MGA1600 Geplaatst 3 November, 2012 Geplaatst 3 November, 2012 Persoonlijk vind ik het lastig dat de auto niet is voorzien van een klein vast klokje. Ik ben er op dit forum al eens op gewezen dat de radio de tijd aangeeft, maar als je navigatie aan hebt staan staat die op een andere plaats dan wanneer je naar de radio luistert, en als je een USB stick afspeelt is er geen tijd in beeld. Je kunt op de knop drukken en dan komt alsnog wel de tijd in beeld, maar ik vind extra handelingen en/ of het moeten zoeken naar waar de tijd 'nu weer staat' ongewenst (onveilig) in druk verkeer. Na lang zoeken heb ik een mooi, klein en erg goedkoop LED klokje gevonden op ebay dat is voorzien van een rode display. Het is denk ik 15 mm hoog, 35 mm breed en 15 mm diep. Ik denk aan het vastzetten ervan met dubbelzijdig tape vlak boven het airco display, tegen de rand van het dashboard. Om het klokje aan te sluiten is een constante "+" en "-" nodig (voor de tijd) en een "geschakelde +" (via het contact) voor de display. Mijn vragen: Waar kan ik die 3 aansluitingen vandaan halen zonder al te verschrikkelijk veel te hakken of te breken? Iemand een goed idee? Ik kan me voorstellen dat de geschakelde + van de achterkant van het 12 v stopcontact af te halen is, en een aarding voor de - is ook vast wel ergens in die buurt te vinden. Maar een constante plus kan ik niet zo gauw bedenken, anders dan rechtstreeks op de accu met een zekeringetje. Maar is er ergens een doorgang naar de motorruimte te vinden? Is er anders een mogelijkheid bij de zekeringen kast links onder het dashboard? Wat zijn de draadkleuren waar ik naar op zoek moet, m.a.w. wat zijn de door KIA gebruikte draadkleuren voor die 3 functies? Antwoorden en suggesties worden erg gewaardeerd! Quote
bigwade Geplaatst 3 November, 2012 Geplaatst 3 November, 2012 Ik zou eens koffie gaan drinken bij de pimpmasters (ook NH) zit dat ding er tussen 2 bakkies door in. Neem iets aardigs voor ze mee, vinden ze vast leuk Quote
blackviper Geplaatst 3 November, 2012 Geplaatst 3 November, 2012 Lijkt mij idd de beste oplossing. Quote
handyman Geplaatst 3 November, 2012 Geplaatst 3 November, 2012 ik denk dat je de constante plus wel van je odb stekker af kunt halen, bij de meeste KIA's zit hier een rode draad en daar kun je op inbreken. Quote
MGA1600 Geplaatst 3 November, 2012 Topic Starter Geplaatst 3 November, 2012 ik denk dat je de constante plus wel van je odb stekker af kunt halen, bij de meeste KIA's zit hier een rode draad en daar kun je op inbreken. Uhhh.....stomme vraag....maar wat is ODB? Het zal vast niet Ons Dagelijks Brood zijn....haha.... Maar wat is het wel? Gr. Quote
Specialmade Geplaatst 3 November, 2012 Geplaatst 3 November, 2012 Uhhh.....stomme vraag....maar wat is ODB? Het zal vast niet Ons Dagelijks Brood zijn....haha.... Maar wat is het wel? Gr. Dat is de stekker die onder je dashboard zit. Hier kan men in de garage de aansluiting mee maken om de computer uit te lezen. Grtz. Specialmade Quote
MikeyMan Geplaatst 4 November, 2012 Geplaatst 4 November, 2012 Let wel; het is OBD: On Board Diagnostics... Quote
MGA1600 Geplaatst 4 November, 2012 Topic Starter Geplaatst 4 November, 2012 Let wel; het is OBD: On Board Diagnostics... ik denk dat je de constante plus wel van je odb stekker af kunt halen, bij de meeste KIA's zit hier een rode draad en daar kun je op inbreken. Bedankt! Lijkt me goeie tip omdat die stekker wel ongeveer op de goede plek zit! Ik ga kijken.....als het buiten ooit nog droog wordt tenminste..... Gr Quote
HendrikAnton Geplaatst 4 November, 2012 Geplaatst 4 November, 2012 Links onder in Net onder je stuur kolom volgens mij Zie foto Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.