cash.

Wegenbelasting is toch pas vanaf 1-1-2014 ?

Geplaatst

@Remko, mag ik zeggen dat ook jij dit @#408 weer helemaal mooi verwoord hebt ?

Ja dat mag ik zeggen.

Even iets anders en out of the box denkend; staan die waarde bonnen op naam e/o kenteken ?

Zo niet dan kun je die "verhandelen" voor contanten echt geld.

De gedwongen winkelnering is wat onhandig als verder je auto compleet is.

Denk aan 375,- cash voor 450 Eu bonnen.

Kan mensen die winterwielen bij de dealer willen kopen helpen en jezelf dus ook.

(Ik heb ook wel eens bonnen over genomen voor minder dan er op stond, maar dat kwam goed uit.

Die stonden wel op kenteken maar dat kon toen vanwege KCG lid omgezet worden)

Geplaatst

€ 100,- Euro voor dit pakket ???

Dat lijkt me niet te kunnen..... voor 100 euro wordt de olie niet eens verwisseld, en dit high tech pakket zou maar € 100 euro kosten ??

Dan moeten ze het er alsnog maar inbouwen zou ik zeggen !!

Peter :santa:

Geplaatst

Even iets anders en out of the box denkend; staan die waarde bonnen op naam e/o kenteken ?

Zo niet dan kun je die "verhandelen" voor contanten echt geld.

De gedwongen winkelnering is wat onhandig als verder je auto compleet is.

Denk aan 375,- cash voor 450 Eu bonnen.

Kan mensen die winterwielen bij de dealer willen kopen helpen en jezelf dus ook.

In hoeverre ik het me kan herinneren (was bij de Venga) waren ze niet op naam, net zoals een VVV Cheque zien er eruit.

Dan nog denk ik dat als je Kia NL vraagt om het in Cash te krijgen, ze daar best wel bereid toe zijn, misschien niet de 450 euro (omdat dit bruto voor hun is) maar wel rond de 300-350 euro?

Geplaatst

Idd, waar komt die 100 euro waarde vandaan? En zoals ik al eerder in een bericht heb gezet denk ik dat de ontbrekende veiligheidsvoorzieningen wel nut hebben. Dat die er nu zomaar niet op blijken te zitten hoef je niet zomaar te accepteren. Die waardebonnen van 450 euro (inkoopwaarde van aan te schaffen accessoires voor Kia veel lager) alleen bij Kia te besteden vind ik niet ok. Dat heeft helemaal niets met Amerikaanse toestanden te maken. Kia moet gewoon op indivduele basis een oplossing vinden.

Geplaatst

Ook ik werd onaangenaam verrast door een brief van KIA Nederland met 450 euro aan bonnen.

Is het inderdaad zo dat dit niet achteraf geinstaleerd kan worden?

Hoe komt men aan het bedrag van 450 euro?

Als het dan juist is wil geld en geen bonnen!!

Veel reacties hier maar ook van velen die niet zelf getroffen zijn. Weet iemand hoeveel auto's het betreft in heel nederland?

Geplaatst

@ Bigwade

Op de waardebonnen staat een uitgiftedatum en het kenteken. Deze zijn dus niet vrij overdraagbaar. Ook staat vermeld dat deze niet inwisselbaar zijn tegen contanten.

De vraag die allereerst onafhankelijk beantwoord dient te worden is wat de waarde is van een VSM pakket. Verschillende mensen die ik spreek geven aan dat € 100,- echt niet kan. Het inbouwen van LED verlichting of idd olie vervangen kost al een veelvoud. Zodra vastgesteld is wat de waarde van het VSM pakket is, dan pas kan een brief of ingebrekestelling opgestuurd worden. Doordat ik al maanden met de auto rijd kan ik geen nieuwe auto eisen (hoeft ook niet). Wel wil ik waar ik recht op heb en dat is precies de waarde die het VSM pakket vertegenwoordigd. Onzin om dat Amerikaanse praktijken te noemen. Stomweg akkoord gaan met de waardebonnen is hetzelfde als met de broek op de knieeen roepen 'kom dr maar in hoor'. Je hebt gewoon rechten als consument.

Kan iemand de reele waarde van het VSM pakket vaststellen?

Geplaatst

@Appeltje:

De geschatte hoeveelheid (volgens coolman_kk die vin nummers controleer)

23.10.2012

KNADN311AC6 072090 - KNADN311AC6 072094 (5 cars) - 3 doors

KNADN311AC6 072370 (1 car) - 3 door

KNADN311AC6 076169 - KNADN311AC6 076179 (11 cars) - 3 doors

KNADN311AC6 088618 - KNADN311AC6 088667 (50 cars) - 3 doors

KNADN311AC6 091246 - KNADN311AC6 091279 (34 cars) - 3 doors

KNADN311AC6 100180 - KNADN311AC6 100189 (10 cars) - 3 doors

KNADN311AC6 118573 - KNADN311AC6 118612 (40 cars) - 3 doors

KNADN511AC6 709781 - KNADN511AC6 709980 (200 cars) - 5 doors

KNADN511AC6 775942 - KNADN511AC6 775983 (42 cars) - 5 doors <<-- new list

KNADN511AD6 150106 - KNADN511AD6 150143 (38 cars) - 5 doors

KNADN511AD6 801497 - KNADN511AD6 801533 (37 cars) - 5 doors

KNADN511AD6 801692 - KNADN511AD6 801721 (30 cars) - 5 doors

KNADN511AD6 801724 - KNADN511AD6 801753 (30 cars) - 5 doors

KNADN511AD6 801756 - KNADN511AD6 801785 (30 cars) - 5 doors

TOTAL: 557

• Like 1
Geplaatst

Dat VSM pakket zal een Arduino achtige aanvulling zijn met wat sensoren.

Dat zal ook niet meer dan 100 euro kosten aan spullen plus bestaande software.

De rest zit immers al op je auto.

Dit systeem wil je niet ingebouwd hebben door een willekeurige NL Kia monteur, ik iig niet, het is een onderdeel van de productie in de fabriek.

NB aan nieuwe leden:

Stel je even netjes voor in het voorsteltopic.

Verder is er hier op de Kiaclub ook een hele hoop andere, vooral leukere, dingen te ontdekken, denk alleen al maar eens aan de Pimpmasters met hun projecten (ook via Facebook te volgen), de parkeerplaatsbijeenkomsten, toeterombouwdagen, poetscursussen, allerhande tips&tricks enz.

Als jullie alleen lid zijn geworden voor het ontbreken van het pretpakket en verwachten dat het forum dit gaat oplossen kan ik vertellen dat dat em in ieder geval niet gaat worden.

@JeroenB, dat op datum en kenteken is idd erg jammer.

Kan dat niet anders KiaMNL ?

• Like 1
Geplaatst

nee die komen er niet meer en mensen die gisteren een nieuwe kia rio hebben besteld hebben ook nergens meer recht op.

ja hoor maar staat nu niet meer onder standaard uitvoering
Geplaatst (aangepast)

knadn311ac6069666

is mijn nummer en staat er niet tussen wel een brief met bonnen

dus is niet compleet

een driedeurs geleverd als een van de eerste in Maart 2012

aangepast door Alex VB
Onnodig quoten. Lees forumregels aub!
Geplaatst (aangepast)

Ik heb gisteren de brief van kia nederland gekregen, met 450 euro aan tegoedbonnen. Mijn kia is van eind maand maart. Dus na de magische zes maanden. Ik vraag mij wel af hoelang dit probleem al bekend is bij kia. Hoe later melden bij de koper hoe minder rechten.

aangepast door Alex VB
nnodig quoten. Lees forumregels aub!
Geplaatst

Ben vooral benieuwd hoeveel nieuwe leden er ook daadwerkelijk actief blijven. Al ben ik ook nog maar een broekkie natuurlijk.

Geplaatst

Eigenlijk wil Bigwade zeggen dat jullie allemaal van harte welkom zijn en dat jullie veel plezier mogen beleven aan jullie Rio

Toch Frank :wink:

Zeker en vast Toyo1 :wink:

Geplaatst

knadn311ac6069666

is mijn nummer en staat er niet tussen wel een brief met bonnen

dus is niet compleet

een driedeurs geleverd als een van de eerste in Maart 2012

Ik zei ook niet dat de lijst geheel klopt. Die kerel gaat natuurlijk niet ff alle nummers die er bestaan na...

Hij heeft gewoon een nummer van een user gekregen en is daar omheen gaan kijken. Als hij rond jou nummer gaat kijken zullen er waarschijnlijk nog meer bij komen.. ;)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...