Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

plasti dippen van achterlichten

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ sarkesteijn

Van 't weekend ff bij je boodschappen wezen doen, omdat ik het in het eggie wilde zien... Heb je je velgen ergens anders geparkeerd... #bummer

Zie je binnenkort wel een keer ergens staan :P

Geplaatst

Onderstaand bericht is absoluut als spelbreker of zoals ietsdergelijke bedoeld:

Hou er rekening mee dat Plastidip an zich niet verboden is, het mag alleen niet op je verlichting gespoten worden. Het haalt de retroreflectie weg en het maakt de lichtopbrengst minder waardoor het E keurmerk niet meer geldig is.

Zoals gezegd, niet als spelbreker bedoeld, maar ik ben wel van mening dat je het geheel moet weten als je aan iets dergelijks begint en niet maar de helft.

Mag het plastidippen van je achterlichten niet? :wink:

Het is geen bummer, want het is wel logisch dat het niet mag.

En in de onderkant van de achterbumper zitten ook nog reflectoren.

Het mooie van plasti dip is, dat als je aangehouden wordt dat je het er zo vanaf trekt.

Geplaatst

Helaas is dan het bonnetje al geschreven :whistling:

Je wordt niet stil geZet voor alleen dit en kan alleen "gepakt" worden in een grote controle. Bij zo'n controle krijg je altijd de kans om het eraf te halen. Zie wegmisbruikers en andere programma's als voorbeeld. Dus ik maak me alles behalve zorgen! :wink:

Geplaatst

Volgens mij moeten ze jou een kans geven het te verwijderen/aan te passen.

Niks MOET maar zelfs die mensen hebben soms een hart en gunnen je weleens wat... :wink:

Geplaatst

Je wordt niet stil geZet voor alleen dit en kan alleen "gepakt" worden in een grote controle. Bij zo'n controle krijg je altijd de kans om het eraf te halen. Zie wegmisbruikers en andere programma's als voorbeeld. Dus ik maak me alles behalve zorgen! :wink:

Het verwijderen moet vanavond trouwens iets anders gezien bij wegmisbruikers persoon kreeg een bon en moest de folie verwijderen .

Btw hij kon twee bonnen krijgen omdat deze persoon twee geblindeerde ruiten had die 37% lichtdoorlaatbaarheid hadden dus feest gaat niet op.

Mischien is er wel een agent op het forum :twisted: die het uit kan leggen.

Geplaatst

ik denk ook niet dat het zo een vaart zal lopen maar je weet dat het niet mag en dat hij er op afgekeurt kan worden

dat is gewoon het risico wat je loopt niet meer en niet minder

en als ik het heel erg graag zou willen dan had ook ik het risico wel willen nemen

Geplaatst

Het verwijderen moet vanavond trouwens iets anders gezien bij wegmisbruikers persoon kreeg een bon en moest de folie verwijderen .

Btw hij kon twee bonnen krijgen omdat deze persoon twee geblindeerde ruiten had die 37% lichtdoorlaatbaarheid hadden dus feest gaat niet op.

Mischien is er wel een agent op het forum :twisted: die het uit kan leggen.

Ik heb 2 agenten in de vriendenkring en het is net welke agent je tegen komt. Als je iemand hebt die geen sex heeft gehad dan heb je pech. :wink:

Geplaatst

Ik heb 2 agenten in de vriendenkring en het is net welke agent je tegen komt. Als je iemand hebt die geen sex heeft gehad dan heb je pech. :wink:

Oeps :oops: ja het is denk ik ook aan de persoon die je voor je hebt en hoe je zelf je eigen opstelt tegenover de Agent /Agente .

Geplaatst

Nou die waaier gaat niet altijd op. Toevallig vandaag wegmisbruikers gezien en daar kreeg iemand toch echt een bekeuring omdat zijn ramen te donker getint waren. Nu kon de persoon in kwestie het niet ter plekke verwijderen maar als hij dat wel kon had hij toch de boete gehad. En aangezien 2 ramen getint waren had oom agent 2 boetes kunnen uitschrijven. Heeft ie uiteindelijk niet gedaan. Hij werd trouwens gepakt tijdens een grote verkeerscontrole. Dus ga er niet automatisch van uit dat je onder de boete uit kan komen als je het ter plekke kunt verwijderen

Geplaatst

Wat is je leeftijd sluuz?

Ik ben 28. Begrijp me niet verkeerd, iedereen moet lekker met zijn auto doen wat hij wil doen. Vandaar dat ik het leuk vind om hier de vorderingen te lezen en de foto's te bekijken. Zelf vind ik het alleen niet zo mooi :)

Geplaatst

Als je de precieze wetgereling wilt weten moet ik hem opzoeken (staat gewoon op internet), maar ik kan je wel vertellen wat zou mogen.

Indien je met folie of plastidip aan de kant wordt gezet (en dat is niet alleen bij grote controles, met name bij Rotterdam zijn ze er gek op) dan het het voertuig eigenlijk niet in orde volgens het Voertuigregelement. Dit levert dus de welbekende prent op. Met deze prent wil niet zeggen dat de overtreding gestopt is....deze overtreding blijft immers bestaan (plastidip of folie zit er namelijk nog steeds op).

De overtreding moet een dus einde krijgen. Dit houdt in dat het verwijderd moet worden. Indien dit dus niet gebeurd is het voertuig dus niet meer conform het Voertuigregelement en zal het kentekenbewijs ingevorderd kunnen worden en naar het RDW opgestuurd worden. Dit heeft dus als direct gevolg dat de auto niet meer de openbare weg mag. Dat heeft weer als gevolg dat je een autoambulance zal moeten gaan regelen. Ook zal de auto herkeurd moeten worden bij het RDW (op eigen kosten) en die zal hem nooit goedkeuren met folie/plastidip.

Moraal van het verhaal........verzin die zelf maar.

Zoals gezegd, niet als betweter, maar ik blijf van mening dat als je aan dit soort spullen begint je eerst voor jezelf helder moet hebben wat de gevolgen zouden kunnen zijn en niet achteraf moet gaan lopen schelden.

Geplaatst

Als je de precieze wetgereling wilt weten moet ik hem opzoeken (staat gewoon op internet), maar ik kan je wel vertellen wat zou mogen.

Indien je met folie of plastidip aan de kant wordt gezet (en dat is niet alleen bij grote controles, met name bij Rotterdam zijn ze er gek op) dan het het voertuig eigenlijk niet in orde volgens het Voertuigregelement. Dit levert dus de welbekende prent op. Met deze prent wil niet zeggen dat de overtreding gestopt is....deze overtreding blijft immers bestaan (plastidip of folie zit er namelijk nog steeds op).

De overtreding moet een dus einde krijgen. Dit houdt in dat het verwijderd moet worden. Indien dit dus niet gebeurd is het voertuig dus niet meer conform het Voertuigregelement en zal het kentekenbewijs ingevorderd kunnen worden en naar het RDW opgestuurd worden. Dit heeft dus als direct gevolg dat de auto niet meer de openbare weg mag. Dat heeft weer als gevolg dat je een autoambulance zal moeten gaan regelen. Ook zal de auto herkeurd moeten worden bij het RDW (op eigen kosten) en die zal hem nooit goedkeuren met folie/plastidip.

Moraal van het verhaal........verzin die zelf maar.

Zoals gezegd, niet als betweter, maar ik blijf van mening dat als je aan dit soort spullen begint je eerst voor jezelf helder moet hebben wat de gevolgen zouden kunnen zijn en niet achteraf moet gaan lopen schelden.

Geplaatst

Wat een gezeik weer om de regels, hij laat zijn creatie zien en begint er weer een mieren neuk discussie, beetje jammer! Iedereen weet wel hoe de regels zijn hoor en dat het niet mag, maar je mag ook niet wild pissen etc, waarom maken jullie je druk om wat sark en ik doen met onze achterlichten? Toch niet jullie probleem als wij aangehouden worden? En je verhaal over rotterdam gaat ook niet op, kom er meerdere keren per week. En geen agent die er naar omkijkt! De reden? Omdat alles gewoon supergoed zichtbaar is. We een nieuwer model auto rijden en geen sjonny bak met brulpijp en angel eyes etc.... Dus kap met zeiken dat wij mischien een prent kunnen krijgen. Ons probleem niet die van jullie! On topic

• Like 1
Geplaatst

, maar je mag ook niet wild pissen etc,

daarom doe ik het altijd rustig :-)

kom op dames leven en laten leven, ieder moet zelf weten hoe hij/zij e.e.a. verfraaid. Smaken verschillen gelukkig

Geplaatst

Wat een gezeik weer om de regels, hij laat zijn creatie zien en begint er weer een mieren neuk discussie, beetje jammer! Iedereen weet wel hoe de regels zijn hoor en dat het niet mag, maar je mag ook niet wild pissen etc, waarom maken jullie je druk om wat sark en ik doen met onze achterlichten? Toch niet jullie probleem als wij aangehouden worden? En je verhaal over rotterdam gaat ook niet op, kom er meerdere keren per week. En geen agent die er naar omkijkt! De reden? Omdat alles gewoon supergoed zichtbaar is. We een nieuwer model auto rijden en geen sjonny bak met brulpijp en angel eyes etc.... Dus kap met zeiken dat wij mischien een prent kunnen krijgen. Ons probleem niet die van jullie! On topic

Mooier nog, ik werk in rotterdam. Kom er dis dagelijks. En nogmaals, het is net welke agent je tegen komt.

En nu weer over op de orde alsjeblieft! Zeuren mag in het hoofd topic "wel of geen Hill assist". :wink:

Geplaatst

Ik zeik niet. Zeg alleen wat de consequenties kunnen zijn als je staande wordt gehouden. Natuurlijk moet iedereen het voor zichzelf weten. Ik geef ook eerlijk toe dat ik die zwarte achterlichten van RB erg mooi vind. Subtiel en toch sportief. Alleen ik zou het zelf niet doen omdat, met mijn pech, ik er weer uitgepikt zou worden.

Nogmaals niet als kritiek bedoelt.

Geplaatst

Bij Conrad hebben ze blijkbaar genoeg. Wel duurder...zie hier!

Bijna 2 x zo duur.Dan wacht ik wel even

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...