josua Posted March 19, 2008 Posted March 19, 2008 Hallo , ik ben van plan de orginele schokdempers door de KONI FSD ( goudkleurig) schokbrekers te vervangen, Ik heb gelezen dat door deze schokdempers de schommel neigingen veel minder worden. Heeft hier al iemand ervaring mee? gr. Jos Quote
willem1 Posted March 19, 2008 Posted March 19, 2008 Zie Sorento-forum: 'koni's gewenst? Onmiddellijk doen! Succes Quote
Stanley Efu Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 Ja, ik heb ze ook, goudkleurige koni's. Onmiddelijk doen, wereld van verschil. En bijna verplicht als je met een (zware) caravan of aanhanger gaat rijden. Je S ligt veel strakker op de weg. 100x beter dan die dweil die het eerst was. Quote
sparky Posted April 14, 2009 Posted April 14, 2009 wat kost het inclusief montage???????????????????? Quote
Seagull Posted April 14, 2009 Posted April 14, 2009 wat kost het inclusief montage???????????????????? Ik heb ze vorige week door de dealer op mijn 2008 sorento laten monteren. Vond de wegligging niet optimaal met de originele schokbrekers. Door o.a. de adviezen op het forum heb ik gelukkig deze vervanging doorgevoerd. De prijs is Quote
willem1 Posted April 15, 2009 Posted April 15, 2009 Zo is het maar net, niet twijfelen en de FSD's laten monteren; echt een wereld van verschil Quote
bambix Posted April 15, 2009 Posted April 15, 2009 Ik kan al de vorige comments enkel maar bevestigen; meteen doen. Ik heb er ook de H&R sportveren onder, dus bij mijn Sorento zijn het 2 werelden van verschil . Quote
Seagull Posted May 3, 2009 Posted May 3, 2009 Ik heb ze vorige week door de dealer op mijn 2008 sorento laten monteren. Vond de wegligging niet optimaal met de originele schokbrekers. Door o.a. de adviezen op het forum heb ik gelukkig deze vervanging doorgevoerd. De prijs is € 899,- incl. montage. Ik vind nu al dat deze investering z'n geld dubbel en dwars waard is. Had via een automaterialen zaak eerst geinformeerd wat de koni's daar kosten. Dat was €565,- Daar kwam dus ongeveer 4 uur montagekosten bij. Mogelijk was ik dan iets goedkoper geweest, maar de dealer heeft meestal meer ervaring met zo iets. Dus de zekere weg in dit geval gekozen. Wat blijkt nu getriggerd door het woord "goudkleurig"? Er zitten geen koni fsd's (goudkleurig) onder, maar koni's heavy track (roodkleurig). Wat nu? Deze roodkleurige zijn dus meer bedoeld voor het terreinrijden. Zal morgen contact met de dealer opnemen. Quote
willem1 Posted May 5, 2009 Posted May 5, 2009 Zou ik maar snel doen, andere dan de goudkleurige FSD's hebben een totaal andere geometrie Quote
ballonpiloot Posted July 2, 2009 Posted July 2, 2009 Ik dacht dat de type "Hevy track" nog beter is dan FSD's,wat zijn jullie ervaring ?? gr. Quote
willem1 Posted July 3, 2009 Posted July 3, 2009 Bedoel je Koni/Heavy Track? Koni: KONl Finder Succes! Quote
Seagull Posted July 14, 2009 Posted July 14, 2009 Wat blijkt nu getriggerd door het woord "goudkleurig"? Er zitten geen koni fsd's (goudkleurig) onder, maar koni's heavy track (roodkleurig). Wat nu?Deze roodkleurige zijn dus meer bedoeld voor het terreinrijden. Zal morgen contact met de dealer opnemen. De dealer heeft volledig meegewerkt om dit te corrigeren. Het tij zat niet mee, KIA Nederland failliet, waardoor de dealer niets meer kon ruilen. KONI leverde in eerste instantie voor de 1e generatie Sorento, dus moest er opnieuw gereclameerd worden. Het lijkt er nu op dat de goede de 23e juli geleverd worden, dus heb ik nu een afspraak voor de 30e. Quote
willem1 Posted July 16, 2009 Posted July 16, 2009 En zorg dan dat de goede Koni's eronder komen, dag&nacht verschil! Succes! Quote
Seagull Posted August 2, 2009 Posted August 2, 2009 De dealer heeft volledig meegewerkt om dit te corrigeren. Het tij zat niet mee, KIA Nederland failliet, waardoor de dealer niets meer kon ruilen. KONI leverde in eerste instantie voor de 1e generatie Sorento, dus moest er opnieuw gereclameerd worden. Het lijkt er nu op dat de goede de 23e juli geleverd worden, dus heb ik nu een afspraak voor de 30e. Alles eindelijk naar wens. De heavy tracks waren al een verbetering t.o.v. de standaard schokbrekers, maar nu is het inderdaad perfect. Dit was wat ik wilde. Quote
brouwer2001 Posted August 3, 2009 Posted August 3, 2009 dan veel rij plezier toegewenst gr ronald Quote
Recommended Posts