Jump to content

deur speakers

rpg

Recommended Posts

even voorstellen

Ik ben Ruud en ben in het bezit van een Sorento 2.4 bouwjaar 2003

Ik ben van plan mijn deurluidsprekers te vervangen omdat een het begeven heeft, maar ik heb geen idee hou je het paneel uit de deur moet verwijderen op een manier dat je hem ook weer netjes kan monteren.

als iemand hier tips over heeft...

groeten uit Pijnacker

De plastic ring, met gaas is eenvoudig met een brede schroevendraaier van de bekleding te demonteren. Gewoon er uit klikken. Er is wel wat moed voor nodig.

Hier een foto van de deur zonder luidsprekerbekleding:

2005-03-19%2020-56-05.JPG

2005-03-19%2020-56-03.JPG

De luidspreker ring zit vast met diverse klemsluitingen en twee schroeven. Als je na het uitwisselen van de luidspreker de luidsprekerring weer terug wilt monteren, gaat dit niet meer met de 2 schroeven. Deze moet je verwijderen. De luidsprekerring zit doorgaans ook al vast genoeg door de klemsluitingen. Mocht je echt nog de schroeven willen gebruiken, dan zit er niets anders op dan de gehele deurbekleding te demonteren.

bedankt voor je reactie

helaas is het op deze manier volgens mij niet mogelijk de speaker te verwijderen, omdat deze groter is dan het ronde gat. (ja hier is over nagedacht) ik weet dat de speakers in het algemeen voldoen, maar mijn rechter deur speaker geeft een sh.t geluid, misschien nat geworden.

Ik heb op een site uit miami wat info gewonnen. Deze zeggen dus dat het hele deurpaneel er uit moet. Dit is dus een beetje vervelen vooral omdat er tegenwoordig veel met plastic klemmen en schroeven gewerkt wordt die gemakkelijk kapot gaan en volgens mij niet los te koop zijn.

Als je luidsprekers kan aanraden, dan hou ik mij aanbevolen. Volgens mij moeten de speakers 16,5cm zzijn

Groeten

Ruud

Ik heb laatst de panelen eruit gehaald om 17 cm speakers van Pioneer erin te schroeven. Het paneel laat zich makkelijk verwijderen en als je er een gedaan hebt, zijn de andere 3 een peuleschilletje. Stuk ging er bij mij helemaal niets.

Succes.

En dat terugplaatsen van de kappen kan w?l met schroeven. Je moet een beetje buigen en beginnen met de kant met schroeven in het paneel te manoevreren en dan de andere kant erin drukken.

Wat moet moet als je speakers zodanig rammelen, tja!

Ik vind overigens het geluid gecombineerd met mijn Pioneer AVIC HD1BT zonder meer geweldig voor speakers af-fabriek....

Maar ja, wie ben ik; ga te rade bij Philip, die weet ALLES van geluid en inbouw :wink: