Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Geen VSM pakket (o.a. Hill Assist) gemonteerd op kia rio

Geen VSM pakket gemonteerd op je Rio  

46 leden hebben gestemd

1. 1. Ik heb het vermoeden geen VSM pakket te hebben

• Ja en ik heb mijn dealer al geinformeerd
    • Ja maar mijn dealer heb ik nog niet geinformeerd
  2. 2. De dealer heeft zelf geconstateerd dat ik geen VSM pakket heb

3. 3. De dealer heeft geconstateerd dat ik geen VSM pakket heb en heeft KIA Nederland daarover geinformeerd

• Ja en ik heb al antwoord terug
    • Ja maar ik heb nog geen antwoord terug
    • Nee

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je heb ik iig iets positiefs van de kiaclub Ik vind augurken erg lekker waar kan ik die ophalen.

Bij kia nl (misschien werk je daar wel? Gewoon een vraag uit nieuwsgierig heid)

De kia zelf valt een beetje tegen oeps... nu zeg ik het weer.... Ik wil nu de gouden beker!

Je moet wel goed controleren of die augurk wel geïnstalleerd is he !

Geplaatst

Gabriel ga lekker met je Kia rijden of ruil 'm in en koop wat anders ;) Als jij je Kia alleen beoordeelt op de aanwezigheid van het VSM pakket, dan vraag ik mij af waar volgens jou de rest van de auto toe doet en waarom je überhaupt een Rio hebt gekocht.

Daarnaast kun je in plaats van hier te bashen ook je energie en frustratie in een dealergesprek kwijt. Wat hebben wij aan jouw overdreven beklaag en nutteloze acties?

'Hoe Kia echt is'....haha, laat mij niet lachen zeg :P wat een zin... :D

Dus jij denkt dat het hele bedrijf KIA een grote oplichter is, die alleen maar slechte auto's verkopen, die nooit fouten maken, die geen 450 euro wil vergoeden of die in dealergesprekken alsnog tot een goede oplossing wil komen?

Noem eens een automerk dat nog nooit terugroepacties heeft gehad, dat de laatste tijd niet in het nieuws is geweest. Denk hierbij aan Toyota, denk hierbij aan VW.

Sorry, maar wat je hier allemaal neerkladdert is wel heeeel naïef en kortzichtig niet waar? Als je een revolutie wilt ontketenen ben je hier vekeerd.

• Like 2
Geplaatst

Op 11/10 is Jelle dit draadje begonnen om de boel te inventariseren.

De dagen erna zijn leden capriolen uit gaan halen om te kijken of ze de tools hadden.

Rond 15/10 heeft KCG naar aanleiding van wat verontrustende postings van leden contact opgenomen met KiaMNL.

Op reactie moest even worden gewacht ivm inventarisatie KiaMNL zelf.

Het forum is ingelicht en alle Rio-eigenaren die het pakket missen hebben inmiddels een brief en een set waardebonnen op kenteken gekregen.

Daarnaast geeft KiaMNL aan in gesprek te willen met klanten die hier niet mee eens zijn.

Dat is een opening.

Gisteren heb ik hier #551 aangegeven dat het probleem nu wel duidelijk was en dat gedupeerden nu een stap verder moeten gaan en willen.

Je gaat akkoord met die bonnen of je wilt het anders.

Dat kan dus.

Inmiddels worden er nieuwe mensen lid die weer van voren af aan beginnen en soms wat minder aangenaam gedrag vertonen.

Aan die mensen wil ik meegeven; lees eens even vanaf bericht 01

De rest van de gedupeerden zit nu in fase 2, van wat te doen.

Ik stel voor dat we daar in de rest van dit topic op focussen zodat er voor iedereen een aanvaardbare oplossing komt en dat afzonderlijke leden

van elkaar kunnen leren wat er wel en niet kan bij de onderhandelingen.

(desnoods via PB)

grtz!

• Like 4
Geplaatst

@Iedereen,

Een forum is een open platform waar men zijn mening kan en mag verspreiden. Echter is het wel de bedoeling dat men eerst een topic leest vanaf posting 1 en niet vanaf bijvoorbeeld posting 588.

Daarbij is het niet meer dan normaal - dit geldt vooral voor de nieuwe mensen - dat men zich voorstelt zodat iedereen een beetje wet met wie ze te doen hebben. Postings van mensen/leden die zich niet hebben voorgesteld binnen 1 week van hun eerste posting worden allemaal verwijderd. Hoe zinnig en waardevol je posting ook is.

Tevens een dringend advies aan iedereen eens de forumregels goed te lezen en daarna te handelen. Dat geldt voor het gedrag naar anderen toe maar ook van gebruik van onnodige quotes.

Ook is iedereen van harte welkom ongeacht het merk voertuig of paard;) met in het achterhoofd houdend dat KIA het hoofdmerk is.

• Like 3
Geplaatst

Mijn Rio is begin oktober geleverd.......... nog geen twee weken later krijg ik ook zo'n brief met waardebonnen.

De Rio bevalt me verder prima, maar ik vraag me af dit de dealer bij levering al niet had kunnen weten.

Welke actie kan ik het beste ondernemen?

Geplaatst

Als toekomstige RIO rijder (neem ik aan) had ik me graag op een ander moment en elders voorgesteld. Helaas steekt nu dit probleem de kop op. Eind november wordt mijn nieuwe RIO afgeleverd.

Ik heb besloten niet accoord te gaan met tegoedbonnen en te gaan voor een volledige auto, met VSM.

Morgen zal ik daarover in contact treden met de dealer.

Ik houd jullie op de hoogte van belangrijke vorderingen.

Met dank aan alle mensen die al zoveel voorwerk binnen en buiten dit forum hebben gedaan, ik hoop jullie op de leukere topics tzt te gaan ontmoeten!

Groet, Marcel

• Like 1
Geplaatst

@Iedereen,

Daarbij is het niet meer dan normaal - dit geldt vooral voor de nieuwe mensen - dat men zich voorstelt zodat iedereen een beetje wet met wie ze te doen hebben. Postings van mensen/leden die zich niet hebben voorgesteld binnen 1 week van hun eerste posting worden allemaal verwijderd. Hoe zinnig en waardevol je posting ook is.

Wat is dit nou voor iets raars ? begin mij hier steeds meer te verbazen eigenlijk.

Geplaatst

De moderator kan dat/mag dat. Laten we nu eens ophouden met een discussie in een discussie!

Geplaatst

Dit is het paard achter de wagen spannen. Met zo een maatregel maak je het ook voor de deelnemers die al langer lid zijn alleen maar minder interessant

Ik zou juist zorgen dat zoveel mogelijk mensen op het forum komen. Voorgesteld of niet het gaat over de bijdrage van de bezoekers/leden.

.

Geplaatst

Jullie hadden allemaal een ......... moeten hebben. :wink: (let op de knipoog)

Iedereen is nu al toe aan het weekend volgens mij. :wink:

Geplaatst

Hoi Mill, Lees op zijn minst eens de 2 berichten boven je.

Nog beter, begin bij 01 :wink:

Hallo,

ik heb voor zeker 90% van de voorgaande berichten gelezen. Echter duidelijker

wordt het er niet echt op. Na het lezen van al die berichten kun je maar 1

conclusie trekken, ga terug naar de dealer en ga in onderhandeling.

Maar een onderhandeling starten, als je zelf niet weet hoe of wat is lastig. Dus

kortom ik weet het niet meer..........

Geplaatst

Hoi Mill, Lees op zijn minst eens de 2 berichten boven je.

Nog beter, begin bij 01 :wink:

Hallo,

ik heb voor zeker 90% van de voorgaande berichten gelezen. Echter duidelijker

wordt het er niet echt op. Na het lezen van al die berichten kun je maar 1

conclusie trekken, ga terug naar de dealer en ga in onderhandeling.

Maar een onderhandeling starten, als je zelf niet weet hoe of wat is lastig. Dus

Geplaatst

Hallo,

Wat vind je zelf.?

Wil je een nieuwe auto,

Wil je meer dan de 450 aan bonnen voor bijv. winterbanden.

Is het VSM pakket cruciaal voor je ?

Laat even weten.

nb als je zelf niet zo zeker in je schoenen staat, zoek even een bijdehandje in je directe omgeving

die je kan helpen met dealer onderhandelingen.

Geplaatst

Voorgesteld of niet het gaat over de bijdrage van de bezoekers/leden.

De Kia Club is geen probleemoplosser maar een club van Kia liefhebbers.

Of je nou een paard, joendaai, fiat of een scania hebt doet er niet toe.

Lid worden om je probleem opgelost te krijgen is niet de juiste insteek.

Problemen met je auto dien je altijd eerst met je dealer op te lossen.

Tips en tricks kun je hier wel naar hartelust delen.

Met de nieuwe modellen zijn er ook een hele hoop nieuwe leden gekomen.

Mensen die "zeuren" en mensen die mee willen doen

Er ontstaan leuke spontane meetings, we hebben ineens een setje Pimpmasters, het kan allemaal.

En daar gaat het ook om.

Een leuk forum, voor en door leden.

• Like 1
Geplaatst

Om een kijk te krijgen op de omvang van het ontbrekende VSM probleem.

Voor alle duidelijkheid het VSM pakket bestaat uit:

Hill Assist (HAC) : Dit is dus het duidelijkst merkbare probleem, je auto rolt gewoon achteruit en Hill Assist remt niet automatisch.

Emergency Stop Signal (ESS) : Wanneer je plotseling stopt, knipperen de remlampen om bestuurders achter je te waarschuwen.

Vehicle Stability Managment (VSM) : dit werkt samen met de stuurbekrachtiging. En zorgt dat de Rio stabiel blijft wanneer je tegelijkertijd remt en de bocht in stuurt.

Mensen die al antwoord van de dealer of KIA NL hebben gehad laat aub even weten wat er als oplossing aangedragen wordt. Zo kunnen we kijken of er verschil is in behandeling van dealers en klanten door KIA NL. Hou ons hier ook een beetje op de hoogte over de vervolgstappen wat je gedaan hebt als je het eventueel niet eens was met de aangeboden vergoeding en wat daar weer als antwoord uit is gekomen.

Hiermee sta je zelf ook alweer een beetje sterker en kun je in de gaten houden of je een terechte vergoeding voorgeschoteld krijgt of afgescheept wordt.

Ik heb er zelf in ieder geval nog alle vertrouwen in dat er een redelijke vergoeding tegenover staat.

Iedereen succes ermee!

Kia ora

Heb rechtstreeks bericht ontvangen van KIA motors nederland bv over het ontbreken van VMS. KIA stuurt samen met de kennisgeving € 450 aan waardebonnen voor after sales producten. Hierop heb ik, wel in iets uitgebreider bewoordingen, als volgt gereageerd: In februari kocht ik de Rio met VSM voor echte Euro's. Nu blijkt dat er niet geleverd is wat ik besteld had. Dan is het toch van zelf sprekend dat ik mijn teveel betaalde echte Euro's terug ontvang en niet een aantal waardebonnen.

Overigens, wat moet moet ik met deze bonnen als ik net een KIA Rio superpack heb gekocht. Ik heb dus verzocht mijn waardebonnen om te zetten in Euro's.

Geplaatst

Kia ora

ZUCHT....

Lees nou eens EERST eens voorgaande berichten

zoals http://www.kiaclub.nl/topic/10822-geen-vsm-pakket-oa-hill-assist-gemonteerd-op-kia-rio/page__st__600#entry109598

GEEN nieuwe berichten meer van, goh ik heb een brief met bonnen.

LEES eerst de hele draad.

We gaan graag verder met de oplossingen !

Daarnaast is onnodig quoten hier niet gewenst.

Lees de forumregels.

Geplaatst

@ jswenmakers

Oke, omdat ik dus heb gebeld met KIAKIA en die durfden bij te vertellen dat ik dus de stukken karton terug moest sturen met begeleidende brief met een voorstel.

Ben benieuwd wat jij voor een antwoordt krijgt op deze mogelijk passende oplossing .

Geplaatst

Als toekomstige RIO rijder (neem ik aan) had ik me graag op een ander moment en elders voorgesteld. Helaas steekt nu dit probleem de kop op. Eind november wordt mijn nieuwe RIO afgeleverd.

Ik heb besloten niet accoord te gaan met tegoedbonnen en te gaan voor een volledige auto, met VSM.

Morgen zal ik daarover in contact treden met de dealer.

Ik houd jullie op de hoogte van belangrijke vorderingen.

Met dank aan alle mensen die al zoveel voorwerk binnen en buiten dit forum hebben gedaan, ik hoop jullie op de leukere topics tzt te gaan ontmoeten!

Groet, Marcel

Maar weet je al zeker of er wel of niet VSM op je auto zit. Mijn Rio wordt ook eind november geleverd en ik heb contact gehad met mijn dealer en die heeft mij via mail bevestigd dat het VSM pakket aanwezig is op de door mij bestelde Rio.

Geplaatst

Om een kijk te krijgen op de omvang van het ontbrekende VSM probleem.

Voor alle duidelijkheid het VSM pakket bestaat uit:

Hill Assist (HAC) : Dit is dus het duidelijkst merkbare probleem, je auto rolt gewoon achteruit en Hill Assist remt niet automatisch.

Emergency Stop Signal (ESS) : Wanneer je plotseling stopt, knipperen de remlampen om bestuurders achter je te waarschuwen.

Vehicle Stability Managment (VSM) : dit werkt samen met de stuurbekrachtiging. En zorgt dat de Rio stabiel blijft wanneer je tegelijkertijd remt en de bocht in stuurt.

Mensen die al antwoord van de dealer of KIA NL hebben gehad laat aub even weten wat er als oplossing aangedragen wordt. Zo kunnen we kijken of er verschil is in behandeling van dealers en klanten door KIA NL. Hou ons hier ook een beetje op de hoogte over de vervolgstappen wat je gedaan hebt als je het eventueel niet eens was met de aangeboden vergoeding en wat daar weer als antwoord uit is gekomen.

Hiermee sta je zelf ook alweer een beetje sterker en kun je in de gaten houden of je een terechte vergoeding voorgeschoteld krijgt of afgescheept wordt.

Ik heb er zelf in ieder geval nog alle vertrouwen in dat er een redelijke vergoeding tegenover staat.

Iedereen succes ermee!

Ik heb 450 aan bonnen gekregen, volgens de man van anwb is er de mogelijkheid om het contract te ontbinden. Ik ga zelf nog even mijn rechtsbijstand bellen hierover. wordt vervolgt....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...