Jump to content

MijnKia.nl Firmware en Navigatie updates

nickyb2
 Share

Recommended Posts

Ik zat een beetje te twijfelen waar ik deze vraag zou moeten plaatsen, maar gekozen om het hier te doen.

Ik lees hier en daar (voornamelijk in de autotype subforums) over Firmware en Navigatie updates, welke je via MijnKia.nl zou moeten kunnen vinden/downloaden.

Ik heb sinds kort ook een MijnKia account, maar kan nergens iets vinden over een Firmware update. Betekend dit dat ik reeds de laatste versie heb?

Wel zie ik links naar updates voor navigatie systemen, echter is het mij onduidelijk welke ik zou moeten hebben. De informatie die ik tot nu toe heb vergaard denk ik dat ik een LG systeem heb, met Navteq kaarten en dat daar binnenkort een nieuwe versie voor uit zal komen. Zeker weten doe ik het echter niet.

Mijn vraag is eigenlijk. Hoe kan ik er nu achterkomen welke updates er voor mijn auto beschikbaar zijn en waar kan ik die dan downloaden. Of is dit een kwestie van naar de dealer gaan?

Nickyb2,

De kaart-update komt inderdaad op korte termijn beschikbaar.

Deze kun je bestellen via de site mijnkia.nl of bij je dealer.

Druk even op het tandwieltje van je LG systeem. Je ziet dan

direct welke versie je hebt. Het zelfde geldt voor de firmware update.

Voor wat betreft de firmware deze staat ook op de mijnkia site en

dateert van augustus 2012. De versie is nu: 6.8.B.

Check dat eerst even dan horen wij het wel. Mocht je een lagere

versie hebben dan kan ik je altijd de nieuwste versie toesturen.

Grtz.

Specialmade

Hallo SpecialMade,

Ik heb gelijk even gekeken:

Systeemversie: 6.8.B

Bluetooth: 3.0.7

Navigatie: 2012-06-08

Kaartdatabankversie: 309E7A2

Firmware versie: 1.5.7_ED(WA)

Ik heb ondertussen gevonden dat ik nu de laatste kaart updates heb. Echter kan ik nergens op mijn kia vinden wat de laatste versie systeem update is, ook geen download links. Al tans ik kijk bij MijnAutoDossier en er staat niets over een Firmware update aan de rechter kant tussen alle links.

Hallo SpecialMade,

Ik heb gelijk even gekeken:

Systeemversie: 6.8.B

Bluetooth: 3.0.7

Navigatie: 2012-06-08

Kaartdatabankversie: 309E7A2

Firmware versie: 1.5.7_ED(WA)

Ik heb ondertussen gevonden dat ik nu de laatste kaart updates heb. Echter kan ik nergens op mijn kia vinden wat de laatste versie systeem update is, ook geen download links. Al tans ik kijk bij MijnAutoDossier en er staat niets over een Firmware update aan de rechter kant tussen alle links.

De systeem software (firmware) is up to date. Je kaart software echter niet.

Met uitzondering van de nieuwe Cee'd is dit 310E7A2. (laatste 2 karakters kunnen afwijken).

Grtz.

Specialmade

Hmmm. Dan wordt het nu toch een beetje onduidelijk.

Als ik ga naar http://www.navigation.com/referral-kia/nl en vul daar Ceed/2011 in dan komen ze terug met de laatste versie ***E7A2. Het lijkt dus dat die eerste drie nummers, in mijn geval 309, niet relevant zijn. Het zou dan ook betekenen dat ik de laatste versie heb.

Echter begrijp ik uit jou verhaal dat die wel belangrijk zijn. Twijfels twijfels..

Hmmm. Dan wordt het nu toch een beetje onduidelijk.

Als ik ga naar http://www.navigatio...referral-kia/nl en vul daar Ceed/2011 in dan komen ze terug met de laatste versie ***E7A2. Het lijkt dus dat die eerste drie nummers, in mijn geval 309, niet relevant zijn. Het zou dan ook betekenen dat ik de laatste versie heb.

Echter begrijp ik uit jou verhaal dat die wel belangrijk zijn. Twijfels twijfels..

Nee juist die eerste drie cijfers zijn belangrijk. 309 is 2009, 310 is 2010.

Merk wel op dat het kaartmateriaal altijd ongeveer een jaar achterloopt.

De huidige versie 010*** zal (binnenkort) vervangen worden door 011***

Op de site van Navigon werd deze versie aangekondigd als 2011/2012.

Hoop de twijfels nu een beetje te hebben weggenomen :-)

Grtz.

Specialmade

Ah, dus eigenlijk heb ik de laatste versie kaart van 2009/2010. Ik snap nooit waarom men niet gewoon een 'leesbare' datum nemen als versie nummer, maakt het volgens mij veel handiger.

Bedankt voor de verduidelijking. Toch maar wachten op die nieuwe versie.

Nog even over die Firmware updates. Waar moet die op de mijnkia site staan, tussen de downloads van de navigatie systemen of komt dat ergens anders te staan? Ik had ergens gelezen dat het op het welkom scherm kwam te staan. Bij mij staat daar echter niets.

Nog even over die Firmware updates. Waar moet die op de mijnkia site staan, tussen de downloads van de navigatie systemen of komt dat ergens anders te staan? Ik had ergens gelezen dat het op het welkom scherm kwam te staan. Bij mij staat daar echter niets.

Als ik inlog op mijnkia.nl verschijnt direct onderstaande tekst:

Vanaf juli 2012 is er een software update beschikbaar voor de originele Full Map navigatie. Deze update bevat o.a.:

* een verbetering van de werking van de voice commando's

* verbeteringen aan de software

* bluetooth update

U kunt deze software makkelijk zelf downloaden en installeren. Om deze installatie te kunnen uitvoeren heeft u een lege USB stick nodig van minimaal 1GB.

In deze handleiding kunt u stap voor stap lezen welke stappen er uitgevoerd dienen te worden.

Download Software Update

Grtz.

Specialmade

Raar, bij mij totaal niet. Enkel de herinneringshulp voor de APK en de Onderhoudsbeurt offerte.

Misschien komt het omdat ik nog niet zo heel lang lid ben. Als er een nieuwe versie is zat dat vast hier op de forum wel gemeld worden.

Ben er wel achter dat de mijnkia site niet echt iPad friendly is. Op dit iPad ziet het er echt totaal niet uit, terwijl het op windows heel wat beter is.

Bedankt voor je hulp Specialmade.

• 6 months later...

Als ik inlog op mijnkia.nl verschijnt direct onderstaande tekst:

Vanaf juli 2012 is er een software update beschikbaar voor de originele Full Map navigatie. Deze update bevat o.a.:

* een verbetering van de werking van de voice commando's

* verbeteringen aan de software

* bluetooth update

U kunt deze software makkelijk zelf downloaden en installeren. Om deze installatie te kunnen uitvoeren heeft u een lege USB stick nodig van minimaal 1GB.

In deze handleiding kunt u stap voor stap lezen welke stappen er uitgevoerd dienen te worden.

Download Software Update

Grtz.

Specialmade

is de versie van 2013 al beschikbaar

grtz tessa23

@Tessa23,

De meest recente software update is versie 7.1.2

Deze is zelf te downloaden, de kaartupdate moet je kopen.

Verwar dit niet met de kaart update die is, sinds december 2012,

beschikbaar en wordt als 2013 aangeboden.

Grtz.

Specialmade

Net de software update gedaan op mijn cee'd. Was op een half uur geïnstalleerd in het systeem. Het downloaden duurde weliswaar langer :wink:

Net de software update gedaan op mijn cee'd. Was op een half uur geïnstalleerd in het systeem. Het downloaden duurde weliswaar langer :wink:

Waarschijnlijk wel een snelle auto maar de internetverbinding wat minder snel  :-)  :-)

Maar uiteindelijk is het toch gelukt.

Suc6

Grtz.

Specialmade

Morgenavond deze software update maar eens installeren. Bedankt opperupdatechief Specialmade!

• Like 1

• 3 years later...

Hallo ik heb een Kia Sportage nieuwste model en wil graag zonder tussenkomst van mijn dealer de navigatie updaten. In mijn auto is een SD-kaartje geplaatst die ik zo kan verwijderen. Dan moet het toch ook mogelijk zijn om de navigatie te updaten?

Op de KiA website wordt ik verwezen naar de dealer en die zal het alleen doen bij een servicebeurt en daar is mijn auto nog niet aan toe. 

Wie heeft een tip voor mij dat ik het zelf kan doen?

bex.peter@gmail.com

54 minuten geleden zei Peter Bex:

Hallo ik heb een Kia Sportage nieuwste model en wil graag zonder tussenkomst van mijn dealer de navigatie updaten. In mijn auto is een SD-kaartje geplaatst die ik zo kan verwijderen. Dan moet het toch ook mogelijk zijn om de navigatie te updaten?

Op de KiA website wordt ik verwezen naar de dealer en die zal het alleen doen bij een servicebeurt en daar is mijn auto nog niet aan toe. 

Wie heeft een tip voor mij dat ik het zelf kan doen?

bex.peter@gmail.com

Kia streeft ernaar om de (kaart)updates te doen tijdens een servicebeurt. Dat wil echter niet zeggen dat als je een nieuwe auto hebt, moet wachten tot de eerstvolgende servicebeurt. Je hebt 7 jaar garantie inclusief de kaartupdate dus ik zou niet zelf gaan "prutsen". maar dit door de dealer laten installeren.

Werd mij ook verteld, juist omdat het regelmatig verkeerd ging met updaten als de mensen het zelf deden, hebben ze besloten dit niet meer te doen. En als je zelf een beetje flexibel bent naar de dealer toe qua het maken van een afspraak doen ze het ook wel tussendoor.

Guest Stief

Je kunt/ mag de kaartupdates niet zelf doen ivm de licenties.
Op de officiele manier worden de er specifiek een licentie geregistreed.
Er is wel een manier om de kaartupdate zelf te doen, maar dat is niet eenvoudig. Verde moet je een sdkaart/usb stick op een speciale manier formatterwn en partitioneren. Hier moet dan een alternatieve windowd ce versie op geinstalleerd worden. Waarna je de software en kaarten kunt bijwerken.
Uiteraard heb je geen garantie meer op je radio als je dit doet en ze komen erachter.

• 1 month later...

hoe/waar kan ik zien welke kaart versie ik heb, op mijn navigatie systeem in de Kia Pro ceed uit 2010 ??

Heb al op alle knopjes lopen drukken ook knopjes langer ingedrukt, maar het blijft een raadsel :) 

• 4 weeks later...
1 uur geleden zei ronaldme:

Niemand 

Als je een LG systeem hebt:

• Like 1

Op 23-5-2017 om 20:07 zei Specialmade:

Als je een LG systeem hebt:

Bedankt, heb al lopen drukken op het wieltje maar je moet het even vast houden...   :) 

Bij mij staan de Volgende Gegevens

Systeemversie :7.7.4
Bluetooth Versie: 3.3.2
Navigatieversie eu: 09.46.67
Kaartdatabankversie: 415e7eb
Firmware versie: 1.7.3_ED

de kaarten zijn niet helemaal up to date, mis de nieuwe stoplichten bij Culemborg, daar heb ik nog de rotonde . 

Ik heb geen C'eed dus ik kan de gegevens niet controleren. Wellicht zal er iemand met een Kia C'eed dit even controleren en aangeven of dit de meest recente versie is. De kaarten zijn bij geen enkel automerk volledig up to date. Dus het kan voorkomen dat er wel een rotonde ligt maar deze nog niet in de navigatie staat. Als er verkeerslichten staan en deze staan op rood wel stoppen hè.  :-)  :-)