dave Posted March 18, 2008 Share Posted March 18, 2008 Hallo Sorento fans Ik ben Dave uit Belgie en heb sinds kort een Kia sorento aangekocht. Ik wil deze wat sportiever maken en zou hem graag 3 cm verlagen. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben qua rijcomfort enzo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiaso Posted March 22, 2008 Share Posted March 22, 2008 Hallo Sorento fansIk ben Dave uit Belgie en heb sinds kort een Kia sorento aangekocht. Ik wil deze wat sportiever maken en zou hem graag 3 cm verlagen. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben qua rijcomfort enzo Nee, ik denk het niet dat Sorento rijders dat willen, alleen maar nog hoger zitten m.i. groet Kiaso Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazteam Posted March 22, 2008 Share Posted March 22, 2008 Ik ben van de week een sterk verlaagde Sorento tegengekomen, het was geen gezicht. Hij had er wel hele mooie velgen onderliggen, zeker 22 inch. De wielkasten zaten op deze manier bomvol. Volgens mij was het een Franse of Italiaanse Sorento, geheel zwart, met chrome velgen en volledig zwarte ruiten, wel heel apart. Philip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted March 22, 2008 Share Posted March 22, 2008 Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar ik weet wel hoe een verlaagde auto rijd in vergelijking met een normaal op de poten staande auto. Omdat je je auto verlaagt, wordt de veerweg natuurlijk korter, dus is de demping minder, dus lever je in op je comfort. Daar staat weer een strak uiterlijk tegenover. Soms zal je er wat sportiever mee kunnen rijden, maar vaak is dit verschil nihil. 3 Centimeter is echter wel veel. Ik denk dat je met 1-1,5 cm ook al een merkbaar verschil hebt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willem1 Posted March 22, 2008 Share Posted March 22, 2008 Gewoon niet doen- Wat wil je er trouwens mee bereiken? We hebben wel over een SUV Als je superstrak wil rijden zet je er gewoon Koni FSD's onder..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted March 22, 2008 Share Posted March 22, 2008 of je hangt er 4 lantarenpalen onder. comfort is weg maar je hebt nooit meer last van files Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xurf4xs Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 Verlagingssets zijn gewoon te krijgen voor de Sorento. In Duitsland rijden er een aantal rond. Zelf vind ik dit geen gezicht, maar mijn smaak is hierbij niet doorslaggevend. Degene die een verlagingsset heeft aangebracht op de Sorento heb ik niet horen klagen over comfort. Dus ik mag aannemen dat er geen of weinig verschil is. Verlaging bij een SUV is puur een kwestie van smaak. Verders heeft het weinig zin, behalve dat de auto iets omlaag komt waardoor je makkelijk kunt instappen. Met een verlagingsset nog door een terrein heen rijden moet je echt vergetgen. Je mag dan wel een SUV hebben, maar de bodemvrijheid is echt veel minder geworden, waardoor het gevaar bestaat dat je iets kapot rijdt. Niet doen, of wel doen, moet een ieder zelf weten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nr.10 Posted March 23, 2008 Share Posted March 23, 2008 Klik even op de link en scroll naar beneden -> KIA. Nr.10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dave Posted March 25, 2008 Author Share Posted March 25, 2008 bedankt iedereen voor jullie reactie, het is inderdaad om iets makkelijker in te stappen. ik vind dat de zetels er nogal veel van afzien. greetz Dave Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts