Jump to content

Roest op remschijven (na nog geen week)

Joencis

Recommended Posts

Hallo mede-Riorijders,

Afgelopen zaterdag heb ik mijn witte Kia Rio super pack bij de dealer opgehaald.

Rijd fantastisch, veel opties, enz...

Alleen... Toen ik net in mijn pauze ff bij mijn auto aan het kijken was zag ik dat er nu al allemaal roestplekken op mijn remschijven zitten.

Is dit normaal? Ik vind het nogal snel namelijk!

Tevens vind ik de Waxoyl laag ook niet echt geweldig. Waar de druppels er zaterdag nog allemaal als mooie pareltjes op lagen, is daar nu niets meer van de te zien na een regenbuitje... :(

Verder is het een topauto hoor maar ik vraag me gewoon af of die roestplekken altijd zo snel voorkomen.

post-6560-0-05180700-1350645708_thumb.jpg

Het probleem zo als hier boven ook al is gemeld is volkomen normaal

Dit komt ook door het warm worden en weer afkoelen van het metaal

Dit trekt enorm veel vocht aan en dat veroorzaakt dus weer die roest

Maar het is alleen oppervlakkig dus ff een keertje remmen en het is weer weg

Hmmm dan zal het wel normaal zijn.

Ik wist wel dat Waxoyl minder was dan de dealer voorspiegeld (3 jaar garantie) maar dit is wel heel triest.

Enige waar je het nog aan kan zien dat het erop zit is aan de witte strepen op het zwarte kunstof van de voorbumper. (wij dachten dat het krassen waren maar volgens de dealer is dat een uitschieter met Waxoylen)

Even rechts onder waar de text staat daar staat ook het woord Hide als je daar op klikt haal je je antwoord weer weg

Lekker makenlijk voor als dit zoort dingen perongeluk gebeurt

Maar als je hè wagen nu even een keer in de was zet dan glimt hij weer als nooit te voor

Waxoil is ook geen was maar een sealer dus wil je weer van die mooie parels dan zal je hem dus zelf in de was moeten zetten

Dit is geen probleem als de waxoil eenmaal goed is uitgehard

Ik doe het zelf ook en mijn wagen glimt altijd super

Even terugkomen op je waxoyl, dit is er zeker niet af!!

Door vuil wordt je druppeltjes minder, zou je je auto wassen dan komen deze druppels weer terug.

De waxoyl is niet zo slecht dat het er direct weer af gaat, het is misschien wel net zo goed als andere waxen alleen is het bij de dealer veel te duur (lees een hele goede wax koop je voor 30 euro de pot en kun je heel lang mee doen).

Maar was je auto en je ziet dat de druppels weer zijn zoals bij opleveren, vuil zorgt ervoor dat je druppels niet fijn kunnen liggen of eraf kunnen glijden.

Je moet de shampoo in de juiste hoeveelheid gebruiken. Als je dat doet tast hij de waxlaag niet aan, maar versterkt de laag. Ik gebruik nu zowel NXT shampoo als ook de Ultimate wash and wax shampoo. Ze geven de waxlaag een soort boost ;)