Ga naar inhoud

MijnKia.nl Firmware en Navigatie updates


nickyb2

Aanbevolen Berichten

22 uur geleden zei RonaldMe:

Bedankt, heb al lopen drukken op het wieltje maar je moet het even vast houden...   :) 

 

Bij mij staan de Volgende Gegevens

Systeemversie :7.7.4
Bluetooth Versie: 3.3.2
Navigatieversie eu: 09.46.67
Kaartdatabankversie: 415e7eb
Firmware versie: 1.7.3_ED

 

de kaarten zijn niet helemaal up to date, mis de nieuwe stoplichten bij Culemborg, daar heb ik nog de rotonde . 

dit is de laatste versie dit zie ik bij mijn ook nadat ik hem gisteren heb geupdate en ja de kaarten lopen achter al is het de laatste nieuwe versie 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Ik heb de Kia Niro sinds november 2016. Overigens die bevalt prima. Maar over de navigatiesoftware (versie) heb ik zo mijn twijfels. Je krijgt van Kia behalve 7 jaar garantie op de auto ook 7 jaar een gratis update voor je navigatiesoftware. In mei heb ik een update hiervoor gekregen. Nu ligt bij ons vlakbij, al minimaal 2 jaar, een rotonde die er in de nieuwe versie nog niet op staat. Zo kan Kia natuurlijk (goedkoop) ieder jaar een nieuwe (verouderde) update geven. Even voor de duidelijkheid: die rotonde stond vrijwel direct na de aanleg al in Google-maps. Heeft nog iemand ervaring hiermee?

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 minuten geleden zei Peter@ueberbach.nl:

Heeft nog iemand ervaring hiermee?

Ik denk iedereen. Het is nu wel algemeen bekend dat de "nieuwe" kaarten van de ingebouwde systemen jaren achter lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...

Over de kaartupdates bij Kia is hier al veel (negatief) geschreven. Ik heb dat inmiddels opgegeven en accepteer het maar. Zelfs na de nieuwste kaartupdates die slechts 1 maand geleden op mijn Niro zijn geinstalleerd, is de navigatie bij de A1 - A9 (Amsterdam - Almere) volledig de weg kwijt, stuurt me naar Almere als in naar Amersfoort moet en roept "raadpleeg de kaart" (welke?).

Zolang Kia met de Here kaarten blijft werken en niet omschakelt naar TomTom kaarten (opmerkelijk dat ze wel Tomtom Services gebruiken..) die je zelf kunt updaten, dan zal het nooit verbeteren.

Hier zou een taak zijn voor KMNL, maar ook daar hoeven we niets van te verwachten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Over de kaartupdates bij Kia is hier al veel (negatief) geschreven. Ik heb dat inmiddels opgegeven en accepteer het maar. Zelfs na de nieuwste kaartupdates die slechts 1 maand geleden op mijn Niro zijn geinstalleerd, is de navigatie bij de A1 - A9 (Amsterdam - Almere) volledig de weg kwijt, stuurt me naar Almere als in naar Amersfoort moet en roept "raadpleeg de kaart" (welke?).
Zolang Kia met de Here kaarten blijft werken en niet omschakelt naar TomTom kaarten (opmerkelijk dat ze wel Tomtom Services gebruiken..) die je zelf kunt updaten, dan zal het nooit verbeteren.
Hier zou een taak zijn voor KMNL, maar ook daar hoeven we niets van te verwachten.

Volgens mijn schoondochter (niet geheel onpartijdig in deze materie) is het navigatiescherm in de Niro perfect om de zuignap van de Tom Tom op te plaatsen.
Omdat mij dit iets te ver gaat heb ik een andere oplossing bedacht.
In het tunnelbakje voor de automaatpook heb ik een beanback gedrukt en daarop de zuignap van mijn GO 6100 geplaatst.
Dit past perfect voor 6" navi schermen van Tom Tom.
Aan de achterzijde is dan ook makkelijk de aansluiting op de USB-poort te maken, contact uit stroom schakelt even later Tom ook uit, deur open en Tom gaat weer aan.
Voor mij is dit de oplossing van alle navigatie perikelen in de Niro en heb ik hier ook geen ergernis over.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites


We hebben ook nog een Peugeotje rijden en ook Peugeot gebruikt Here kaarten voor de navigatie. Maar dei doen het wel veel haniger met de kaartupdates dan Kia. Elk half jaar een nieuwe up-to-date update en je kunt het zelf doen! Zie deze LINK.

Idee voor Kia?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...
waarom gebruik je niet Apple carplay of Android auto. dan kun je netjes navigeren met Kaarten van Apple of Google maps. Kost maar weinig data volgens mij

Alles kan, maar er is voor mij is niets prettiger en eenvoudiger dan een TomTom always connected.
Thuis stel ik de route in op MyDrive en stuur deze naar de auto.
In de auto praat ik tegen Tom en hij praat nog terug ook, stelt mij vragen, ik geef antwoord en hij zet het om in de juiste navigatie.
Met de Live service en minimaal vier WiFi kaartupdate's per jaar zonder data gebruik en alles zonder kosten is voor mij de reden.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 23-10-2017 om 21:15 zei Derrek:

Over de kaartupdates bij Kia is hier al veel (negatief) geschreven. Ik heb dat inmiddels opgegeven en accepteer het maar. Zelfs na de nieuwste kaartupdates die slechts 1 maand geleden op mijn Niro zijn geinstalleerd, is de navigatie bij de A1 - A9 (Amsterdam - Almere) volledig de weg kwijt, stuurt me naar Almere als in naar Amersfoort moet en roept "raadpleeg de kaart" (welke?).

Zolang Kia met de Here kaarten blijft werken en niet omschakelt naar TomTom kaarten (opmerkelijk dat ze wel Tomtom Services gebruiken..) die je zelf kunt updaten, dan zal het nooit verbeteren.

Hier zou een taak zijn voor KMNL, maar ook daar hoeven we niets van te verwachten.

Welke versie van de kaarten heb je er dan opzitten Derrek? Net een servicebeurt gehad maar geen nieuwe(re) kaarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 12-11-2017 om 09:40 zei Ron Penguin:

Welke versie van de kaarten heb je er dan opzitten Derrek? Net een servicebeurt gehad maar geen nieuwe(re) kaarten.

Ik heb de hele bubs maar even overgenomen:

Software: DE_HEV.EUR.SOP.003.17.161212

Firmware: DE_HEV.EUR.0.5.139.161118.MICOM

Navigatie: INT_AVN_MID.EUR.KMC.161209.100733

Kaart: EUR.09.47.50.582.002.2(D.C.1)

Ik denk (maar weet niet zeker) dat de productiedatum van de HERE kaart 161209, oftewel van 9 december 2016 is. Dat is minder dan één jaar oud en dat lijkt mee te vallen. Maar productiedatum zegt niet alles over de actualiteit van de kaarten. Die kan alsnog achterlopen. Bovendien kan dit getal ook de productiedatum van KIA zijn die alles nog eens controleert en converteert naar het systeem en dat kost ook tijd. Verder denk ik dat HERE alleen de wegen opneemt die gereed zijn. Dit in tegenstelling tot TomTom die ook de planning van reconstructies direct opneemt (en bovendien de updates per kwartaal vrijgeeft i.pv. jaarlijks). En tenslotte is er nog de wachttijd die de Kia klanten in Nederland hebben voordat KNML de "nieuwe" kaarten aan de dealers vrijgeeft.

Als je die allemaal leest, dan valt het nog erg mee dat de Kia-navigatiekaarten in de praktijk maar 2 jaar achterlopen...:?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 minuten geleden zei Derrek:

Ik heb de hele bubs maar even overgenomen:

Software: DE_HEV.EUR.SOP.003.17.161212

Firmware: DE_HEV.EUR.0.5.139.161118.MICOM

Navigatie: INT_AVN_MID.EUR.KMC.161209.100733

Kaart: EUR.09.47.50.582.002.2(D.C.1)

Ik denk (maar weet niet zeker) dat de productiedatum van de HERE kaart 161209, oftewel van 9 december 2016 is. Dat is minder dan één jaar oud en dat lijkt mee te vallen. Maar productiedatum zegt niet alles over de actualiteit van de kaarten. Die kan alsnog achterlopen. Bovendien kan dit getal ook de productiedatum van KIA zijn die alles nog eens controleert en converteert naar het systeem en dat kost ook tijd. Verder denk ik dat HERE alleen de wegen opneemt die gereed zijn. Dit in tegenstelling tot TomTom die ook de planning van reconstructies direct opneemt (en bovendien de updates per kwartaal vrijgeeft i.pv. jaarlijks). En tenslotte is er nog de wachttijd die de Kia klanten in Nederland hebben voordat KNML de "nieuwe" kaarten aan de dealers vrijgeeft.

Als je die allemaal leest, dan valt het nog erg mee dat de Kia-navigatiekaarten in de praktijk maar 2 jaar achterlopen...:?

 

Dank je. Helaas is deze versie er bij mij al op 11 maart 2017 erop gezet. Dus deze kaarten zijn al even beschikbaar. Maar wat jij zegt, de datum is dat deze volgens mij vrijgegeven wordt door Kia. Het kaartmateriaal zal zeker achterlopen. Denk dat je rustig uit mag gaan dat ze nu zeker 2 jaar achterlopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben nieuw hier op het forum en heb mij net aangemeld , ik heb afgelopen zaterdag een KIA SPORTAGE VWD Diesel gekocht van 2011 en heb vernomen dat er oudere kaarten opzitten ,nu mijn vraag hoe kan ik zien welk jaartal die kaarten zijn en hoe kom ik aan nieuwe kaarten 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 maanden later...
  • 2 maanden later...

Mijn Kia sportage heeft net 15 mei 2018 een kaartupdate gehad. dit netjes tijdens de servicebeurt. Zonder het te vragen. Mijn kia is 2 jaar oud.

gegevens

20180518_151622aa.thumb.jpg.63af2ecd4bdba7f782aab0152cca8e1a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 maanden later...

Niet alleen lopen de kaarten van de KIA (Niro) hopeloos achter, het navigatiealgoritme is ook slecht. Omdat het systeem de snelheid op de grotere provinciale wegen stelselmatig te laag, en die op kleine landweggetjes stelselmatig (veel te) hoog inschat wordt je in bvb Frankrijk altijd over bizarre landweggetjes gestuurd waar je elkaar niet eens kan passeren. Na deze vakantie-ervaring heb ik besloten weer met de Sygic app op mijn telefoon te navigeren: elk kwartaal updates (van dat kwartaal, dus niet van 2 jaar geleden!) en een prima interface. Wel weer een apparaat op mijn voorruit helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Weet niet of je Apple hebt maar zo ja dan kun je binnenkort sygic via carplay gebruiken.

 

Al moet ik zeggen dat ik helemaal geen problemen heb met de kia navigate. Je houd altijd soms vreemde wegen of kaarten die niet helemaal up to date zijn.  Maar voor mij (vooral in het oosten) is het prima. 

aangepast door Freaky
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...