Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

klaarmaken voor de winter

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

maar ja, als het GRATIS is, waarom niet, toch? Als je tijd hebt en en niet te ver hoeft te rijden naar je dealer, dan ga jij het toch gewoon doen.

Bovendien, zal je ook nog een GRATIS winterscherm erbij krijgen. Dus....

Geplaatst

@Mel_Rio, heb je helemaal gelijk in!

Heb ik vroeger ook gedaan. De Opeldealers zijn er ooit mee gestart, daarna volgden de andere merken met hun zomer- en/of wintercheck.

Geplaatst

Om maar is een goed antwoord te geven ik ga deze gebruiken voor de winter:

http://www.carclean....g_CO_476_100990

Thanks voor de site. Ga vanavond gelijk een blikje kopen!

Misschien een rare vraag maar van te voren de auto nog behandelen? Of alleen goed wassen en daarna in de wax zetten?

Ps ik ben een man van de wasstraat. Vandaar de vragen. :wink:

Geplaatst

Goede vraag, en hoe kun je het beste aanbrengen?

Wil de rio ook waxen.

Was daarna van plan om iedere week een keertje door de wasstraat te rijden (wassen en drogen). Blijft de wax wel zitten?

Geplaatst

@sarkesteijn Licht heel erg aan de staat van je auto.

Zorg er in iedergeval voor dat er geen zandkorrels achterblijven op de auto voor het waxen.

En met de wax GEEN zwarte kunstof delen raken op de auto anders zullen deze wit uitslaan. (deze eventueel even afplakken met schilderstape)

@Rio Rio

Hiermee kan je het aanbrengen:

http://www.carclean....r_PB_APP_101105

Als je door de wasstraat gaat is het er zo weer af!

Afspuiten met hogedrukspuit mag wel maar hier word de auto meestal niet helemaal schoon van.

Bij de Wibra hebben ze goede veilige auto washandschoen voor 1,50.

Geplaatst

Okee heeft dus geen zin om te waxen ?

Ik rij namelijk behoorlijk wat kilometers, en wil al het strooizout zoveel en zosnel mogelijk van mijn wagen afwassen.... Maar dan gaat de wax er ook vanaf

• Like 1
Geplaatst

Je kan je auto toch even afspuiten bij de benzinepomp?

Door de wax krijgt vuil minder de kans om te hechten aan de lak.

Geplaatst

Op de mijne zit een Waxoyl laag dus die is wel winterready denk ik!

Alleen nog ff beslissen of ik mijn Phantom's wel of niet ga vervangen door stalen velgen of winterbanden...

Geplaatst

Op de mijne zit een Waxoyl laag dus die is wel winterready denk ik!

Alleen nog ff beslissen of ik mijn Phantom's wel of niet ga vervangen door stalen velgen of winterbanden...

Newsflash ik weet niet hoe lang je de auto al hebt maar waxoil bied 4-6 maanden bescherming!!

Geplaatst

hoi allen,

Afgelopen zaterdag een clinic handmatig 5 stappenplan gevolgd bij carclean.nl

Tevens aantal spullen gekocht.

shampoo van PB

Iron-X

claykit van Mothers

cleaner profesional polish van PB

glaze White Diamond van PB

wax natty's van PB

Over een week of twee het 5 stappenplan uitvoeren zodat de Rio winterklaar is

tevens worden dan de Phantoms verwisseld voor de winterwielen

Rio 41

Geplaatst

Zelf gebruik ik alleen maar producten van autoglym. Ik heb er geen problemen mee gehad en werkt altijd goed!

Heb zelf wel alleen gehad met waxen dat ik per ongeluk het kunsstof van de spiegels raakte. Dit laten ook rare witte plekken achter die je niet zo maar weg krijgt met een sopje en autoschampo

Maar daar was gelukkig ook weer spul voor om dat mooi zwart te maken.

Wax: http://www.autoglym.com/enGB/product-proddetail.asp?v06VQ=HF&Range=1

Rubber en Kunsstof: http://www.autoglym.com/enGB/product-proddetail.asp?v06VQ=HE&Range=1

Geplaatst

Alle mensen wat heb je meeeeegaaaaa veel verschillende soorten wax!!! niet normaal. :shock:

Nu weet ik helemaal niet meer welke ik moet nemen. :no:

En moet je eerst je auto met een ander product bewerken of is alleen schoonmaken genoeg?

HELPPPPPP... :surrender:

Is dit wat: http://www.carclean.nl/product/Turtle_Wax/Black_Box_FG6354_101788

op het filmpje te zien is het wel wat.

Iemand ervaring ermee?

Geplaatst

Ik kan eigenl

Goede vraag, en hoe kun je het beste aanbrengen?

Wil de rio ook waxen.

Was daarna van plan om iedere week een keertje door de wasstraat te rijden (wassen en drogen). Blijft de wax wel zitten?

Kijk eens bij de tips en trucs van Cardetails.nl Daar zie precies hoe je een wax moet aanbrengen. Maar daar zie je ook waarom een vloeibare wax beter is dan een vaste wax, of waarom het beter is om een te kleien.

Heb je nog meer vragen, schroom niet. Goede vragen zal ik zeker verwerken in de tips en trucs zodat een ander ook profijt heeft van het antwoord.

• 3 weken later...
Geplaatst

als iemand de Kia Wintercheck van 2 weken geleden gemist heeft, kan hij alsnog een afspraak maken bij zijn dealer. Tenminste bij de Kia Dordrecht wel. Ben vandaag voor de afspraak gekomen. Hebben ze gelijk de koelvloeistof bijgevuld, de koplampen goed afgesteld en mij Kia winter-goodies gegeven (Kia voorruit folie en ijskrabber). Echt een prima service van mijn dealer :):punk:

IMG_20121120_173619.jpg

• Like 1
Geplaatst

Leuk Mel_Rio!

Ik kreeg helaas geen krabber (heb er nog geen :( ) Ook moet ik zelf maar even de koelvlkoeistof gaan bijvullen.

Dat kreeg ik na 45 minuten te horen. Ik weet niet wat ze in de tussentijd gedaan hebben maar ik had echt zoiets van: zonde van mijn tijd.

Geplaatst

als iemand de Kia Wintercheck van 2 weken geleden gemist heeft, kan hij alsnog een afspraak maken bij zijn dealer. Tenminste bij de Kia Dordrecht wel. Ben vandaag voor de afspraak gekomen. Hebben ze gelijk de koelvloeistof bijgevuld, de koplampen goed afgesteld en mij Kia winter-goodies gegeven (Kia voorruit folie en ijskrabber). Echt een prima service van mijn dealer :):punk:

Hey, ik heb mijn Rio ook in Dordt gekocht (indumij) :santa:

Geplaatst

Weten jullie trouwens wat winterbanden ong kosten?

Bij mijn Kia dealer was dit €500. 15" (incl. opslaan van zomerbanden)

Ik weet overigens niet of dit incl montage is, en of ik weer bij moet betalen voor het terugplaatsen van mijn zomerbanden (en hoeveel dit weer gaat kosten)

Iemand Tips om dit goedkoper te doen?

Vast bedankt!

Geplaatst

Die dealer is wel 'aardig aan de prijs' zeg! :|

Voor ongeveer 186,00 euro ben je al klaar en heb je goede winterbanden, zie: http://www.bandenuniversum.nl/barum-polaris-3-185-65-r15-88t-m-s-winterreifen.html?campaign=psm/autobanden-365_nl

Voor de montage moet je zo'n 60,00-80,00 euro erbij rekenen (montagepunten zijn er zat te vinden) en opslag van de banden? Geen hoekje vrij in een schuur of zolder daarvoor? - scheelt weer wat euri's :wink:

Geplaatst

Iemand Tips om dit goedkoper te doen?

All Weather banden (4-seasons) mag je zomer en winter gebruiken. Deze zijn in de zomer beter dan winterbanden en in de winter beter dan zomerbanden en merkbanden (vredestein, goodyear) schijnen er in tests best voldoende van af te komen.

Goedkoper dus, dan 2 sets banden+velgen en altijd een band die voldoet.

Geplaatst

@handyman

slecht zijn ze ook niet, 3 sterren in de ANWB-test.

Tuurlijk, je kan ze altijd nog beter vinden (én duurder ook!), maar heeft dat wel zin voor ons landje met amper sneeuw en strenge winters?

Ik denk dat die dealerprijs zonder velgen is, de dealers rekenen gauw 100-120 euro voor 1 winterbandje exclusief montagekosten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...