Joencis Posted October 19, 2012 Share Posted October 19, 2012 Hallo mede-Riorijders, Afgelopen zaterdag heb ik mijn witte Kia Rio super pack bij de dealer opgehaald. Rijd fantastisch, veel opties, enz... Alleen... Toen ik net in mijn pauze ff bij mijn auto aan het kijken was zag ik dat er nu al allemaal roestplekken op mijn remschijven zitten. Is dit normaal? Ik vind het nogal snel namelijk! Tevens vind ik de Waxoyl laag ook niet echt geweldig. Waar de druppels er zaterdag nog allemaal als mooie pareltjes op lagen, is daar nu niets meer van de te zien na een regenbuitje... Verder is het een topauto hoor maar ik vraag me gewoon af of die roestplekken altijd zo snel voorkomen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted October 19, 2012 Share Posted October 19, 2012 Das heel normaal hoor, keertje weer remmen en het is weg. Dat fenomeen doet zich bij iedere auto voor..! Over Waxoyl is heel veel te lezen op dit forum. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Presiozo Posted October 19, 2012 Share Posted October 19, 2012 Ik heb het ook regelmatig en volgens mij ook heel normaal. die waxoil is inderdaad niet best maar zoals remko al zegt er is genoeg over te lezen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted October 19, 2012 Share Posted October 19, 2012 Het probleem zo als hier boven ook al is gemeld is volkomen normaal Dit komt ook door het warm worden en weer afkoelen van het metaal Dit trekt enorm veel vocht aan en dat veroorzaakt dus weer die roest Maar het is alleen oppervlakkig dus ff een keertje remmen en het is weer weg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dave D Posted October 19, 2012 Share Posted October 19, 2012 Idd, geen zorgen betreft je schijfremmen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RioTom Posted October 19, 2012 Share Posted October 19, 2012 Zoals iedereen aangeeft is het volkomen normaal. Waxoyl zit er nog goed op hoor, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Het beading effect neemt alleen snel af (mooie pareldruppels), maar het zit er wel op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joencis Posted October 19, 2012 Author Share Posted October 19, 2012 Hmmm dan zal het wel normaal zijn. Ik wist wel dat Waxoyl minder was dan de dealer voorspiegeld (3 jaar garantie) maar dit is wel heel triest. Enige waar je het nog aan kan zien dat het erop zit is aan de witte strepen op het zwarte kunstof van de voorbumper. (wij dachten dat het krassen waren maar volgens de dealer is dat een uitschieter met Waxoylen) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted October 19, 2012 Share Posted October 19, 2012 Even rechts onder waar de text staat daar staat ook het woord Hide als je daar op klikt haal je je antwoord weer weg Lekker makenlijk voor als dit zoort dingen perongeluk gebeurt Maar als je hè wagen nu even een keer in de was zet dan glimt hij weer als nooit te voor Waxoil is ook geen was maar een sealer dus wil je weer van die mooie parels dan zal je hem dus zelf in de was moeten zetten Dit is geen probleem als de waxoil eenmaal goed is uitgehard Ik doe het zelf ook en mijn wagen glimt altijd super Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joencis Posted October 19, 2012 Author Share Posted October 19, 2012 Mooi bedankt! Hoe lang duurt het uitharden ongeveer?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim Brouns Posted October 19, 2012 Share Posted October 19, 2012 1 week ongeveer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Presiozo Posted October 19, 2012 Share Posted October 19, 2012 Ik had de knop zelf al gezien xtra maar pas nadat ik mijn sorry voor dubbelpost erin had gezet ondertussen alles weer aangepast haha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted October 19, 2012 Share Posted October 19, 2012 Google roest en remschijven http://tinyurl.com/8rn5e53 Ik merk wel dat het erg afhangt van het weer, vochtigheidsgraad. Je rijd ze zo schoon, geen punt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted October 19, 2012 Share Posted October 19, 2012 Even terugkomen op je waxoyl, dit is er zeker niet af!! Door vuil wordt je druppeltjes minder, zou je je auto wassen dan komen deze druppels weer terug. De waxoyl is niet zo slecht dat het er direct weer af gaat, het is misschien wel net zo goed als andere waxen alleen is het bij de dealer veel te duur (lees een hele goede wax koop je voor 30 euro de pot en kun je heel lang mee doen). Maar was je auto en je ziet dat de druppels weer zijn zoals bij opleveren, vuil zorgt ervoor dat je druppels niet fijn kunnen liggen of eraf kunnen glijden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joencis Posted October 20, 2012 Author Share Posted October 20, 2012 Vandaag weer flink in de Rio gereden en inderdaad... Weg roest!!!! En de Waxoyl zal er dan toch nog wel opzitten ja! Ga em binnenkort eens goed wassen met de meegeleverde Autoshampoo. Door all dat Saharazand lijkt hij nu wel geel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xtra40 Posted October 21, 2012 Share Posted October 21, 2012 Ja ja even goed wassen en daarna lekker dik in de was moet jij eens opletten hoe hard een witte dan kan glimmen Dat maakt echt een wereld van verschil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joencis Posted October 22, 2012 Author Share Posted October 22, 2012 Ga ik morgen doen! Hij is echt vuil en ik krijg het er met de tuinslang of hogedruklans bij de wasserette niet af... Misschien meteen maar ff de Mequiairs New car kit kopen morgen of zou de Mequiars Wash & Wax Shampoo de Waxoyl laag aantasten?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RioTom Posted October 22, 2012 Share Posted October 22, 2012 Je moet de shampoo in de juiste hoeveelheid gebruiken. Als je dat doet tast hij de waxlaag niet aan, maar versterkt de laag. Ik gebruik nu zowel NXT shampoo als ook de Ultimate wash and wax shampoo. Ze geven de waxlaag een soort boost Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urbanfoto Posted October 23, 2012 Share Posted October 23, 2012 Ja ja even goed wassen en daarna lekker dik in de was moet jij eens opletten hoe hard een witte dan kan glimmen Dat maakt echt een wereld van verschil Klopt kan er van mee spreken lol Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts