Jump to content

Metallic lak ?

slim673

Recommended Posts

Hallo,

Sinds juni heb ik een zwarte Picanto, en het valt me op dat de lak erg dun is. Al verscheidene krassen, vooral van mensen die er langs gelopen zijn. Gisteravond wilde ik wat vogelpoep van mijn dak afhalen met rijkelijk warm water en een poetsdoek met als gevolg dat een kwart van mijn dak nu onder de krassen zit.

Ik heb meerdere auto's gehad, en koos altijd voor de optie metallic omdat die laklaag wat harder is. Ook op deze auto zit volgens de offerte een metallic lak, maar om eerlijk te zijn, ook al kijk ik heel goed, ik kan het echt niet zien. Meestal zie je wel kleine metaaldeeltjes in de lak zitten.

Misschien is er hier iemand die ook een zwarte heeft, zou je dan even willen kijken of jij wel goed kan zien dat de lak metallic is? Alvast bedankt.

Volmondig met je eens. De zwarte lak is van een slechte kwaliteit. Bij aanschaf getwijfelt tussen titanium grey en zwart. In de showroom stonden ze beide. Wat ons opviel was ook bij de zwarte een soort sinasappel huid, maar dat was volgens de dealer omdat deze nog niet gepoetst was en door de tl verlichting. De titanium was de levertijd langer, daardoor de zwarte genomen. Soms toch wel is spijt, maar hij smoelt in het zwart toch wel leuk. En de metalic deeltje vind ik ook niet terug in de zwarte lak.

Ook ik heb een zwarte picanto en zie heel weinig metaaldeeltjes in de lak,

Het is mij ook al opgevallen dat de lak snel krast en vogelpoep vrijwel direct inbrand.

Dit terwijl dit risico minder zou moeten zijn met de WAXOIL??

Ik moet eerleijk zeggen dat zwart erg mooi is maar heb achteraf wel spijt dat ik voor die kleur gekozen heb.

Wat bij mij verder is opgevallen dat er kleine haarscheurtjes in de lak zitten in de scherpe knik van de voorbumper boven de rechter mistlamp, volgens de dealer zijn dit normale krasjes.

Misschien dat jullie ook eens bij je picanto kunnen kijken hoe het met de lak is bij de scherpe lijnen en met name boven de mistlampen.

Zondag heb ik de Pica met de hand gewassen.

er zat wat blubber op het spatbord en de voorbumper van het parkeerterein van een bezoek een week eerder aan een speeltuin.

Zelf de blubber is (ingebrand) in de lak.

Mooie matte ronde afdrukken van waar de blubber heeft gezeten.

Eerst de vogelpoep en nu zelfs prut en blubber die sporen achterlaat in de lak.

Ook zit de voorkant onder de steenslag (na 1 jaar en 15000 KM)

ik vraag me af of ik na een paar jaar een mat zwarte picanto heb.

als het zo door gaat wel denk ik.

Ook ik heb een zwarte picanto en zie heel weinig metaaldeeltjes in de lak,

Het is mij ook al opgevallen dat de lak snel krast en vogelpoep vrijwel direct inbrand.

Dit terwijl dit risico minder zou moeten zijn met de WAXOIL??

Ik moet eerleijk zeggen dat zwart erg mooi is maar heb achteraf wel spijt dat ik voor die kleur gekozen heb.

Wat bij mij verder is opgevallen dat er kleine haarscheurtjes in de lak zitten in de scherpe knik van de voorbumper boven de rechter mistlamp, volgens de dealer zijn dit normale krasjes.

Misschien dat jullie ook eens bij je picanto kunnen kijken hoe het met de lak is bij de scherpe lijnen en met name boven de mistlampen.

Metalliclak betekent dat er metaaldeeltjes in zitten. Er staat nergens hoeveel. Theoretisch is dus een lak met 1 metaaldeeltje op een hele auto ook een metallic lak (niet leuk wel de waarheid).

Waxoyl is niet bestand tegen vogelpoep. Het is en blijft gewoon een wax en die kunnen daar niet (geheel) tegen. Ze hebben wel een vertragende werking. Met andere woorden....als je er snel bij bent helpen ze maar je moet niet verwachten dat je het een jaar kan laten zitten en dat de vogelpoep er niet doorheen zit door de wax(oyl).

Haarscheurtjes zouden kunnen duiden op uitgedroogde lak (of ondergrond). Dit zou dus kunnen betekenen dat de lak niet goed gespoten is, te zacht is maar ook dat hij te dun is.

Zondag heb ik de Pica met de hand gewassen.

er zat wat blubber op het spatbord en de voorbumper van het parkeerterein van een bezoek een week eerder aan een speeltuin.

Zelf de blubber is (ingebrand) in de lak.

Mooie matte ronde afdrukken van waar de blubber heeft gezeten.

Eerst de vogelpoep en nu zelfs prut en blubber die sporen achterlaat in de lak.

Ook zit de voorkant onder de steenslag (na 1 jaar en 15000 KM)

ik vraag me af of ik na een paar jaar een mat zwarte picanto heb.

als het zo door gaat wel denk ik.

Probeer de blubber na het wassen eens te verwijderen met klei. Steenslag is niets tegen te doen. Al heb je hele dikke lak steenslag heb je altijd.