Jump to content

Kia Sorento verlagingsveren

dave

Recommended Posts

Hallo Sorento fans

Ik ben Dave uit Belgie en heb sinds kort een Kia sorento aangekocht.

Ik wil deze wat sportiever maken en zou hem graag 3 cm verlagen. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben qua rijcomfort enzo

Hallo Sorento fans

Ik ben Dave uit Belgie en heb sinds kort een Kia sorento aangekocht.

Ik wil deze wat sportiever maken en zou hem graag 3 cm verlagen. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben qua rijcomfort enzo

Nee, ik denk het niet dat Sorento rijders dat willen, alleen maar nog hoger zitten m.i.

groet Kiaso

Ik ben van de week een sterk verlaagde Sorento tegengekomen, het was geen gezicht.

Hij had er wel hele mooie velgen onderliggen, zeker 22 inch.

De wielkasten zaten op deze manier bomvol.

Volgens mij was het een Franse of Italiaanse Sorento, geheel zwart, met chrome velgen en volledig zwarte ruiten, wel heel apart.

Philip

Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar ik weet wel hoe een verlaagde auto rijd in vergelijking met een normaal op de poten staande auto. Omdat je je auto verlaagt, wordt de veerweg natuurlijk korter, dus is de demping minder, dus lever je in op je comfort. Daar staat weer een strak uiterlijk tegenover. Soms zal je er wat sportiever mee kunnen rijden, maar vaak is dit verschil nihil.

3 Centimeter is echter wel veel. Ik denk dat je met 1-1,5 cm ook al een merkbaar verschil hebt.

Verlagingssets zijn gewoon te krijgen voor de Sorento. In Duitsland rijden er een aantal rond. Zelf vind ik dit geen gezicht, maar mijn smaak is hierbij niet doorslaggevend.

Degene die een verlagingsset heeft aangebracht op de Sorento heb ik niet horen klagen over comfort. Dus ik mag aannemen dat er geen of weinig verschil is. Verlaging bij een SUV is puur een kwestie van smaak. Verders heeft het weinig zin, behalve dat de auto iets omlaag komt waardoor je makkelijk kunt instappen.

Met een verlagingsset nog door een terrein heen rijden moet je echt vergetgen. Je mag dan wel een SUV hebben, maar de bodemvrijheid is echt veel minder geworden, waardoor het gevaar bestaat dat je iets kapot rijdt.

Niet doen, of wel doen, moet een ieder zelf weten.